Fabia III 2017 software en/of navigatie update.

Pasi

Nieuw lid
Hallo allemaal.

Dit is mijn eerste vraag hier op dit Forum, dus als ik iets fout doe, laat het me dan maar weten :unsure:.

Afgelopen week heb ik een Skoda Fabia combi uit 2017 gekocht en dat is nogal een verschil met mijn oude Peugeot. Dus de afgelopen dagen bezig met het ontdekken van alle opties, mogelijkheden en hoe deze naar mijn wens aan te passen en/of in te stellen.

Helaas is de navigatie van 2016, op de originele SD kaart staat o.a. '5L0 051 236P' en 'Europa 1 ( KW 45/ 2016 )' en volgens de afbeelding op de bijbehorende SD box is het een full Europa versie.
Het mediasysteem heeft aan beide zijden 4 knoppen en is dus volgens mij een Amundsen ( MIB 2 ? ). Zo ver ik tot nu toe heb achterhaald ( via Google en hier op deze website ), zou ik een nieuwe navigatie kaart vanaf de Skoda update site ( https://updateportal.skoda-auto.com ) kunnen downloaden en dus heb 'ECE 1 2025' en 'ECE 4 2025' gedownload en op een eigen SD gezet. Maar beide kaarten worden niet als updates geaccepteerd door het Amundsen systeem, met de mededeling dat er geen bestanden beschikbaar zijn.

Helaas kan Windows 10 de originele SD kaart niet lezen en dus kan ik de gedownloade kaarten ook niet op díé SD kaart zetten.

Misschien is de onderstaande informatie ( van het navigatie systeem ) nog handig ?

5L0051236P
0730
ECE1 2017
SHIELD: SHIELD 2016-03 ( BUILD 020 )

Weet iemand wat ik fout doe en/of kan men mij vertellen hoe ik de software en/of navigatie-data wel kan updaten naar de 2025 versie ?

Alvast hartelijk bedankt :thumbsup: !

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Schuifje op de originele kaart al omgezet?

Als jouw Amundsen niet is vrijgeschakeld, slikt ‘ie alleen de originele SD-kaart.
En je zult moeten kiezen: of ECE1, of ECE4, beide gaat niet werken.

IT’er toch…? ;)

Pasi

Nieuw lid
Schuifje op de originele kaart al omgezet?

Als jouw Amundsen niet is vrijgeschakeld, slikt ‘ie alleen de originele SD-kaart.
En je zult moeten kiezen: of ECE1, of ECE4, beide gaat niet werken.

IT’er toch…? ;)

Allereerst, bedankt voor uw supersnelle reactie !

Dat ik moet kiezen voor ECE1 of ECE4 dat snap ik, maar geen van beide kaarten ( natuurlijk beide op een eigen SD kaart ) worden geaccepteerd als update. Ik had eerst de ECE1 gedownload en geprobeerd, maar toen dat niet werkte alsnog de ECE4 gedownload en geprobeerd. Maar helaas, ook die werkt niet.

M.b.t. het schuifje, dat is alleen een schrijf beveiliging en heeft m.i. geheel niets te maken met het lezen van de kaart. Misschien zou het opnieuw formatteren van de SD kaart dat probleem oplossen, maar dat is de eventuele extra informatie ( op de die kaart ) ook weg. Waardoor de huidige 2016 kaart dan ook niet meer werkt.

Hoe kan ik het navigatie systeem ( laten ? ) vrij schakelen en/of ergens b.v. een image van de SD kaart downloaden zodat ik zo een werkende SD kaart krijg en/of weet iemand een oplossing en/of mocht het allemaal niet mogelijk zijn, wie weet een goed ( en goedkoop ) adres om een geheel nieuwe SD te kopen ?

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Ik kan hem voor je vrijschakelen voor gebruik nieuwere kaarten

meer info stuur me een whatsapp op onderstaande nummer in me handtekening

EdK

Forumguru
Je kunt zo en zo niet zomaar elke SD kaart gebruiken, die accepteerd de NAV unit namelijk niet !
Maw je moet het doen met een orginele SD kaart van Skoda
En het schuifje in juiste stand kan wel degelijk wat uitmaken, in verleden ( terug te lezen op forum) heeft dit zeker uitgemaakt, dus tsja kleine handeling dus altijd te proberen......

Dan kan Antera van bericht 4 je unit ook vrij schakelen, en hierdoor kun je wel elke SD kaart gebruiken.
Tsja je moet er alleen even een mooie rit voor maken richting Breda, of het moet via teamviewer kunnen !?
Maar dat kan Antera je zeker vertellen ! Tevens kan hij de unit van de laatste firmware voorzien en nog vele andere dingen met VCDS aanpassen aan je wagen ...
Incl een achteruitrij camera leveren en plaatsen en coderen...

Dus ja mijn inziens het ritje waard naar het mooie Breda ............ ( voor mij ook 1,5 uur enkel ritje )

Bovenaan Onderaan