Fabia II, proefrit

Ruud59

Nieuw lid
zojuist gereden met de Greenline!!!!
hij rijdt geweldig, trekt goed, stil, start/stop is even wennen.
ziet er stoer uit met die lm wielen.

Maarrrrrr beste Greenlinerijders......ik mis toch wel een en ander::407:
spiegels in zonnekleppen
handgrepen in plafond
gekoeld dashboadkastje
lade onde bijrijdersstoel
brillenvakje in plafond
leeslampjes
opbergvakken in achterdeuren
12 voltaansluiting in koffer
schotjes in wielkasten in koffer
haakjes in koffer....

Het is dus geen ambition!
ik heb volste vertrouwen in mijn dealer Nieuwkoop
maar
wat zou Pon daaraan gaan doen?
 
Ik ben het helemaal met je rijervaring eens, hij rijdt lekker.!! Ook het start/stop systeem is mij goed bevallen, alleen wel even wennen.

Voor wat betreft de uitvoering. Ik denk dat Pon daar niet veel aan gaat doen. Voor zover ik kan nagaan staat nergens zwart op wit dat deze accessoires aanwezig zullen zijn... Alhoewel de dealers wel aangegeven hebben dat de Greenline versie qua uitvoering "nagenoeg" gelijk zou zijn aan de Ambition... Dit lijkt wel met elkaar in tegenspraak.!!
 

quorumz

Actief lid
heb je wel een gekoeld dashboardkastje bij een handmatige airco? wordt dat niet gekoelt wanneer je de climate control neemt

12volt achterin en brillenvakje zou wel jammer zijn..de spiegels in de zonnekleppen ook trouwens:(
 

stradje

Actief lid
handgrepen in plafond
Ruud,

Toen ik vanmiddag in een Greenline keek zag ik boven de bijrijdersplaats in ieder geval wel een handgreep zitten. Of bedoel jij achterin, want daar heb ik niet gekeken?

Het is trouwens niet zo netjes dat de uitvoering zo sterk afwijkt van wat min of meer beloofd was. Begin april was er nog grote verwarring onder de dealers wat er allemaal op zou zitten.

Echte essentiële dingen zijn het natuurlijk niet, maar minder opbergvakken is wel altijd jammer. Spiegeltjes in de zonnekleppen zijn voor sommige mensen zo confronterend dat ze die wel kunnen missen ;) !

Op het Engelse Skoda-forum loopt een draadje over het kinderlijk eenvoudig zelf monteren van de zonnebrilhouder: http://briskoda.net/forums/topic/152876-sunglass-holder/
Daar wordt een onderdelenprijs van 15,83 GBP genoemd, dus dat zou minder dan 20 euro moeten zijn. Met de 12V-aansluiting kunnen we elkaar t.z.t. waarschijnlijk wel helpen met een foto reportage van de stappen voor zelfmontage.

Ik heb er opeens wat minder vertrouwen in dat mijn Domino grey bekleding ook betekent dat ik een two-tone interieur krijg. Heeft een van de nieuwe eigenaren toevallig ook Domino grey besteld?
 

Hetzer

Forumguru
wat zou Pon daaraan gaan doen?

niets !!!!!!!!!, wat verwacht je dan???, hij is gebaseerd op een ambition , het is GEEN ambition, er zijn ook veel dingen die je er voor terug krijgt die weer niet op een ambition zitten.
De rede van het missen van bepaalde zaken schijnt gewichtsbesparing te zijn, vind ik zelf een beetje te ver gezocht maar toch.

Wat ik ook mis is de zonneband in de voorruit icm sunset, was bij mijn vorige Fabia ambiente wel!!!!!
Wat me positief is meegevallen is het vernieuwde minidot display, alle gegevens worden hier op getoond, inclusief schakel indicator.

wat ook erg leuk is , is dat je NU EINDELIJK MET DE AB , DE RAMEN OPEN EN DICHT KAN DOEN, EINDELIJK !!!!!!!!

p.s er loopt trouwens al een draadje over dit onderwerp,

http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?t=11248&page=5


heren moderators waar gaan we verder???
 

tubbie

Nieuw lid
proefrit,

Hoi, leuk die proefrit ik heb m 14 mei besteld tja en das lastig als er nog geen folders ed van uit zijn dan moet je afwachten wat er nu daadwerkelijk wel op en aan zit volgens mijn dealer is er het een en ander weggelaten ivm gewichtsbesparing, hij moet zo zuinig mogelijk zijn. ik heb wel een uitrustings folder en darin staat niet dat er spiegeltjes in de zonnekleppen zitten of zijvakken in de achterportieren ed ik zal m als bijlage bijvoegen en kijk zelf mar. gr Bekijk bijlage 7291
 

Bijlagen

  • uitrusting.jpg
    uitrusting.jpg
    3,5 KB · Weergaven: 70

peter-fabia

Nieuw lid
als het mogelijkis om een brillevakje is monteren kan het dan ook zijn om zelf de lade onde bijrijdersstoel te plaatsen?
 

erikpuij

Nieuw lid
Motor(geluid) Fabia Greenline

Hallo medewachtenden op de bestelde Fabia Combi Greenline.

