Fabia Scout besteld

Eerste ontmoeting met de nieuwe Scout

Vandaag ff bij de dealer geweest om de nieuwe Scout te bewonderen:super:
Auto was vorige week donderdag al afgeleverd bij de dealer dus dat was een week eerder dan verwacht.
Voor het eerst nu live gezien in cappuccino beige in combinatie met de zwarte onderkant van de Scout uitvoering. (zie mijn album voor de afbeeldingen)
De combinatie is erg mooi allen nu niet zo goed te zien omdat de auto erg smerig was (waarschijnlijk achterop de trailer gestaan bij transport).
Ziet er natuurlijk wel stoer uit voor een auto met "terreinlooks"
Auto staat netjes binnen dus blijft sneeuwvrij tot de aflevering tweede week januari.
Alle opties zaten er netjes op dus er zijn geen foutjes gemaakt bij de bestelling.
Vooral erg tevreden over de sportstoelen en het 3 spaaks stuur:xyxthumbs:
Voor aflevering word de scout nog voorzien van "greenline" lichtmetaal met winterbanden, de orginele velgen gaan er weer onder in het voorjaar.

Hetzer

Forumguru
Fantastisch mooie auto, inderdaad mooie kleure combi.
(Ben alleen persoonlijk een beetje huiverig of de antares velgen wel mooi bij de scout staan!)

succes met het wachten deze laatste weken.

Fantastisch mooie auto, inderdaad mooie kleure combi.
(Ben alleen persoonlijk een beetje huiverig of de antares velgen wel mooi bij de scout staan!)

succes met het wachten deze laatste weken.

Persoonlijk vond ik de Antares velgen wel een uitstraling hebben die past bij een "outdoor look" van de Scout.
Verdere motivatie was dat ik deze velgen in een aanbieding kon overnemen, ze redelijk strak zijn(lees makkelijk schoon te houden) en het 15" is waardoor je een hogere flexibeler wang van de band hebt en dit meer grip geeft voor de winterse omstandigheden.
Hoe het uiteindelijk uitpakt is even afwachten maar het zal beter staan dan een stel stalen velgen.

Het kenteken is bekend, de verzekering geregeld, de Berlingo leeg gehaald (wat zat er nog een hoop troep onder de stoelen) dus woensdag is het zover en gaan we de Scout ophalen bij de dealer.
Van het weekend lekker gaan toeren en ervaren of de Scout ook op langere ritten het zelfde plezier gaat geven als tijdens de proefritten, ik heb er alle vertrouwen in.

Veel rijplezier met je scout, een mooie stoere auto. En snel geleverd !!

Dank je wel!!!
Ja binnen 9 weken geleverd is netjes, de verwachting was 10 dus weekje eerder.
Ik denk dat er (zeker t.o.v. de Greenline) niet zo veel van verkocht/gemaakt worden en schijnbaar pakt dit uit in mijn voordeel.
Het had voor mij niet zo'n probleem geweest als het wat langer had geduurd want ik wilde i.v.m. verlaging BPM :1761: toch pas laten leveren in 2011.
Voor jou word het na 22 weken wachten natuurlijk wel eens tijd dat het week 5 gaat worden, susses met de laatste loodjes.

@vstromjuan,

veel plezier met je Scout; zou het aantal Scouts in Nederland nu verdubbelen?
Ik heb inmiddels met veel plezier de eerste 10.000 km op de teller staan.

Léon.

@vstromjuan,

veel plezier met je Scout; zou het aantal Scouts in Nederland nu verdubbelen?
Ik heb inmiddels met veel plezier de eerste 10.000 km op de teller staan.

Léon.

Dank je wel! Op dit forum in ieder geval wel verdubbeld......en in Nederland zullen we best wel redelijk exclusief blijven.
Greenlines zie ik elke dag maar Scout's ben ik nog nooit tegen gekomen, dus als je een cappucino Scout ziet is de kans groot dat ik het ben.

