Fabia I 1.2 blauw

ArjanGr

Senior Member
Sinds vrijdag de 13e van april in bezit van een Fabia I van 10-2006 met een als het goed is zuinige 1.2 benzine motor.
Mijn felicia 1.3 uit 1999 heb ik ervoor ingeruild. Dus ga er een aardig stapje op vooruit dacht ik zo. Hierbij enkele foto's.

De oude:
2012-04-13 08.00.26.jpg

En de nieuwe:
2012-04-13 20.25.45-3.jpg 2012-04-13 20.25.45.jpg 2012-04-13 20.26.47-2.jpg

En onder de motorkap:
IMG_2563.jpg

turboturbo

Forumguru
Mooie kleur, mooie (platte) doppen ook op de wielen.
Ikzelf rijd ook de 1.2 12V heerlijk zuinig inderdaad, zonder echt moeite ervoor te hoeven doen! Gefeliciteerd! :aangenaam:

Weet iemand trouwens waarom deze motor niet in te vinden is voor de combi uitvoering van na bj. 2004? De Fabia I is tot half 2007 gemaakt toch? Alleen voor de hatchback is de 1.2 12V te krijgen van ná 2004.....:confused:

turboturbo

Forumguru
dat lijkt een logische verklaring....

Het gewichtsverschil is slechts 35 KG méérgewicht voor de Combi. Dat is verwaarloosbaar gewicht; hoewel je een combi natuurlijk wel zwaarder kunt beladen door de grotere inhoudsmaten....
Gek genoeg (?) zie ik uitsluiten alleen maar de 1.4 (mpi's en 16V's) rondrijden - blijkbaar werden die nieuw het meest verkocht....

Edit: OEPS! Ik heb of scheef zitten kijken gisteren op Carbase, of mijn computer laadde de pagina niet correct. De 1.2 12V is wel degelijk ook als combi te krijgen in productie jaren 2004 tot 2006....

cvegreen

Forumguru
Proficiat met je mooie fabia. Ikzelf heb ook met de 1.2 htp rond gereden , super motortje, veel power onderin. Je zult het snel goed gaan waarderen dat mooie autootje van u.

RayDelft

Forumguru
Persoonlijk vind ik die kleur blauw op een Fabia erg goed staan. Het doet op de een of andere manier nogal snel aan.

ArjanGr

Senior Member
Sinds een tijdje lichtmetalen velgen gemonteerd. 205/45 r16 et43. En nu ook maar eens wat leuke foto's gemaakt.
2012-06-14 12.57.34.jpg 2012-06-14 13.01.12.jpg 2012-06-14 13.01.23.jpg 2012-06-14 13.01.51.jpg

Ik heb de velgen tweedehands gekocht van iemand die ze uit duitsland inkoopt van dealers. Herkend iemand deze type velgen? Kan ook zo maar van een Roomster afgekomen zijn..?

ArjanGr

Senior Member
Heb vandaag winterbanden om de stalen velgen laten leggen. Dus die liggen alvast klaar om ze er tegen de winter onder te zetten.
Alvast gedaan omdat winterbanden nu namelijk nog goed geprijsd zijn en nog vol op verkrijgbaar.

Mooie velgen hoor! Ik ben ook nog opzoek naar een 'nieuw' tweedehands setje 16". Wellicht kan jij mij verder helpen? Ik hou altijd wel van de originele soort....

Is je auto verder nog verlaagd of gewoon er zo onder gezet?

ArjanGr

Senior Member
Ik heb ze via marktplaats gekocht bij iemand die ze inkoopt bij garages in duitsland die originele velgen(van diverse merken) over hebben.
Zoek op marktplaats even naar De Rietstap wielen, wellicht heeft ie binnenkort weer wat van skoda liggen, nu niet voor zover ik op marktplaats kan zien.

Wat betreft verlagen: De auto is niet verlaagd. Van de zomer wel over zitten denken, maar met een maat gesproken die bij Volvo design werkt en die gaf aan dat een auto daar in eerste instantie niet op ontworpen is... En omdat de auto ook al 6 jaar op de originele schokdempers stuitert is het verstandig om de schokdempers mee te vervangen, wat het verhaal toch wel duur maakt (ong. 600 euro i.p.v. 180).

Dus kortom, de velgen er gewoon onder geschroefd. Dit is de grootste origineel toegestane maat. Aan binnenkant van het tankklepje staan de maten.

Bedankt, ik zal MP in de gaten houden, origineel is wel zo mooi vind ik. Als ik wil verlagen zit ik wel gelijk aan een schroefset te denken en niet alleen verlagingsveren. De 16" staan zo erg goed onder je auto!

Bovenaan Onderaan