Fabia met windschermen

nemo

Senior Member
(Keuze voor deze categorie is dat het echt om "mijn auto" gaat)

Heb afgelopen week wind/regenschermen op mijn Fabia laten plaatsen. Dealer had het niet op voorraad dus had het de week daarvoor al besteld.

Het resultaat is (naar mijn mening) mooi! Ik heb de schermen er niet voor het mooie opgezet maar voor het praktische, maar vind mijn auto er niet lelijker door geworden.

Enige nadeel is, is dat het raam van de rechterdeur een beetje in de war is. Als ik mijn raam wil sluiten dan stuit ie op wat weerstand, en wil hij uit zichzelf weer helemaal open gaan. Dealer had me hier wel voor gewaarschuwd omdat het raam er 'aan zou moeten wennen' (?), maar dat zou na een dag over zijn.

(Vanochtend zijn er ook nog 4 nieuwe bandjes onder gegaan, ContiEco3, rijdt een stuk beter dan een combinatie van Pirelli/Firestone/vergeten/vergeten!)

Dus ik ben weer een stukje gelukkiger met mijn Fabia :cheer:

Bijlagen

• Photo041.jpg
    Photo041.jpg
    96,5 KB · Weergaven: 122

Gieliovd

Forumguru
Praktische dingen hoor!

Een raam is volgens mij niet bepaald zelflerend dus of dat nou goedkomt...

Je kunt hem natuurlijk wel proberen in te leren waar BOVEN is en waar ONDER is met de methode om de auto stand weer in te stellen nadat de stroom eraf is geweest.

Dus omhoog doen, tijdje de knop inhouden en beneden idem.

EdK

Forumguru
Tja 4 nieuwe banden en ook nog eens van 1 merk rijdt altijd beter doordat ze voor elkaar gemaakt zijn !

Mbt tot je windschermen tbv voorruiten, het fenomeen wat jij hebt met je ene raam is zoals Gieltje zegt een kwestie van inleren !

De manier zoals hij zegt ken ik niet maar wel de manier zoals in de gebruiksaanwijzing staat van je schermen !

Deze is 5x naar beneden en 5x naar boven opsturen is de manier van inleren !

Zo werdt het namelijk bij mij ook in de gebruiksaanwijzing vermeld !!

Dat het praktisch is, is zeker een feit !! Met regen toch met je raam een stukje open kunnen rijden zonder water naar binnen te krijgen is het eerste plus punt !

Dan is het voor de mede passagiers die achter zitten ook een uitkomst, omdat ze niet meer in een storm van wind zitten als je je raam een stukje open hebt !

En dan als roker is het prettig , je zet dat raam een stukje open en de rook wordt rijdend het raam uitgetrokken , tevens met de as van de sigaret is het een gemak , je houdt de peuk bij het raam en de as wordt gewoon eraf getrokken !!

Dit is de eerste wagen waar ik ze er op heb gezet, en weet zeker dat bij de aankomende wagens hetzelfde gaat komen !! Al is het een RR

Gieliovd

Forumguru
Duidelijke tips.

Ed, pas op met het gebruik van mijn naam he. Ik sta er 2 toe: Gieliovd en Michiel, Giel daar heb ik ernstige jeugdtrauma's van en daar wordt ik agressief van ;)

EdK

Forumguru
Duidelijke tips.

Ed, pas op met het gebruik van mijn naam he. Ik sta er 2 toe: Gieliovd en Michiel, Giel daar heb ik ernstige jeugdtrauma's van en daar wordt ik agressief van ;)

Ach je bent ver weg !! En je hebt het druk zat met regelen voor Down Under !!
Dus tja !! En na een jaar ben je het wel weer vergeten !!

Tja jeugdtrauma's !!! We zouden er een topic voor kunnen openen over een jaar !!

:D:D

Maar ik zal er de laatste 2 weken proberen rekening mee te houden Giel !!
Ships nou doe ik het weer !! :blush:

EdK

Forumguru
Gelukkig is Dirkshorn ver weg ;)

Bij jou wel Fabia , maar van mij is het een 45 Km naar dat dorpje waar hij woont !!
Hij kan de kaas van Alkmaar ruiken en ik de paling van Volendam ondanks dat 90% van de volendamse paling in monickendam wordt gerookt !!

Ik heb van vrijdag ook die windschermen laten plaatsen maar ben er niet zo tevreden van. Na ze geplaatst waren moest ik 24u mijn ramen gesloten houden om dat de rubber blijkbaar de vorm van die schermen zou aannemen. maar bij mij helpt dat dus niet. Na die 24u wachten om de ramen terug te gebruiken moest ik ze 5x laten zakken en 5x laten sluiten met de nodige haperingen. Telkens als ik de ramen open dan zakken ze een stuk naar beneden en als ik de raam sluit heb ik zo en schurend geluid. Morgen terug naar de dealer en het probleem voorleggen. Eens zien wat ze er aan gaan en kunnen doen.

nemo

Senior Member
Bij mij heeft het ook nog een staartje gekregen:

Daar wwar het windscherm vertikaal loopt (dus de korte kant) zit in beide schermen een bobbel. Schermen zijn dus helemaal krom getrokken.
Gelukkig heeft de dealer inmiddels nieuwe besteld en die worden er morgen opgezet.