Hij is er de nieuwe Scout

Vandaag was het dan zover om 10 uur de Scout opgehaald.:489:
Voelde meteen weer goed en vertrouwd aan en inmiddels staan de eerste 120 km er op.
In het begin nog wel een beetje brom van het motertje bij versnellen maar gedurende het vorderen van de km word hij al stiller.
Verbruik doet mij (als ik de verbruiksmeter) zie wel een beetje schrikken:shocked: (rond de 8 liter/100km) maar het was ook veel korte stukjes en hij moet nog inlopen dus neem aan dat het beter gaat worden.
Hij rijd in ieder geval heerlijk soepel en geen kraakjes of rammeltjes.
De eerste indruk is dus prima en ik heb er alle vertrouwen in dat het zo zal blijven.

Hetzer

Forumguru
Mooie foto's in je album, en ik moet toch terug komen op mijn eerdere puntje, de Antares velgen staan inderdaad WEL mooi bij je Scout!

Veel plezier met de auto

Mooie foto's in je album, en ik moet toch terug komen op mijn eerdere puntje, de Antares velgen staan inderdaad WEL mooi bij je Scout!

Veel plezier met de auto

Dank je wel, het was een beetje een gok met de velgen maar ik ben er zelf ook zeer te vreden over en ze zijn makkelijk schoon te houden in de winter.
Sympathiek dat je er op terug komt

Hoi Fabia combi Scout,

Ik denk dat ik de eerste ben met een Fabia Hatchback Scout met DSG 7 automaat (iets bescheidener) die begin maart geleverd zal worden ;) ;) Alleen vond ik het wel raar dat toen ik de skoda internet site erop wees dat er totaal geen foto's waren van de fabia hatchback scout, ze zeiden dat ik hem dan maar moest bestellen dan zou ik hem wel bij de dealer zien:ahum:
Er zijn toch heel weinig foto's van de Scout vind ik persoonlijk.

Hoi Silver5

Welkom in het "selecte clubje" van Fabia Scout modellen.
Volgens mij ben je inderdaad de eerste van in totaal dan 3 Scouts op het forum met een hatchback uitvoering.
Ik blijf nog steeds de enige met een handbak en 63kW.
Heb hem nu 10 dagen en inmiddels 1200km gereden met een grote glimlach.
Welke kleur heb je besteld? de andere 2 zijn cappucino beige.
Succes met het wachten en als je hem hebt rij je in ieder geval in iets exclusiefs rond want ik ben nog nooit een andere in het wilt tegen gekomen dan die van mezelf.

Welkom in het "selecte clubje" van Fabia Scout modellen.
Volgens mij ben je inderdaad de eerste van in totaal dan 3 Scouts op het forum met een hatchback uitvoering.
Ik blijf nog steeds de enige met een handbak en 63kW.
Heb hem nu 10 dagen en inmiddels 1200km gereden met een grote glimlach.
Welke kleur heb je besteld? de andere 2 zijn cappucino beige.
Succes met het wachten en als je hem hebt rij je in ieder geval in iets aparts rond want ik ben nog nooit een andere in het wild tegen gekomen dan die van mezelf.
Ik ben op inetrnet wel eens wat wallpapers tegen gekomen van een hatch Scout en er staat volgens mij 1 foto in de Fabia brochure.
Misschien geeft het weinige fotomateriaal ook wel aan hoe exclusief je Scout is... leuk toch tussen al de greenlines.

Ik heb de "safari" kleur besteld en ben best benieuwd of die nu meer neigt naar "brons" of naar een vaal kleurtje bruin.

Ik heb de "safari" kleur besteld en ben best benieuwd of die nu meer neigt naar "brons" of naar een vaal kleurtje bruin.
Ik heb lang getwijveld over deze exclusieve kleur maar ik was bang dat hij wat te geel zou zijn en voor mij te licht van kleur.
Toen ik bestelde was er al wel een kleurstaal beschikbaar maar ik vond het moeilijk om me dit voor te stellen op een hele auto.
Heb toen op zeker gespeeld met een kleur waarvan ik zeker wist dat hij mooi combineerde met de kunstof onderzijde.
Ben benieuwd hoe het staat als je hem hebt en het maakt hem in ieder geval nog exclusiever

Ik heb nog een vraagje voor de scout liefhebbers:laugh:

Gisteren was ik bij mijn buurman op bezoek en die heeft een nieuwe volkswagen polo, nu had hij die misschien maar 3 keer hier op de parkeerplaats gezet (is een grote parkeerplaats want er zit ook een supermarkt bij) en wat gebeurd er? Eén of andere "onbenul" sorry voor het taalgebruik maar daar kan ik écht kwaad om worden, gooit zijn portier meerdere keren tegen zijn polo aan open, gevolg kras op zijn nieuwe auto.

