Ben nieuw op dit forum, stel me nog wel eens goed voor.
Ik heb sinds een week problemen met de fabia. Het stationair lopen gaat zeer beroerd, hierbij loopt hij ook op 3 cilinders ipv 4. Afgelopen vrijdag bij het oprijden van de snelweg, hield de auto ineens in en knipperde het motorlampje. Dit hield na 200 meter alweer op. Verder ook geen last gehad behalve het stationair niet goed lopen. Ik heb de auto inmiddels laten uitlezen bij een Skoda dealer. Deze gaf overslag in cilinder 3 aan. Ze hebben toen de bobine's verwisseld van cil 3 en 4 gewisseld en opnieuw uitgelezen. Echter versprong de storing niet van cil 3 naar 4.
Vanochtend ben ik zelf op jacht gegaan naar de oorzaak. In eerste instantie heb ik de bougies vervangen. De bougie van cil 3 was pikzwart. Terwijl de rest nog goed waren. Voor de zekerheid toch alles vervangen.
Ik kreeg verder de tip om de compressie te laten testen. Dus ben ik naar een kennis gereden die dat kan.
In de nog geen 5 minuten rijden was de nieuwe bougie alweer pikzwart. Compressie was goed. Rond de 12 bar, uit mijn hoofd. Hier hebben we ook gekeken of de bobines goed vonkten en weer 2 bobines verwisseld. Dit gaf ook geen uitsluitsel.
Maandag ga ik naar een motorrevisatie adres. Deze heeft veel ervaring met VW motoren. Hopen dat die een oplossing weet.
In de tussentijd wou ik jullie vragen of jullie mogelijke oorzaken weten?
Het betreft een Fabia II combi, bj 2008, 214 dkm. 1,4 16v
Symptomen: Stationair op 3 cilinders, hield vrijdag in bij het invoegen op de snelweg. Hierbij brandde ook het motorlampje. Uitlaat rookt ook meer dan normaal.
Ik heb sinds een week problemen met de fabia. Het stationair lopen gaat zeer beroerd, hierbij loopt hij ook op 3 cilinders ipv 4. Afgelopen vrijdag bij het oprijden van de snelweg, hield de auto ineens in en knipperde het motorlampje. Dit hield na 200 meter alweer op. Verder ook geen last gehad behalve het stationair niet goed lopen. Ik heb de auto inmiddels laten uitlezen bij een Skoda dealer. Deze gaf overslag in cilinder 3 aan. Ze hebben toen de bobine's verwisseld van cil 3 en 4 gewisseld en opnieuw uitgelezen. Echter versprong de storing niet van cil 3 naar 4.
Vanochtend ben ik zelf op jacht gegaan naar de oorzaak. In eerste instantie heb ik de bougies vervangen. De bougie van cil 3 was pikzwart. Terwijl de rest nog goed waren. Voor de zekerheid toch alles vervangen.
Ik kreeg verder de tip om de compressie te laten testen. Dus ben ik naar een kennis gereden die dat kan.
In de nog geen 5 minuten rijden was de nieuwe bougie alweer pikzwart. Compressie was goed. Rond de 12 bar, uit mijn hoofd. Hier hebben we ook gekeken of de bobines goed vonkten en weer 2 bobines verwisseld. Dit gaf ook geen uitsluitsel.
Maandag ga ik naar een motorrevisatie adres. Deze heeft veel ervaring met VW motoren. Hopen dat die een oplossing weet.
In de tussentijd wou ik jullie vragen of jullie mogelijke oorzaken weten?
Het betreft een Fabia II combi, bj 2008, 214 dkm. 1,4 16v
Symptomen: Stationair op 3 cilinders, hield vrijdag in bij het invoegen op de snelweg. Hierbij brandde ook het motorlampje. Uitlaat rookt ook meer dan normaal.