Fabia - Roomster 2010

kcj

Actief lid
Ik vind alleen die mistlampen niet mooi. Veel te groot, geef mij maar die ronde pitjes.
Misschien zijn het de modellen die uitgerust zijn met mistlampen met de "cornering" functie ?
Bij de "oude" Roomster had je die keuze toch : gewone (ronde) mistlampen of de grote (hoekige) met "om-de-hoek-kijken' functie.

Ik vind het verwarrend als ik in werking zie bij een tegenligger en vraag me het nut af in het merendeel van België (en Nederland).
Ik noem het een gadget dat ik zo zou uitschakelen, indien mogelijk...

Koen
 

van_der_P

Senior Member
Ik ben eens benieuwd wat de prijs gaat doen na deze facelift, en welke gevolgen het heeft voor bijvoorbeeld de actieuitvoeringen. Worden die weer afgeschaft ?
Zeker voor de combi komt de facelift wel erg snel, al na twee jaar.
Misschien is de Fabia toch niet het succes wat Skoda ervan verwachte ?
 

LenK

Forumguru
Zeker voor de combi komt de facelift wel erg snel, al na twee jaar.
Misschien is de Fabia toch niet het succes wat Skoda ervan verwachte ?
Dat komt doordat de combi niet meteen met de hatch op de markt is gebracht,
Voor die auto is de facelift na 3 jaar. Is toch niet zo heel snel.
In NL is de F2 niet zo succesvol als de F1, maar toch nog steeds geen muurbloempje. Dus echt nodig was de fl hier nog niet.
Maar ze hadden die motoren vernieuwing ook zonder uiterlijke vernieuwing kunnen doen natuurlijk.

Actiemodellen zijn meestal ook om de omzet wat op te krikken dus die zullen voorlopig wel weer uit de lijsten verdwijnen.
 

Hetzer

Forumguru
De actie modellen verdwijnen inderdaad even na de invoering van een facelift of nieuw model.
 

Berry

Senior Member
Foto van de Roomster Scout maar die heeft dezelfde neus dus
 

Bijlagen

  • Roomster Scout facelift.jpg
    Roomster Scout facelift.jpg
    92,2 KB · Weergaven: 34

Hetzer

Forumguru
ik zag het in eerste instantie bij foto´s van de RS, maar nu ook bij de normale Fabia, een witte teller verlichting, zou dit standaard zijn, zier er wel sjiek uit..
 

Bijlagen

  • 03213147145_Fa_00.jpg
    03213147145_Fa_00.jpg
    66,9 KB · Weergaven: 48

LenK

Forumguru
Dan sluit het weer aan bij de witte kleur van de maxidot.
Maar is het niet meer gelijk aan de groene verlichting van de rest van het interieur.
 

Hetzer

Forumguru
ik vraag me af of de ineterieur verlichting nu ook niet wit is, kijk maar eens naar de automatische airco
 

Hetzer

Forumguru
Hier nog wat pics, van de Combi FL, bumper vind ik toch erg geslaagd, kleur blijft ook mooi
 

Bijlagen

  • Skoda_babes-7.jpg
    Skoda_babes-7.jpg
    94,6 KB · Weergaven: 61
  • Skoda_babes-9.jpg
    Skoda_babes-9.jpg
    91,1 KB · Weergaven: 44
  • Skoda_babes-10.jpg
    Skoda_babes-10.jpg
    89,4 KB · Weergaven: 40

Ron467

Actief lid
In NL is de F2 niet zo succesvol als de F1, maar toch nog steeds geen muurbloempje. Dus echt nodig was de fl hier nog niet.
Maar ze hadden die motoren vernieuwing ook zonder uiterlijke vernieuwing kunnen doen natuurlijk.

Die fl is in mijn ogen dan ook terug naar af (lelijker), op de plaatjes.
In het echie kan het natuurlijk meevallen.

Mevrouw LenK rijd in de leukste fabia! (totdat de RS er is) :super:




1.6 sport (handbak)

HG ROn.
 
Ik vind het jammer dat ze bij de update de chromen strook met het skoda-logo niet wat naar onderen verplaatst hebben. Dan zou de voorkant er beter uit hebben gezien. Zeker bij de rs lijkt het dan heel wat sportiever.
 

LenK

Forumguru
Hey een andere armsteun vóór. Ze hebben naar me geluisterd.
Want behalve dat het oubollige ding een keer vernieuwd is zit hij nu ook niet meer boven de handrem handle. Eindelijk kan de steun omlaag blijven.
(Mevr LenK heeft hem altijd omhoog staan omdat het zo'n onding is, maar dan kun je weer niet met je arm tussen door om even achter iets te pakken of neer te leggen.)

Of vergis ik me nu want op sommige plaatjes zit wel de oude (met ronde voorkant). Ik zou toch zweren dat ik op pag 20 iets anders zie ????
 

bobbie

Senior Member
Ben benieuwd hoe de uitvoering zonder mistlichten (extra groot kaal plastic vlak?) en doppen eruit ziet. Zonder mistlichten, grote velgen en meegespoten delen weet ik niet of hij net zo '' mooi '' is....
 

kcj

Actief lid
Volgens de foto's(?) in de gallery van de Roomster (op de site die Hetzer doorgaf http://new.skoda-auto.com), is er nu ook voor de achterste zitplaatsen binnenverlichting bij de versie met panorama-dak.
Deze binnenverlichting is niet enkel een lamp, maar heeft ook, zover je het goed kan zien, 2 spots.
(er is een mogelijke tegenstelling tussen foto 11 en 12 : de ene is mét en de andere zonder achterste binnenverlichting)

Zou ze nog altijd 20€ kosten als optie ? ;)


Koen

PS : kan de naam van dit topic verandert worden naar Fabia - Roomster 2010 ?
Vermits het topic bij de Roomster na 10 post's op slot werd gezet.
 

Wallie

Lid
Weet iemand trouwens of de 1.2 TDI Greenline in de 14% bijtelling zal vallen? Ik kwam hem namenlijk wel tegen in de folder op de site van Skoda, maar daar staat hij als 99gr co2/km. Alleen geen idee of dat nou van de Greenline, of een 'normale' 1.2 TDI is.
 
Bovenaan Onderaan