En wat ik ERG irritant vind, zijn de sprinkhanen die ertussen gaan zitten! Deze week al 2x gehad dat ik wegreed en er zo'n beest lekker schuil hield tussen mijn raam en het scherm. Wist niet dat dat die beesten zoveel rondom mijn flat te vinden waren! (Auto staat wel altijd naast een struik geparkeerd).

nemo Ik heb ook dat bobbel gedeelte en wie weet heb ik ook prijs dat het bij mij misschien ook krom getrokken zal zijn. van sprinkhanen heb ik inmidels geen last die bij mij er tussen gaan kruipen. heb geen struiken ofwat dan ook waar die dieren zitten. maar ze sluiten niet goed aan er zit te veel speling op.

Bijlagen

• 1.jpg
    1.jpg
    81,6 KB · Weergaven: 75
  • 2.jpg
    2.jpg
    84,1 KB · Weergaven: 70
  • 3.jpg
    3.jpg
    85,2 KB · Weergaven: 69
  • 4.jpg
    4.jpg
    85,3 KB · Weergaven: 69
De voorste ramen (met windgeleiders) openen en sluiten geven bij mij ook een schurend geluid alsof er ergens zand inzit. Gelukkig heb ik dat niet met de achterste ramen. Daarnaast heb ik inderdaad de laatste tijd 8 á 9 groene sprinkhanen weg moeten halen die comfortabel verbleven tussen de ramen en de schermen. Ze vinden het blijkbaar heerlijk om daar te vertoeven. :mad:

Bijlagen

• DSC02348.jpg
    DSC02348.jpg
    88,4 KB · Weergaven: 65
Ik heb de windschermen terug naar de dealer gedaan. Morgen laten ze mij weten wat ze gaan doen. Ofwel geven ze mij nieuwe al hoop ik dat van niet. Ofwel geven ze mij het geld terug. Of ze moeten mij de keuze laten als ik op nieuw iets kan bestellen. Ik hoop het laatste. Dan bestel ik bagagenet gedaan met dat gerammel in mijn koffer. Heb ze duidelijk gemaakt dat ik geen nieuwe windscherm meer wens maar ja hangt af wat ze in brussel gaan beslissen. Dealer moest er voor naar brussel bellen.

Kelvin

Lid
Ziet er netjes uit maar ik vind ze van snowhunter toch nog mooier. Die zijn echt heel donker. (en waarschijnlijk goedkoper) Joergarms heeft ze ook daar besteld na een tippie van mijn kant ;)

Yeti - FRONT/REAR wind/rain deflector set

Wie heeft op zijn Yeti de regen/windschermen van Super-skoda aangeschaft?
Wil deze aanschaffen.

Vr. Gr.
Jan
Yeti 1.8

EdK

Forumguru
Ik heb sinds dit weekend eindelijk de windschermen voor de voorportieren binnen en van het merk ClimAir
En deze zijn zelf zeer gemakkelijk te monteren en bevallen mij prima.
En verwacht binnenkort ook het voordeel te ervaren met een regenbui , zodat er geen water meer over zijruit loopt ter hoogte waar je door raam kijkt om in de spiegel te kijken.
Had ze ook op mijn RR zitten in verleden en ook daar zeer tevreden over !
http://seddes.eu/ws4/nl//product_in...d=876&osCsid=2d80094719253feb087e0c108afba943

(zodat er geen water meer over zijruit loopt ter hoogte waar je door raam kijkt om in de spiegel te kijken.EDK)

Ik heb deze klacht bij pon neergelegt en mijn vriendin durfde met regen niet meer te rijden en uit klantvriendelijkheid heb ik de windschermen van pon kosteloos gekregen en gemonteerd door de dealer.Dat is pas service.En sindsdien geen last meer van het afvloeien van de regen water langs het raam en nu beter zicht in de spiegels.

Wik

Lid
Hoi.
Dat met die zijwindschermen en dat het raam dan niet automatiek dichtgaat doordat het zwaarder loopt, daar heb ik ook last van.
Daarom heb ik de schermen weer verwijderd. :(
Ik werd gek van dat raam wat steeds een eigen leven ging lijden.
Iemand een oplossing hiervoor?
Wik

EdK

Forumguru
Ja WIK, waarschijnlijk heb je het bij de spiegel niet goed gemonteerd !
Als je de bijgeleverde manual bekijkt voor montage dan zie je het minder goed dan als je hem even download bij climair
Tevens kun je daar een montage video bekijken

Dan moet je na montage je raam 24 uur niet gebruiken tijdens rijden zodat de zijschermen zich kunnen zetten.
Daarna moet het goed gaan , althans was bij mij wel het geval
En mocht hij na een tijdje toch weer een eigen leven gaan lijden dan even wat siliconen spray in de sponning spuiten waar het raam inglijd
Door de schermen worden de rubbers wat meer tegen het raam gedrukt waardoor je meer weerstand hebt en als dat teveel is komt de anti knelbeveiliging weer om de hoek kijken.
Schijnt dat de dealer het ook kan instellen ( de weerstand voor hij weer naar beneden moet !

Bovenaan Onderaan