Fabia Rs combi besteld!!!!

maceddie17

Nieuw lid
Na behoorlijk wat denkwerk,en het vergelijken van behoorlijk wat auto's heb ik (via mijn bedrijf weliswaar....) een Fabia RS combi besteld. Opties: Navi,parkeersensoren,Climatronic,schakelpaddels,metallic lak (anthraciet grijs).

Waarom: Ik was na mij huidige auto (Saab 9-3 sport estate 1,8i) op zoek naar een station die ruim genoeg was,een automaat moest hebben, en pittig (snel!) moest zijn. Daarnaast moest het wel een wagen zijn die een beetje anders dan anders moest zijn, dwz geen 13 in een dozijn. En last but not least een stuk goedkoper in bijtelling!

Ik heb van te voren samen met vrouw en kinderen een proefritje gemaakt bij Skoda-importeur in Leusden met dezelfde RS die al in meerdere bladen heeft gestaan (die groene), en het reed als een tierelier. Wel stevig maar niet te hard, en comfortabel genoeg voor dagelijks gebruik.

Ik ben benieuwd of er nog veel andere RS-en (Fabia wel te verstaan) op de Nederlandse wegen te zien zullen zijn.
Verwachte afleverdatum wordt ergens in juni (tegen het einde van de maand pas vrees ik)

Ik houd jullie op de hoogte!:grin:

Hetzer

Forumguru
Mooie wagen !!!!!!!!!!!!!! en ik ben benieuwt naar de foto's van jouw RS tzt.
De RS staat ook nog steeds op mijn verlanglijstje , als ik tenminste eens wat dichter bij huis komt te werken :)
Overigens ook welkom op het forum hier, tot dan veel plezier hier

Fabia

† In Memoriam
Gaaf, ben benieuwd naar je ervaringen. Je rijdt echt in een aparte auto die je weinig zal tegen komen.

Captain Hook

Forumguru
... een Fabia RS combi besteld.
Gefeliciteerd met deze aparte auto!

Durf het haast niet te zeggen, maar volgens mij is de afschrijving op zo'n model gigantisch.:1884: Lijkt me dat je dat terugziet in de leaseprijs van zo'n auto.
En ook al is de auto groen, groen is 'ie bepaald niet. :grin:

sitechris

Donateur
Tuurlijk zijn afschrijving en verbruik hoger, maar is minder belangrijk als je een bommetje koopt. Dan zijn prestaties net ff wat belangrijker. Veel plezier met de RS. Ik ben wel benieuwd naar prestaties en sportieve gevoel van de unit. 180 pk uit een 1.4 is indrukwekkend. Overweeg je nog om hem te laten chippen?

maceddie17

Nieuw lid
Voordeel van een lease=auto is inderdaad dat je dat niet zelf hoeft op te hoesten.
In vergelijking met mijn huidige auto (Saab) bespaar ik evengoed zo'n 600-700 euro p jaar aan bijtelling, dus je zult begrijpen dat de leaseprijs (wordt ook veeel lager) mij wat minder boeit!

Bovenaan Onderaan