Fabia of Rapid.

FA of RA

Nieuw lid
En wat kost het chippen van een 1.2 ?
Is een behoorlijke winst. Van 90 naar 140 pk. Dat is niet mis.

Hmmm hecht wel waarde aan ruimte maar ook weer aan uitrusting.
Zelf ben ik 1.90 en mijn stoel staat behoorlijk ver naar achter. Wel fijn als de kinderstoel achter mij nog beetje bruikbaar is.
Er zit niks anders op dan een proefrit met alles er op en er aan.

Wat de uitrusting betreft.. tja nu heb ik de luxe van pdc en cruise control. Verder was dat het.
Dus als dat het ook weer wordt ben ik wel gelukkig. Verder elektrische ramen achter zou fijn zijn.
Verder moet ik nog kijken.

Afgezien van warmte .. Zijn er nog meer nadelen aan de panorama dak ?

Laatst bewerkt:

FA of RA

Nieuw lid
Goedemorgen..

Zojuist door een collega geattendeerd op de problemen met de distributiketting van de 1.2 tsi motoren.
Dat was zo tussen 2010 en 2013.
Mag ik er van uit gaan dat dat niet meer bestaat? Kijk zelf naar auto's vanaf 2015 en later.
Ohh en ik heb het mij zelf nog iets wat lastiger gemaakt door nog een auto bij te doen.
Seat Ibiza ST. Min of meer zelfde kwa grote. Weet alleen niet wat ik van de dash moet vinden.

fanSkoda-VW

Forumguru
@FA of RA, je schreef : best wel gelezen dat de 1.2 vaak toch beetje moeite heeft met flot rijden.".
Nou, de F2 Sport met 1,6 motor is minder vlot dan de 1,2.
Allebei 110pk, maar de 1,2 is feller. Je kunt zeker ook in Duitsland dan makkelijk met de grotere jongen meekomen, hoor.
De F3, 90 pk tunen? Kan zeker, maar de 110pk heeft extra voorzieningen, o.a. bij de remmen. Dus.........
Ik heb er vanaf gezien om deze 110 pk te tunen, met de huidige drukte maakt het allemaal weinig uit.
Er komt steeds meer trajectcontrole, b.v.

Testedoene

Forumguru
Zelf ben ik 1.90 en mijn stoel staat behoorlijk ver naar achter. Wel fijn als de kinderstoel achter mij nog beetje bruikbaar is.
Ikzelf ben nog net enkele cm's groter dan jou.
Als je een bruikbare plaats achter jou moet hebben, dan is de keuze snel gemaakt.
Ik heb GEEN plaats achter mij in een Fabia 3.
In de Rapid is er trouwens naar mijn gevoel meer plaats tussen de voor- en achterzetels dan achterin m'n Octavia 3!
Let wel: dit geldt voor de ruimte aan de knieën, niet in de breedte van de achterbank!

Ga aub even naar de toonzaal om dit uit te proberen vooraleer je de beslissing neemt!
O ja, als je de Rapid in 1.2 105/110pk neemt heb je niet echt een tekort aan vermogen. Meer is natuurlijk mooi meegenomen en dat zorgt dan weer voor extra rijplezier bij hernemingen en heerlijk schakellui rijden.

Noord26

Forumguru
Met 1.89 kan ik met gemak achter mijzelf zitten in een Rapid SpaceBack. Geen idee wat de ruimte in een F3 is.

Hetzer

Forumguru
Goedemorgen..

Zojuist door een collega geattendeerd op de problemen met de distributiketting van de 1.2 tsi motoren.
Dat was zo tussen 2010 en 2013.
Mag ik er van uit gaan dat dat niet meer bestaat? Kijk zelf naar auto's vanaf 2015 en later.
Ohh en ik heb het mij zelf nog iets wat lastiger gemaakt door nog een auto bij te doen.
Seat Ibiza ST. Min of meer zelfde kwa grote. Weet alleen niet wat ik van de dash moet vinden.

Betreft de oude motoren idd,

FA of RA

Nieuw lid
Wat een fijne bak informatie. :)
Ga zeker naar de dealer om het een en ander uit te proberen en test te rijden.
Kinderwagen en kinderstoe gaan uiteraard mee.

Laatst bewerkt:

skodaroomy

Actief lid
De seat ibiza st is een hele fijne rijdersauto zeker als je de fr versie koopt. Deze is heel compleet. De bagage ruimte is ruim voldoende. Het enige nadeel is dat de auto bij de achterbank laag naar achteren loopt. Hierdoor kan het zijn dat lange mensen als ze op de achterbank zitten met hun hoofd tegen het dak zitten. Maar dit is gewoon een kwestie van gaan proef zitten. De fabia combi is op dat gebied hoger. Persoonlijk vind ik de ibiza st mooier als de fabia. Als ik een keuze zal moeten maken zoals jou dan zal ik denk ik kiezen tussen de rapid hb/seat toledo en de ibiza st. Succes met de keuze.

Noord26

Forumguru
De Ibiza ST is een stuk kleiner als een Rapid/Toledo. Vooral op de achterbank. Heb in al deze auto gereden en het verschil is groter als dat de buitenzijde doet vermoeden. Toledo zou mijn voorkeur hebben (550 liter hatchback bagage icm zeer ruime achterbank), maar met DSG zit je dan vast aan een 1.4TSI wat hem onverkoopbaar maakt tov de concurrentie op dat prijsniveau.

Wouter1

Forumguru
Dat lijkt mij geen probleem.
Zolang er mensen hun Skoda inruilen op een Dacia (sorry @wanderer ) en hiermee hoogst waarschijnlijk ook over straat gaan. Heb ik totaal geen probleem met een Roomster.;)

EdK

Forumguru
Maar je wilt je toch ook nog op straat kunnen vertonen, toch?
emoji57.png
Daarom kiest hij ook geen Dacia maar voor de Roomster........:jaja::arghh:

EdK

Forumguru
Laat mij maar in m'n RR zitten. *ik* hoef er dan niet naar te kijken...
Ach zolang je zelf nooit een RR hebt gehad kun je de geneugte van die wagen nooit ervaren en ga je daardoor rare en afgezaagde opmerkingen maken over de RR

EdZ uit ervaring weet ik dat het een perfecte wagen was en het is eigenlijk erg jammer dat ze hem niet meer produceren.
Was dit het geval wel geweest dan had het zomaar weer een opvolger van de Yeti kunnen worden...

• Leuk
Waarderingen: EdZ

Cordoba

Forumguru
Het gaat hier toch om de vraag Fabia of Rapid, toch niet om Roomsters ,Dacias of Seat :thumbsdown:

Als je goed gelezen hebt, heb je gezien dat de TS zelf de Ibiza ST als optie heeft toegevoegd. Alleen als er nog een kinderwagen in de kofferbak moet, dan hou je bij de Ibiza ST weinig ruimte over (als het al past). Wat de FR uitvoering bij Seat betreft: een decennium terug was dit een uitvoering met een potent motorblok en uitgebreide uitrusting, de laatste jaren staat de FR alleen voor leuk uiterlijk qua accessoires, wat aardige extras, maar kan motorisch een minimumlijder zijn.

Bovenaan Onderaan