marens
Nieuw lid
Inmiddels staat er al 226.000 km op de teller (auto uit 2011) waarvan ik sind ik hem heb 75.000 km zonder problemen gereden.
Nu heb ik last van de volgende problemen: Vorige maand een scheur in een hogedrukslang naar de turbo . De auto hield hem soms echt goed in, maar er was mee te rijden. Slang vervangen, geen problemen mee gehad tot deze week.
Na een rit even kort in een file te staan begint het spiraalsymbool te branden. De auto stottert een beetje, loopt niet lekker stationair. Een paar keer aan en uit gezet, waarschuwing is weer weg. Bijna einde rit spiraallampje en motormanagement symbool. Vermogen valt compleet weg en gas geven doet hij niet meer. Flink krakend pulserend geluid van onder de motorkap. Een paar keer noodgedwongen aan de kant en daarna gaf hij ineens even kort gas, uitrollend eindpunt bereikt en af laten slepen.
Bij de dealer hebben ze hem uitgelezen, gereset en een testrit gedaan. Daar viel hij voor de reset ook een paar keer uit heb ik begrepen. Waarschijnlijk heeft het met de kabelboom te maken, storingen kwamen kort gezegd vanaf de airco tot de motor. Maar er kon geen vinger op gelegd worden. En hij rijdt weer.
Weer afgehaald, nu een paar keer gereden met een cleaner erin en even geen problemen. Behalve bijgeluid, wat bijna zeker komt van de N75 regelklep.
Lijkt me sowieso verstandig om die te laten vervangen. Wat zou dit nog meer kunnen zijn, wie kent dit probleem?
Nu heb ik last van de volgende problemen: Vorige maand een scheur in een hogedrukslang naar de turbo . De auto hield hem soms echt goed in, maar er was mee te rijden. Slang vervangen, geen problemen mee gehad tot deze week.
Na een rit even kort in een file te staan begint het spiraalsymbool te branden. De auto stottert een beetje, loopt niet lekker stationair. Een paar keer aan en uit gezet, waarschuwing is weer weg. Bijna einde rit spiraallampje en motormanagement symbool. Vermogen valt compleet weg en gas geven doet hij niet meer. Flink krakend pulserend geluid van onder de motorkap. Een paar keer noodgedwongen aan de kant en daarna gaf hij ineens even kort gas, uitrollend eindpunt bereikt en af laten slepen.
Bij de dealer hebben ze hem uitgelezen, gereset en een testrit gedaan. Daar viel hij voor de reset ook een paar keer uit heb ik begrepen. Waarschijnlijk heeft het met de kabelboom te maken, storingen kwamen kort gezegd vanaf de airco tot de motor. Maar er kon geen vinger op gelegd worden. En hij rijdt weer.
Weer afgehaald, nu een paar keer gereden met een cleaner erin en even geen problemen. Behalve bijgeluid, wat bijna zeker komt van de N75 regelklep.
Lijkt me sowieso verstandig om die te laten vervangen. Wat zou dit nog meer kunnen zijn, wie kent dit probleem?