Fabia - Roomster 2010

kcj

Actief lid
:ot:

Als ik het had gezegd ipv geschreven dan had je hem gesnapt
Denk je nu echt dat ik je bewering / stelling letterlijk heb geinterpreteerd ? :laugh:
En dacht je echt dat ik geloof dat je de Roomster / Rooster / Hok ('t wordt tijd dat je nog eens wat namen / woordspelingen vind) nu wel een "mooie" auto vind ? :ahum:

Koen
 

kcj

Actief lid
Daarom reageerde ik ook niet. Vond het een leuke opmerking uit de mond van LenK.

Maar je moet er op reageren : in een ander topic klaagt hij dat er niet / redelijk laat op een antwoord van hem is gereageerd.
Dus vandaar mijn "lente en wat dat al niet doet met mensen".

Koen
 

Captain Hook

Forumguru
Skoda wordt idd een 'premium' merk!
http://skoda.nl/home/over_skoda/nieuws/0,5035,22013_D0Lnl,00.html
De eerste stationwagen MET dieselmotor waarvoor je GEEN wegenbelasting hoeft te betalen en geen BPM.

Eigenlijk is het verschil bizar groot (in belastingonzin) met de huidge dieselmodellen.
Zo rijd ik met mijn O2 combi ook gemiddeld 1:20 (over de laatste 7000km) maar betaal ik wel meer dan 300 euro wegenbelasting per kwartaal. En zit er een enorme smak BPM op mijn auto.
 

Captain Hook

Forumguru
Ben bang dat de comfortstap tussen een 2.0TDI O2 Elegance en de 1.2TDI greenline Fabia wel errug fors is... :1884:
Ik zal wel verwend zijn met al die jaren 'luxe' rijden. :yeah:
 

LenK

Forumguru
Geldbesparen = afzien.
Je wordt dan gedwongen in een lelijk of klein hok of een combinatie daarvan.
Ben ook erg benieuwd hoe lang dit beleid zo blijft. Het loopt uit de hand en gaat steeds meer centjes kosten.
 

Captain Hook

Forumguru
Alles is een kwestie van prioriteiten.
Ik wil/kan me niet veroorloven om absurde bedragen aan een vervoermiddel uit te geven dat zo snel in waarde daalt, klauwen met geld aan onderhoud kost en het grootste deel van de tijd stil staat...
Begrijp me goed, ik rijd dolgraag (vooral in de bergen) maar zoveel kilometers kost zoveel eurootjes en dat heb ik er gewoon niet voor over.

Dan weet ik gewoon veel leukere dingen te doen met het geld (wat je maar 1 x kunt uitgeven).

Rationeel? Ongetwijfeld. Maar ik (probeer) auto's met gezond verstand te bekijken en m'n huidige O2 kost me teveel t.o.v. wat het oplevert. Het probleem is echter om er van af te komen zonder ook weer geld weg te smijten.

Ik vind het bijzonder dat sommige mensen (waarvan ik weet dat ze het minder breed hebben) zo veel geld aan een auto kunnen uitgeven terwijl essentielere zaken ondergeschikt raken. :disc:

Dus vraag ik me af of bijvoorbeeld zo'n nieuwe Fabia iets zou zijn in vergelijking met m'n huidige (dure) O2?
 

Captain Hook

Forumguru
Geldbesparen = afzien.
:ot:
Dat is natuurlijk niet altijd zo.
Ik heb thuis heel veel geïnvesteerd in zaken als isolatie, PV-panelen, zonne-collectoren, LED/Spaarverlichting. Buitentemperatuur afhankelijke cv-regeling, etc. Veel van die zaken al jaaaaaren geleden (nog voordat het een hype werd) geïnstalleerd.
Met als voornaamste reden comfortverhoging en de technische interesse/innovatie. Bijkomend voordeel was de besparing op de energienota.

En zo kijk ik ook vaak naar de gebruikte motortechniek in een auto. In hoeverre voldoet dat aan zulke ideeën?
 

Hetzer

Forumguru
hier wat foto's van het nieuwe klokkenspel!!

mini en maxidot

ben er nog niet uit hoe dit er in het echt uit ziet, men spreekt van wit op zwart verlichting, maar op sommige foto's oogt hetw el erg blauwig
 

Bijlagen

  • 1skfa00_4b9faeb4de634.jpg
    1skfa00_4b9faeb4de634.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 54
  • compteur.jpg
    compteur.jpg
    18,9 KB · Weergaven: 59
  • 13.jpg17..jpg
    13.jpg17..jpg
    15,8 KB · Weergaven: 52
  • 12.jpg24..jpg
    12.jpg24..jpg
    15,7 KB · Weergaven: 51
  • 4.jpg84..jpg
    4.jpg84..jpg
    22,9 KB · Weergaven: 53

Michel

Forumguru
Volgens mij wordt dezelfde kleur verlichting voor de meters gebruikt als in Octavia II FL. Dat is wit-achtig neigend naar blauw. De verlichting van o.a. de Swing-radio is daar ook op afgestemd.
De meterindeling met Maxidot is identiek aan de Octavia II FL met Maxidot, alleen zitten de twee knoppen onder het Maxidot scherm niet op de Octavia.
 

cvegreen

Forumguru
Ik vind het klokkenspel met maxidot toch net ff mooier en voller ogen dan die met minidot . Jammer dat die met minidot niet die twee tellerkes niet in de tellers van de toerenteller en kilometerteller zit . Dat oogt zo iel zonder die tellertjes onderaan.
 

van_der_P

Senior Member
Dat is ook mijn mening, daarom had ik dat bij de Roomster besteld, en heb ik dat nu ook bij de nieuwe Fabia besteld. Het ziet er iets sportiever, voller uit. Te zonder is het wat saai, zeker in combinatie met de radio Dance, is het ook een toonbeeld van eenvoud. Het is niet gezellig in de auto, dat valt tegen.
 

Hetzer

Forumguru
ja maar wat is de kleur van de knoppen nu in het interieur :icon_smile_question, ook wit ipv groen :icon_smile_question
 

kcj

Actief lid
Het is me nu pas opgevallen dat de benamingen van het uitrustingsniveau voor de Roomster (in België) verandert is.
Toch volgens de website van Skoda-België.
Tot voorheen was het : Go, (Disney), Classic, Ambiente en Elegance.
Nu is het Easy, Style en Comfort. :icon_smile_question

Bij de Fabia wordt nog wel Classic, Ambiente en Elegance gebruikt.

Koen
 
Bovenaan Onderaan