Fabia met handbak

SkodaMan

Actief lid
Vandaag met een Fabia met handbak op pad. Helaas geen automaat en dat is erg hinderlijk
407.gif
.

Al een paar keer vergeten te ontkoppelen. De dealer heeft helemaal geen uitleners met automaat terwijl afgelopen jaar zeker 15% van de auto's een automaat was. Dat kan bij Skoda nog wel eens hoger zijn vanwege de TDI/DSG combinatie.

De Fabia rijdt overigens erg lekker. Dat dan weer wel
xyxthumbs.gif
.
 

Jpoers

Lid
dat had ik dus andersom met een automaat. Ik trapte dus op de rem ipv de koppeling. Na twee keer je kop gestoten te hebben aan het stuur weet je het wel!
 

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Jpoers</font><hr />

dat had ik dus andersom met een automaat. Ik trapte dus op de rem ipv de koppeling. Na twee keer je kop gestoten te hebben aan het stuur weet je het wel!

[/ QUOTE ]

Haha, een ezel stoot zich in het algemeen niet twee keer aan dezelfde steen (geintje).

Ik heb het zelf ook gehad toen ik net een automaat had en ik heb eens naast een Engelse collega gezeten die voor het eerst in de US met een automaat reed. We klapten allebei inderdaad zowat tegen de voorruit.

Tip:. Houd je linkervoet strak op de grond! Zo heb ik het m'n Pa ook geleerd. Die heeft nnoit één keer met z'n linkervoet op de rem gestaan.
 

Jpoers

Lid
Maar de eerste meters ben je gewoon gewend om op een koppeling te trappen. En ben nogal hardleers vandaar. Maar zodra je onderweg bent is het inderdaad heerlijk rijden. Je linkerbeen kan je inderdaad gewoon missen.

En vooral met cruise control is het heerlijk. Als je ergens heb moeten afremmen ram je hem gewoon weer op snelheid vervolgen en schakelt vanzelf naar de juiste versnelling en tempo.
 
Bovenaan Onderaan