Fabia Drive & even voorstellen

JeroenS

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Mijn naam is Jeroen en ik heb sindskort samen met mijn vriendin een nieuwe Fabia II drive.
Eind vorig jaar las ik in de krant iets over een leuke aanbieding voor de Drive. We zijn gelijk gaan kijken en natuurlijk een proefrit gemaakt.
Ik wist zelf in eerste instantie niet wat ik moest verwachten van de 1.2 driecilinder, want ik was zelf gewent aan een 1.4 90pk (honda civic), die toch zeer redelijk van zijn plaats kwam.
Na de proefrit waren we toch wel overtuigt dat de 1.2 meer dan voldoende was. Na een nachtje slapen de beslissing gemaakt om voor de zwarte Fabia te gaan en de civic in te ruilen.

Het is een Fabia II Drive 1.2 60pk.
Als extra's airco, een middenarmsteun, radio dance en centrale deurvergrendeling.

Fabia2.jpg


Fabia1.jpg


Na bijna 900km zijn wij zeer tevreden. Moet zeggen dat het een hele verbetering is t.o.v. de civic uit 2000 zonder airbags en dergelijke.

De plannen die we hebben voor in de loop van dit jaar zijn:
Een setje lichtmetaal (16 inch)
Parrot CK3100
Dension Gateway 300

Al met al echt een super auto voor het geld!

Heb het forum al een beetje door gespit en er staat veel handige informatie, dus nu maar is even voorstellen.

Groetjes
Jeroen
 

cvegreen

Forumguru
Jeroen , welkom hier op het forum , ziet er een leuke auto uit .
Je zult er ongetwijfeld heel veel plezier aan beleven aan je nieuwe auto , ik had een F1 met de 1.2 HTP motor en die had nog 54 PK en ik vond hem sneller aanvoelen dan wat je van een 1.2 motortje verwacht . De auto lekker stil en de F2 zoals jij hebt moet het gewoon allemaal nog beter voor mekaar hebben als mijn F1 die ik toen had . Dus top . De zaken die je nog wilt gedaan krijgen zullen je auto gewoon nog functioneler en mooier maken .
 

nemo

Senior Member
Welkom!
Ik ben jaloers op je, ik moet nog 2 weken wachten op mijn Drive!
 

Hetzer

Forumguru
Welkom op het forum JeroenS!!!!! , en veel rij plezier met je eerste Skoda, denk niet dat het jou gaat tegenvallen.

grz
 

Gieliovd

Forumguru
Welkom op het forum, Jeroen!

De driecilinder 1.2 motoren hebben relatief veel koppel onderin daarom beleven mensen hem als lekker vlot. Fijn in ons verkeer!

Mooie wagen!

Veel plezier ermee en ook op het forum!
 

JeroenS

Nieuw lid
Bedankt allemaal!

Ondertussen de 1000 gepasseerd. Het valt me op dat de auto van binnen erg stil is tijdens het rijden en optrekken. Heerlijk comfortabel.

Het eerste verbruik was 1/15,5 wat ik erg goed vind t.o.v. mijn vorige auto.
 

cvegreen

Forumguru
:ot:Sorry Michiel , maar ben je formule vergeten van hoe je het berekend naar L/100km. Mijn F1 had een verbruik van 5,4L/100km.
Ik heb mijn auto ook altijd zo stil gevonden .
 

Fabia

† In Memoriam
Welkom bij de club van 1.2!! Lees daar alle reviews maar eens. Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn 1.2. Echt een fantastisch motortje met een heerlijk koppel en een heel mooi grommetje er in.
 
Bovenaan Onderaan