Fabia levering eind november of Januari

Kiske

Nieuw lid
Over 2 weekjes krijg ik mijn nieuwe Fabia geleverd. Ik had in eerste instantie afgesproken om hem in Januari af te laten leveren maar net voor de deal, vroeg ik nog om EUR 500.- korting als ik de auto eind november op kenteken zou laten inzetten (huidige inruil auto komt dan eerder beschikbaar voor de dealer).
De dealer ging daarmee akkoord.
Nu twijfel ik nog steeds. Laten staan en 500.- meer betalen zodat ik bouwjaar 2014 heb, of bouwjaar 2013 accepteren en 500.- in je zak steken.
Graag jullie mening
 

Cordoba

Forumguru
Kiske welkom hier.:bloemen:

Mag ik je vragen om je eerst even voor te stellen in het daarvoor bestemde forumdeel.

Laten staan, betekent ook dat je het risico loopt dat dealer in tussentijd failliet gaat, en dan is het een heel probleem om je geld terug te krijgen, of de auto geleverd te krijgen. Verder gewoon zelf kijken wat je belangrijk vind.
 
Tsja, koop je een auto omdat je hem wil hebben of omdat je over 3, 4, 5 of meer jaar een betere inruil wil? Ik zou het wel weten hoor, lekker nu een nieuwe rijden, want waarom zou je anders niet wachten tot het voorjaar, zodat je nieuwe auto nog even geen pekel ziet???

In ieder geval alvast veel plezier met je nieuwe auto, of het nu dit jaar is of volgend jaar...
 

turboturbo

Forumguru
voorlopig alleen de week-ends en vakanties buiten komen
maar dan kan er toch ook pekel liggen.

Anyway, misschien is het die 500 wel waard (als in: het levert je uiteindelijk een iets hogere inruil / verkoop waarde op bij het wegdoen van deze auto), maar is het je dat 'waard'? Als in: 'Mensch! Durf te leven!' :)
 

Dennis78

Forumguru
Persoonlijk denk ik dat het prijsverschil bij inruil miniem zal zijn. Je krijgt nu 500,- extra korting. Zou hem lekker nu af laten leveren. Heb mijn vorige auto ook in januari af laten leveren en ik vond dat ieder jaar maar weer verdomd vervelend omdat je dan iedere keer in januari een beurt hebt voor je auto (zo na de duren decembermaand wanneer je meestal ook nog een week extra langer met je geld moet doen :D ). Als je zo eens rond kijkt op internet bij 2e hands auto's zie je dat het jaar minder geldt dan de kilometers en de uitvoering. En stel dat het uiteindelijk 500,- zou schelen? die heb je nu al extra bespaart en kunnen spenderen (of extra kunnen sparen evt. + rente)
 
Bovenaan Onderaan