Fabia II in de media

Net terug van vakantie in Zweden. Skoda doet het daar best goed, vooral de O2 zie je best veel rijden.
Ook heb ik een aantal tests van de F2 gelezen. Iedereen is heel positief maar er is steeds één punt waardoor de waardering naar beneden gehaald wordt in vergelijking met de rest in de klasse en dat is de geluidsisolatie.
De auto maakt gewoon teveel lawaai binnenin vergeleken met de recente concurentie.

Net terug van vakantie in Zweden. Skoda doet het daar best goed, vooral de O2 zie je best veel rijden.
Ook heb ik een aantal tests van de F2 gelezen. Iedereen is heel positief maar er is steeds één punt waardoor de waardering naar beneden gehaald wordt in vergelijking met de rest in de klasse en dat is de geluidsisolatie.
De auto maakt gewoon teveel lawaai binnenin vergeleken met de recente concurentie.

Heb proef gereden in een 1.4 en moet zeggen ik vond hem stil.

Ben zelf een bmw 328i gewent dus mischien dat het daar aan ligt...
Mischien dat de 1.2 wat remoerig is maar vanaf de 1.4..

LenK

Forumguru
Skoda moet ergens op besparen om goedkoper te zijn.
Maar zo duur zijn wat plaatjes isolatie nou ook weer niet, zeker niet als je je auto daarmee nog meer + jes kunt bezorgen

Fabia

† In Memoriam
Toch denk ik dat het wel meevalt, ik heb een dagje gereden in een Roomster en vond die behoorlijk stil dus een F2 zal daar niet veel van verschillen neem ik aan.

EdK

Forumguru
ach bij de bouwmarkt heb je al heel wat isover voor 25 euries
motorkap open en proppen maar en stil dat ie wordt !!

Abo

Lid
Toch denk ik dat het wel meevalt, ik heb een dagje gereden in een Roomster en vond die behoorlijk stil dus een F2 zal daar niet veel van verschillen neem ik aan.

Ik heb zowel in de Roomster als de Fabia 2 gereden. Opvallend hierbij was dat de Fabia meer windgeruis bij de A-stijlen genereerde dan de Roomster. Het is niet zo dat het heel erg storend is, maar de Roomster is duidelijk stiller.

DaTiezl

Nieuw lid
ben vorige week wezen rijden in een F2 1.9GTi en ik vond hem ook redelijk stil. Op andere punten is mijn keuze beslist om hem niet te nemen. Namelijk de te veel 'gare' dingen. Ik heb het gevoel dat de portier, achterklep, gordel of armsteun er bijna vanaf vallen. Maargoed het blijft natuurlijk Skoda..

Fabia

† In Memoriam
ben vorige week wezen rijden in een F2 1.9GTi en ik vond hem ook redelijk stil. Op andere punten is mijn keuze beslist om hem niet te nemen. Namelijk de te veel 'gare' dingen. Ik heb het gevoel dat de portier, achterklep, gordel of armsteun er bijna vanaf vallen. Maargoed het blijft natuurlijk Skoda..

F2 1.9GTi, wat is dat voor een uitvoering. Volgens mij bestaat dat niet. En wat bedoel je met gare dingen? En voor welke auto ga je dan wel?

DaTiezl

Nieuw lid
TDi bedoelde ik. Ik rij nu in een Polo maar moet een leaseauto uitzoeken.

Begrijp me niet verkeerd. Ik vind de F2 een mooie auto om te zien, De 1.9TDi rijdt heel fijn maar de afwerking is gewoon net niet. En dit is al vaker voorbij gekomen op dit forum dat dit een issue blijft.

Fabia

† In Memoriam
Ben het niet met je eens wat betreft afwerking. Ik ben nu bezig aan mijn tweede Fabia en ben juist erg te spreken over de afwerking. De auto zit goed in elkaar, geen rammels of kraakjes. En elke auto heeft wel wat dus ook een Skoda maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over mijn auto. En al helemaal over prijs/kwaliteit verhouding. Waar krijg je in deze prijsklasse een zo compleet uitgeruste auto, ga maar eens een polo op hetzelfde niveau van een Fabia brengen dan ben je toch wel ff wat meer geld kwijt. En als je bv in de Autoweek Tevredenheids onderzoek kijkt waar een VW en Skoda staan dan zegt dat toch genoeg? Kijk naar bv de overall uitslag 2005, Skoda 5 en VW 29.

LenK

Forumguru
Wil niet zeggen dat dat met de Fabia 2 ook zo goed is.
Mijn O2 is met mooiere materialen gebouwd dan mijn O1 was, maar daar kraakte niks in het interieur terwijl ik nu diverse kraakjes en rammeltjes heb.

Ted

Forumguru
Ongenuanceerde praatjes, wij hebben twee Polo's,Passaat, 3 Opels en diverse Peugeot's gehad en ik durf als Ingenieur WTB te zeggen dat de Skoda Fabia beslist niet minder is. Op een aantal punten is hij sterk en natuurlijk heeft hij ook wat mindere punten. en kreten van "bepaalde dingen er haast afvallen" getuigd van bijzonder slecht gevoel voor techniek. Vroeger bij de lelijk eend en de renault 4 kan ik met zo'n kreet aardig leven.

van_der_P

Senior Member
Als je een leaseauto MOET uitzoeken, en je denkt zo over Skoda dan ben ik eens benieuwd met welke bolide je thuis komt. Ik hoop dat je geen spijt krijgt van je keuze, en stiekem toch naar een Skoda verlangt.

Laus

Actief lid
zal wel een Leon worden dan. Die zijn zo akelig populair onder het leasevolk hier. Alleen dat is al reden genoeg om voor een Skoda te gaan.

Ik vind trouwens de afwerking van de F2 t.o.v. de F1 ook minder. Voelt gewoon minder degelijk/zeker. Niet dat het slecht is ofzo.

Bovenaan Onderaan