Fabia en DSG

PTJE-nl

Nieuw lid
Dag,

heeft iemand ervaring met de Fabia en DSG.
In januari word mijn Fabia combi scout 1.2 met DSG afgelevert.
Maar ik kom nog maar weinig ervaringen tegen over de DSG icm de Fabia.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,:aangenaam:
Pim
 
Dag,

heeft iemand ervaring met de Fabia en DSG.
In januari word mijn Fabia combi scout 1.2 met DSG afgelevert.
Maar ik kom nog maar weinig ervaringen tegen over de DSG icm de Fabia.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt,:aangenaam:
Pim

Elbee51 heeft al een tijdje een fabia scout met DSG zou de vraag bij hem neer leggen.
Zelf heb ik ook een scout TSI in bestelling staan die in januari geleverd gaat worden maar dan met handbak.
Voor zover ik weet zijn er tegen die tijd dan 3 scout rijders op het forum.
 

Ron467

Actief lid
Ach PTJE-nl z´n eerste bericht en veel anderen hebben ook moeite met de zoekfunctie.....

En het fabia forum lijkt idd een greenline forum, dus:

Fabia met DSG is echt geweldig!:680:
morgen voor 1e keer tanken en het aarzelen van de bak wordt al minder (of mijn rechter voet gevoeliger). Toch al ca 100 km verder gekomen als met de vorige 1.6 handbak. (1:15 à 16 gemiddeld nu, zal nog beter worden)
Je kan er als een greenliner mee rijden (ja niet zó goedkoop, maar toch) of als een RS, en dan is het blijven gaan (stoplicht sprintje) echt geweldig.
De DSG nodigd tot bijde rijstijlen uit :ahum:
En dan heb ik de Sport stand en de kick down nog niet eens echt (bewust) geprobeerd wegens de lage kilometerstand.

ZOOOOOO relaxed, beetje remmen of gas geven, dat maakt het beetje wegenbelasting (en dat belachelijke hoge BPM bedrag) wel weer goed.:icon_smile_dead:

Wel goed op je snelheidsmeter letten, want mede door de turbo ga je al van waanzinnig lage toerentallen van kiet.
ook de tussensprintjes (bij 100 km/h even iemand inhalen), gaat zo snel ongemerkt naar hoogst illegale snelheden...... al een paar keer mijn vrouw moeten corrigeren:winkie:

Geniet!
 
Bovenaan Onderaan