Vanmiddag (proef)ritje gemaakt in de Demo GL van mijn dealer.
Viel mij heel erg mee, motor is binnen in de auto zelfs vrij stil te noemen.

Trekkracht is er, in vergelijking met de Polo 1.6 Tdi waarin ik nu nog rijd, volop.
Polo heeft ook 75 pk.

Voor degene die het geluid van de motor willen horen :
http://www.youtube.com/watch?v=mrnFjV9s9bg

Nu nog even wachten op mijn bestelde GL.....
Hopelijk nog op tijd voor de vakantie.
:bye:

Besteld - 13 april : Skoda Fabia Combi Greenline 1.2 TDI ( Corrida Red )
Opties: Maxidot Display , MDI (USB) , Dakrails
 

Bijlagen

  • Motor Fabia Greenline 2.jpg
    Motor Fabia Greenline 2.jpg
    89 KB · Weergaven: 58

stradje

Actief lid
erik: Leuk, dat youtube-filmpje! Klink inderdaad heel beschaafd. Dat is een goede zaak, want de 1.4 pompverstuiver van de vorige Greenline kreeg internationaal echt HEEEEEL veel kritiek om zijn irritante lawaai.

Ik heb ook MDI besteld. Misschien moet je wel ff vragen aan je dealer om ook het bijbehorende kabeltje te bestellen. Dat zit er namelijk niet standaard bij en het is de vraag of ze er zelf aan denken om het standaard op voorraad te leggen. Mijn dealer ging dat na mijn vraag daarover gelijk bestellen. USB-kabeltje wordt 20 Euro, iPhone-kabeltje 35 Euro. Ik heb afgesproken dat ik eerst even zal checken of de iPhone dan via het stuur is te bedienen (volgend/vorig track) en of de spelende track in het maxidot display komt.

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de laadtijd van een USB-stick van bijv. 8 of 16 GB. Als die goed is zou je gewoon altijd ALLE muziek bij je kunnen hebben en vraag je je af waarom ze er nog een CD-speler inbouwen.
 

erikpuij

Nieuw lid
Usb kabeltje voor MDI is aan gedacht inderdaad.
Kost 20 Euro.
Tussen de 'oude' Fabia Greenline en deze nieuwe zit inderdaad een wereld van verschil.
Vooral het geluid is echt vele malen minder.

Nu nog even duimen dat we er 9 juli mee op vakantie kunnen gaan.
Wordt spannend maar wie weet ?
 

Wasmachineman

Forumguru
Zo'n filmpje is wel een toegevoegde waarde hier !
Kun je mooi in je album hier stoppen Erik !:xyxthumbs:
Of even naar luisteren voor het slapen gaan ??:D
 

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Postings van Newbee en alles wat daarmee verband hield verplaatst. Topickaping staan we niet toe.[/MODERATORBREAK]
 

Viper

Lid
Hallo Mensen,

Zoals velen hier ben ik ook geintreseerd in de nieuwe Fabia Combi Greenline. Ik ga komende zaterdag een proefrit maken bij de dealer.

Ik heb al veel gelezen hier, en het wordt steeds aantrekkelijker om zo een auto te nemen; mooi, ruim, en goedkoop om te rijden.
(ik kan heel wat geld besparen per maand tov mijn huidige auto)

Eigenlijk wil ik meteen de auto bestellen, maar wil toch even een stukje rijden om te kijken hoe de 1.2tdi zich houdt. Aan de reacties hier te lezen moet dat geen enkel probleem zijn.

Zodra ik ben geweest zaterdag zal ik mijn ervaringen posten...:xyxthumbs:
 

Tallguy

Forumguru
@Viper: welkom op het forum! Als je je ervaringen wilt posten, wil je dat dan doen in het juiste topic?

- Jezelf voorstellen doe je in het Meet & Greet gedeelte
- Rijimpressies kan onder, je raadt het al, "rijimpressies" :)
- Foto's kan je uploaden onder "Mijn album"

...en voor de rest..gewoon lekker rondlezen :cheer:
 

Ruud59

Nieuw lid
two tone

helaas, ook voor mij een zwart dashboard, tweekleurig wordt niet geleverd. vrijdag ga ik mijn Fab GL ophalen. eerste lange rit zal Berlijn zijn, op en neer op één tank?:yeah:
 
Bovenaan Onderaan