Fabia I combi equipe plus, 2006

Siets

Nieuw lid
Gisteren lid geworden, en ik vind het leuk om een topic bij te houden over onze 'nieuwe' auto.

Vorige week donderdag hebben we onze VW Bora uit 2002 hierop ingeruild. Wij zijn echte VAG-liefhebbers, dus deze fabia past perfect in ons plaatje.

Er ligt een 1.4 16v motor met 100 pk in, en er staat 133000 op de teller. Af fabriek zitten er geblindeerde achterruiten in, en een lederen stuur.

We hebben van de week de chromen rand in de grille lakzwart laten spuiten, en voor de toekomst zijn er nog wat wensen. Al zal dat een 10-jaren-plan worden. Zo willen we met de tijd graag andere velgen, en mag hij wat lager worden. Nu maar 'hopen' dat de veren het niet al te lang meer volhouden :D...

Deze auto is in principe mijn winter-auto, ik heb zelf nog een golf 1 cabrio uit 1990.

Wordt vast vervolgd! ;)

IMG_1920.JPG IMG_1953.JPG IMG_1954.JPG IMG_1950.JPG

Bijlagen

• IMG_1950.JPG
    IMG_1950.JPG
    920 KB · Weergaven: 6
  • IMG_1953.JPG
    IMG_1953.JPG
    1,6 MB · Weergaven: 5

Joske

Forumguru
Mooie F1! Succes er mee en hou ons op de hoogte :thumbsup:

Ik zie trouwens dat het een Tour de france editie is? Of enkel de matten?
Belgische import?​

Siets

Nieuw lid
Mooie F1! Succes er mee en hou ons op de hoogte :thumbsup:

Ik zie trouwens dat het een Tour de france editie is? Of enkel de matten?
Belgische import?​

Dit zou inderdaad een tour de France editie zijn. Het is een originele Nederlander, zou het betekenen dat het geen 'echte' tour de france kan zijn? Wij zijn nog niet zo thuis in het Skoda-wereldje..

mvm

Lid
Over het " tour de France " verhaal ...... als ik de optielijst bekijk dan hebben we volgens mij wel al die optie's erop !

Kan iemand dit wellicht bevestigen of ontkrachten toevallig, is wel een leuk weetje weer eigenlijk :D

Cordoba

Forumguru
Dit zou inderdaad een tour de France editie zijn. Het is een originele Nederlander, zou het betekenen dat het geen 'echte' tour de france kan zijn? Wij zijn nog niet zo thuis in het Skoda-wereldje..

Tour de France uitvoering is in diverse jaren door zo'n beetje heel Europa gebruikt, alleen is per land volgens mij de uitvoering net even anders (afhankelijk van de importeur).

De Golf, heeft ie nu die kunststofspatbordverbreders en zijn die in kleur gespoten? (kan het op de foto net niet duidelijk zien). Zo te zien is er ook aardig geshopt voor de Golf: grill met chroomrand voor een L-uitvoering (L, LS, GL, GLS, GLX, GLD) en de sierstrips op de zijkant van een standaard uitvoering (of eventueel een S-uitvoering).

Overigens als je velgen zoekt, voor de Fabia kun je ook bij de andere Vagmerken zoeken en dan eventueel het naafkapje aanpassen naar 'Skoda'. Zo heb ik onder mijn F1 de velgen van een A3.

Siets

Nieuw lid
Tour de France uitvoering is in diverse jaren door zo'n beetje heel Europa gebruikt, alleen is per land volgens mij de uitvoering net even anders (afhankelijk van de importeur).

De Golf, heeft ie nu die kunststofspatbordverbreders en zijn die in kleur gespoten? (kan het op de foto net niet duidelijk zien). Zo te zien is er ook aardig geshopt voor de Golf: grill met chroomrand voor een L-uitvoering (L, LS, GL, GLS, GLX, GLD) en de sierstrips op de zijkant van een standaard uitvoering (of eventueel een S-uitvoering).

Overigens als je velgen zoekt, voor de Fabia kun je ook bij de andere Vagmerken zoeken en dan eventueel het naafkapje aanpassen naar 'Skoda'. Zo heb ik onder mijn F1 de velgen van een A3.

De golf heeft een quartet-set, standaard bij deze uitvoering uit 1990. Officieel is het een coast uitvoering, ik heb alleen de originele grill met dubbele koplampen (verstralers) vervangen voor die met een enkele koplamp en chromen rand. Kwestie van smaak.

De 15 inch velgen zijn van een Classic line, een coast is geleverd met lichtmetalen velgen waarvan het hart in de kleur van de lak is gespoten. Die zaten hier al niet meer onder toen ik hem kocht ;).

Als 19-jarig 'meisje' wilde ik graag een stoere cabrio, destijds heb ik hem ook onder de motorkap wat aangepast. Dat is allemaal nog van toepassing, maar het exterieur is weer wat minder extravagant als 11 jaar geleden :D.

eriktv

Forumguru
Strakke auto's, mooie, ingetogen look :thumbsup:

Mag ik nog een suggestie doen? Ik denk dat het nieuwe logo met chroom en zwart de auto nog net wat meer afmaakt. Lijkt een kleinigheid, maar het valt mij altijd direct op :). Er staan op het forum genoeg how-to's (eventueel help ik zoeken) en voor een paar tientjes heb je alle zes logo's rondom vervangen.

Cordoba

Forumguru
@Siets die 'dubbele koplampen' waren er in 2 versies: met verstralers en met breedstralers (mistlampen). De Golf I cabrio is erg lang gemaakt, omdat er nooit een Golf II cabrio op de markt is gekomen, dus er zullen beslist afwijkingen zijn in vergelijking met een gewone Golf I. Gezien het bouwjaar zul je ook de grote achterlichten hebben (Golf I heeft die volgens mij vanaf modeljaar 1981), destijds in mijn Golf I de mistachterlichten via een diode meegeschakeld met de remlichten. Dat helpt ook tegen bumperklevers: mensen denken onbewust dat meer remlicht ook meer remkracht betekent. :D

mvm

Lid
De samenstelling, uitvoeringen etc van de golf 1 cabrio kunnen we wel dromen ..... Zelf ben ik jarenlang moderator geweest op golfcabrio.com , zelf ook 12 jaar een golf 1 cabrio mogen hebben.

Na 10.000 + posts werd het tijd voor familiezaken :angel:

mvm

Lid
Dat geeft ook niet haha.

We zijn redelijk thuis in de VAG wereld, alleen skoda hadden we ons nog nooit zo in verdiept, vandaar dat we nu hier meelezen en weer een stap verder komen in duitse techniek :thumbsup:

Bovenaan Onderaan