Fabia met windschermen

Wik

Lid
Hoi.
Die schermen kunnen maar op 1 manier gemonteerd worden.
Dus van verkeerde montage is geen sprake.
Je klemt die dingen tussen het glas en het rubber.
Het glas schuift dus TEGEN het harde plastic van die schermen aan.
En andere kant natuurlijk tegen het rubber, en daar zit idd meer weerstand.
maar om nu met siliconenspray te gaan werken, geeft allemaal vuil op je ramen ook.
Nee, ik vind het geen fijne manier van monteren.
Op mijn vorige auto (honda) zat het apart gemonteerd, niet tegen het glas aan.

Nog even ander vraagje, toen ik die dingen nog op mijn auto had zitten, had ik echt veel meer last van windgeruis en tocht in de auto.
Ook dat was niet fijn, en komt denk ik omdat het glas tegen het plastic aanzit en niet tegen het rubber aan de buitenkant.
Dus de wind heeft 'vrij' spel.

Groet
Wik
 

EdK

Forumguru
wat ik met verkeerde montage in deze bedoelde is hoe je begint bij de spiegel
Daar wordt al in de gebruiksaanwijzing aangegeven met de vink en het kruis hoe wel en hoe niet te plaatsen
En doe je het daar dus fout dan krijg je dus de problemen die jij aankaart.

Had zelfde probleem met de RR paar jaar terug dat hij steeds terug ging en in overtuiging dat ik het goed had geplaatst
Uiteindelijk van ellende maar eens bij dealer laten kijken en de monteur begon te grijnzen en heeft het in 2 minuten hersteld en hierna nooit meer problemen gehad in deze
Nu met de Yeti weer zelf gedaan en dus wel meteen goed opgelet en in één keer goed gedaan !
En open / dicht naar volle tevredenheid werkend

En mbt de siliconenspray, je moet niet je hele raam onderspuiten met die spray !
Gewoon met beleid even de geleider , dus waar het raam inglijdt even sprayen en overtollige meteen met doekje wegvegen !
 

joergarms

Senior Member
Heb ze toendertijd ook zelf gemonteerd en de de rubbers moeten inderdaad even "zetten", daarna gaat het raam niet meer in de beveiligingsstand naar beneden.
Enkele weken geleden ook windgeleiders op mijn Renault Magnum geplaatst, en ook het trucje met siliconespray gedaan, werkt perfect doordat de ruit ondanks de kleinere ruimte minder weerstand heeft.
 

Polvo

Lid
Als je de bijgeleverde manual bekijkt voor montage dan zie je het minder goed dan als je hem even download bij climair
Tevens kun je daar een montage video bekijken

Ik heb daar naar gezocht, maar ik kon geen video of handleiding vinden.
 

Tdjee

Banned
Is er toevallig iemand, die de orginele skoda fabia windschermen op zijn fabia II combi FL heeft zitten? En kort kan vertellen wat de ervaringen hier mee zijn?
 

Gizmobiel

Nieuw lid
Bij onderhoudsbeurt kort geleden originele windschermen op de voorportieren laten monteren maar ik heb ze er weer afgehaald. Ze gedragen zich onvoorspelbaar. Rijdend op de snelweg bleef het raam oncontroleerbaar op en neer gaan. Niet leuk bij 120 km met een storm in je auto die niet ophoudt. De ene keer sluiten ze wel en de volgende keer weer niet en na een aantal keer sluiten zijn de schermen uit het rubber gedrukt en hangen ze erbij.
Lang geleden heb ik op een andere auto schermen gehad die aan de voorkant veel breder waren en met klemmetjes vast zaten. Die werkten wel, je kon er met open ramen de de snelweg op. Deze beslist niet, hooguit 10, 15 cm op snelwegsnelheid meer maakt geen verschil dan zonder. Ik heb ze er weer afgehaald.
 

Wik

Lid
Dag Gizmobiel.
Heel herkenbaar jouw ervaringen, ik heb hetzelfde euvel.
Het schijnt dat je via het VAG gebeuren iets kan afstellen, maar dat is mijn garage nog niet gelukt.
Het rubber is te stark of de schermen zijn te dik, kortom, ik ben er ook nog steeds niet uit.
En dan heb ik het nog niet eens over het extra windgeruis.

groet
wik
 
Bovenaan Onderaan