Fabia II Beter geluid. Iemand ervaring ermee?

ronald_j

Actief lid
Hallo Allemaal,

Momenteel heb ik een Fabia I, maar die is aan vervanging toe. Dus kijk ik nu uit naar een nieuwe auto. De Fabia II is een kandidaat. Alleen viel het me op dat de mogelijkheden voor het geluid nog slechter geworden lijken te zijn. Aangezien ik qua geluid een beetje een fijnproever ben zie ik daar wel een probleem in.

In de Fabia I heb ik destijds de laag/middentoners vervangen door een goed merk (welk merk moet ik nog even opzoeken) in een aftermarket frame. De hoge toners heb ik vervangen door Vifa D26NC-05. In de deuren heb ik wisselfilters opgehangen. Dat klonk al stukken beter. Later heb ik nog een subwoofer toegevoegd.

Bij de Fabia 2 zag ik dat de tweeters in de A-stijlen zitten. Dat betekent A) zeer weinig ruimte en B) ik kan niet even snel een handige plek voor de filters bedenken. Ook lijkt het erop dat de laag/middentoners nu kleiner zijn geworden (8cm?).

Heeft iemand van jullie weleens wat gedaan om het geluid beter te krijgen? Hoe hebben jullie dat opgelost?
Heb je die Skoda radio ook in een versie met Bluetooth carkit? Heb je subwoofer lijn-uitgangen? Of zou ik dan toch een andere radio in een DIN frame moeten nemen?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groet,

Ronald
 

smutzkanone

Forumguru
ik heb in mijn fabia een aftermarket systeem met compo set subwoofer en versterker ingebouwd.Ik heb alles beschreven in een topic hier.
scheidingsfilters kun je overal kwijt, is gewoon een kwestie van lange kabels trekken.
het meest lastige is de deuren fatsoenlijk dempen.
De standaard skoda radio is kwa instellingen en geluid vrij slecht.
 

ronald_j

Actief lid
Gek, ik heb ernaar gezocht op het forum, maar niets gevonden. Misschien heb ik de verkeerde zoekwoorden gebruikt.

Uiteindelijk heb ik een andere Fabia II gekozen. Daarvan is het geluid al een stuk beter. Hier zijn ook de luidsprekers in de achterdeuren geïnstalleerd. Gezien de grote hoeveelheid accesiores en het lederen stuurwiel vermoed ik dat het een Elegance uitvoering is. De verkoper (een Mazda dealer) wist het niet. Enig idee hoe ik daarachter komt, en wat ze daar dan in geïnstalleerd hebben?

Voor zover ik kon zien heeft de Skoda radio ook geen ondersteuning voor een Bluetooth carkit. Dus dan gaat hij er sowieso uit. Of het geluid dan met de nieuwe radio erin naar mijn zin is, kijk ik nog even aan.

Waar had je trouwens de filters geplaatst?
 

golfgti2009

Senior Member
Voor het type uitvoering in de achterbak bij het reservewiel de mat optillen. Daar zit een sticker waar je op af kunt lezen wat voor type auto je hebt.
 

smutzkanone

Forumguru
Voor zover ik kon zien heeft de Skoda radio ook geen ondersteuning voor een Bluetooth carkit. Dus dan gaat hij er sowieso uit. Of het geluid dan met de nieuwe radio erin naar mijn zin is, kijk ik nog even aan.

Waar had je trouwens de filters geplaatst?


onder de bijrijders stoel.
onder de bestuurders stoel ligt de versterker.
als je een aftermarket radio neemt kan het zo zijn dat je geen geschakelde plus kunt vinden in je iso stekker,maar daar staat hier ook genoeg over geschreven.
 
Bovenaan Onderaan