Fabia gilt tijdens optrekken

turboturbo

Forumguru
Klopt, ik lees vaak dat men meteen de koppeling (preventief) vervangt bij vervanging van bijv het 2 massa vliegwiel (?)
De boel ligt dan toch open; het materiaal zijn de kosten haast niet, wel de man uren....
 
Laatst bewerkt:

Bosi

Lid
Ben benieuwd wat nu daadwerkelijk de oorzaak is geweest, dus wellicht nog een posting over de afloop?
 

theButlahh

Actief lid
Zal ik zeker doen! Voorlopig nog eventjes piepend doorrijden.. Heb gehoord dat het niet schade aanbrengt aan andere onderdelen, dus dat ik nu best nog even door kan rijden.. Woensdag gaat er weer iemand naar kijken
 

theButlahh

Actief lid
waarschijnlijk waren het de druklagers... maar het was nog steeds erg onzeker allemaal, moest dus maar zelf beslissen of ik wil wagen de boel open te leggen en wellicht erachter te komen dat het duurder wordt dan gedacht... werd geschat op zo'n 700 euro kosten op dit moment.
 

theButlahh

Actief lid
Ok.. The saga continues... Ik kom bij de skoda dealer en hij zegt:
"Ik merkte het al.. je auto schokt een beetje met optrekken en ik denk dat het geluid van het vliegwiel afkomt... je hebt een 2-massa vliegwiel (ofzoiets) en dat is nogal duur, ik kijk even hoeveel dit precies kost."

Een paar tellen later zegt hij opeens:
"Hmmm het blijkt dat jij helemaal geen 2-massa vliegwiel hebt... en een gewoon vliegwiel kan dit geluid/probleem volgens mij niet geven."

Uiteindelijk zou hij een 'autopsie' moeten verrichten om erachter te komen, was de conclusie...

Is er iemand die met deze info iets kan? Iets soortgelijks heeft gehad met zijn vliegwiel?
 

passatboy

Forumguru
100 procent iets in de versnellings bak , of je druklager , of de platen die lawaai maken op je vliegwiel
ik denk dat ik zelfs zo nog een vliegwiel liggen heb en een komplete koppeling uit een jonge ongeval polo , zal eens kijken als het bimassa is , denkt het eerlijk gezegd wel
woon je niet in de buurt van hasselt kom anders eens langs dan kijk ik zelf eens
 
Bovenaan Onderaan