Fabia II Sport besteld

LenK

Forumguru
:ahum: Denk niet dat mrs LenK tussen al die mannen wil zitten. Ze geeft trouwens ook weinig om auto's. Ze heeft wel een mening wat ze mooi of niet mooi vindt, maar daar houdt het zo'n beetje mee op.

Oja in Tsjechië zou mevrouw LenK waarschijnlijk LenKova heten. Leuke gewoonte in de Oostblok.

LenK

Forumguru
Het is wel een zuipertje die Fabia.

Mijn auto vs de Fabia:

Motor inhoud x 1,5, Vermogen x 1,75, Gewicht x 1,25 en Automaat vs handbak

En toch komt de Fabia maar 1km per liter verder dan mijn auto!

En met mijn O2 kwam ik zelfs nog 1km per liter verder dan de Fabia

Fabia = 1:13.20
Octavia = 1:14.15
Mazda = 1:12.26

Onze rijstijlen en -omstandigheden verschillen niet zo veel, daar ligt het niet aan.

Niet voor niks dat de Fabia een D energielabel heeft dus.

Kirsten

Senior Member
Klopt, ik had wel verwacht dat hij de 1:15 zou moeten halen. Maar nee, ik zit rond de 1:11...

TL@

Forumguru
Benzine motoren van VW zijn (waren) berucht voor hun zuip gedrag. Met de nieuwe FSI-motoren is dit nu wel beter, maar ze zijn nog steeds geen zuinigheidswonder.

Fabia

† In Memoriam
Dan zit ik goed met mijn 1.2tje. Zo rond de 1:14 met voornamelijk stadsverkeer. Ik kon wel goed merken dat ik met de meeting aardig moest door kachelen om de boys voor me bij te houden en dan rij ik zomaar 1:13,1.

LenK

Forumguru
Problemen met de Fabia.

Het handrem lampje bleef branden ondanks diverse keren handrem omhoog en omlaag, motor uit en weer aan.
Dat onterechte lampje is nog niet zo erg maar wel de ping-ping-ping-ping-ping-ping die boven de 6 kmh erbij hoort.
En even zo onverwacht de storing zich voordeed was ie ook weer weg.
Even afwachten. Iets met de kou van doen?

Verder piept de PDC wel erg veel. Kan de gevoeligheid hiervan worden afgesteld?
Zoals het nu gaat neemt Mevr LenK het piepen steeds minder serieus en zit de auto nog wel een keer ergens tegenaan omdat het piepen immers zo vaak onterecht is.

MarcoO2

Forumguru
Ervaring met de PDC heb ik ook gehad, bij mij was de oplossing simpel: een keer door de wasstraat. Blijkbaar zat er (te) veel vuil op één van de sensoren en bleef'tie afgaan.

LenK

Forumguru
Ping-ping-ping-ping-ping-ping van de handrem is weer teruggekomen.
Morgen naar de garage dus maar want rijden met dat geluid is geen doen :mad:.

Problemen met de Fabia.

Het handrem lampje bleef branden ondanks diverse keren handrem omhoog en omlaag, motor uit en weer aan.
Dat onterechte lampje is nog niet zo erg maar wel de ping-ping-ping-ping-ping-ping die boven de 6 kmh erbij hoort.
En even zo onverwacht de storing zich voordeed was ie ook weer weg.
Even afwachten. Iets met de kou van doen?

Verder piept de PDC wel erg veel. Kan de gevoeligheid hiervan worden afgesteld?
Zoals het nu gaat neemt Mevr LenK het piepen steeds minder serieus en zit de auto nog wel een keer ergens tegenaan omdat het piepen immers zo vaak onterecht is.

Schakelaar van handrem uit zijn bevestiging geschoten, heb ik al een keer eerder meegemaakt, terugplaatsen en klaar.(kan zonder middenconsole te de-monteren)

PDC orgineel af-fabriek of naderhand ingebouwd? orgineel is deze uit te lezen, met meetwaarden, en je haalt een slechte sensor er zo uit.

LenK

Forumguru
Schakelaar van handrem uit zijn bevestiging geschoten, heb ik al een keer eerder meegemaakt, terugplaatsen en klaar.(kan zonder middenconsole te de-monteren)
Helemaal gelijk. Dit was er inderdaad aan de hand en het euvel is nu verholpen.

PDC orgineel af-fabriek of naderhand ingebouwd? orgineel is deze uit te lezen, met meetwaarden, en je haalt een slechte sensor er zo uit.
Ze hadden geen tijd om hier naar te kijken, de volgende keer dan maar....

Bovenaan Onderaan