Nu zat ik te bedenken je hebt van die stootstrippen die over de portieren gaan, is dat iets voor de scout of maakt hem dat écht lelijk? Want ik kan me voorstellen dat ik ook bloedlink zou zijn als zoiets zou gebeuren. (en nog vrolijk ontkennen ook terwijl hij het vanuit zijn raam gezien had) Dus zijn stootstrippen een optie of zeggen jullie niet doen er komt nog wel eens meer een deukje in?

Ik denk dat extra stootstrippen net boven de brede kunstof onderkant de auto niet bepaald zullen verfraaien.
Het blijft natuurlijk een keus voor een iets minder uiterlijk of meer kans op een deukje.
Bij de Scout ligt de bovenkant van de kunstof rand volgens mij net iets lager dan bij de normale uitvoering, maar gelukkig valt het lakwerk hierboven in vertikale lijn wel binnen de kunstof bescherming en is het kunstof vrij dik.
Ik denk dat het wel mee valt met de kans op schade maar ik heb hem net 2 weken dus de tijd zal het leren.
Verder is de Scout bij de wielkasten en de bumpers veel beter beschermd tegen autodeuren en winkelwagentjes dan andere Fabia's.
Beschadigingen door deuren en winkelwagentjes heb je nooit helemaal zelf in de hand maar bij het parkeren van je auto kun je de kans wel verkleinen.
Ik parkeer zelf liever niet in krappe plekken en in de buurt van verzamelplaatsen van winkelwagens, naast SUV's of busjes en sta ook liever niet naast auto's met kinderzitjes (meestal gaan deze deuren lekker wijd open om de peuters uit de zitjes te bevrijden).
In parkeer garages rij ik liever een paar plekjes verder voor een plek waar ik maar aan 1 kant een andere auto heb en aan de andere b.v. een paal, ga dan klem tegen de paal staan zodat er veel ruimte is tussen mijn auto en de andere.

dan zal ik dat toch maar niet doen, overigens diezelfde buurman had van de dealer een hele mooie thermometer voor binnen en buiten gekregen met daarboven een foto van zijn polo, dus ik skoda opgebeld of die dat ook konden regelen, nee dat was niet mogelijk want die hadden ze niet. Toen volkswagen opgebeld, (met mijn charmes die man eens heel lief toegesproken:blush::blush:) en ja hoor voor inkoopsprijs (15 euro) kan ik hem ophalen :xyxthumbs::xyxthumbs:

PTJE-nl

Nieuw lid
Zo vandaag mijn Fabia combi scout safari opgehaald.
Met DSG en de bij behorende 1.2 TSI.
Moet wennen aan de grootte omdat ik uit een grotere auto kom. Maar het valt me niets tegen wat rijcomfort betreft.
De moter is heerlijk. Ook bij 130 hangt de motor aan het gaspendaal.
In andere threads gelezen dat de DSG start in de 2e versnelling. Nou deze begint gewoon bij zijn eerste versnelling. Ook viel me op dat de S stand geen knop is maar gewoon met de pook in te stellen is. Net als de P,R,N en D
Ik moet nog een beetje wennen om vlot op te trekken zonder dat de auto natrapt of met wielspin. Je kan het met je gas pedaal opvangen maar daar moet ik nog aan wennen.

Ook viel het me op dat ik bekijks had op de A2.

Ben benieuwt wat de toekomst gat brengen. Binnenkort op skivakantie. Kan ik kijken hoe hij rijdt op lange afstanden.

Verder bevalt de de auto goed. Voelt net als de Leon die ik eerder gehad heb zeer solide aan en reageerd goed op het stuur.

Bovenaan Onderaan