Fabia combi spirit plus 1.4 16v

joergarms

Senior Member
Ff een update tussendoor.
Een goede 10.000 km verder na aanschaf geeft me voldoende ervaring met Skoda om er een leuk oordeel over te maken. Al had ik dat al heel snel na de aankoop. In principe zijn er geen noemenswaardige punten of problemen geweest, wel zijn onder garantie de achterdeuren losgehaald en de binnenplaat weer vastgekit, dit probleem is dan ook helemaal opgelost.
Verder een handrem die tot het dak kon worden opgetrokken en een stroef/ rauw schakelende pook zijn ook prima opgelost.
Verder niets dan lof over de auto, het verbruik blijft prima, MaxiDot spreekt over 7,0 liter per 100 km, das toch helemaal niet slecht voor bijna alleen B-wegen met ettelijke rotondes. Olieverbruiken doet ie tot nu toe helemaal niet, ook niet na een stevige week Duitsland.
De eigenlijk zo standaard zijnde cruise-control verschaft mij iedere dag nog een heerlijk stukje comfort, ook omdat de auto van zichzelf ook lekker rustig is op snelheid.
Over de dealer, JAwes in Ede, prima dealer, die de bovenstaande probleempjes toen ook prima heeft opgelost. Kreeg toen zelfs een gloednieuwe Fabia2 mee als leenauto!
Laatst viel me alleen wel op dat de koelvloeistof toch behoorlijk is gezakt in de 7 maanden dat ik de auto heb, dit ga ik binnenkort wel melden, het lijkt me niet de bedoeling.

Maar om een lang verhaal kort te maken, ik ben reuzetevreden, en hoop nog duizenden km's in deze Fabia rond te kunnen rijden. Tegen de tijd dat ik 'm weg wil doen probeer ik waarschijnlijk een Fabia2-combi van een maand of 10-12 oud te vinden.
 

cvegreen

Forumguru
Leuk zo'n tussenstand .
Ben blij dat je er erg tevreden van bent . Ik hoop dat ik het met de mijne ook zal zijn .
 

joergarms

Senior Member
Zo weer een update, inmiddels staat er 57.000 op de teller, gekocht met 17.000, dus een mooi stukje erbij gezet.
Ben nog steeds erg tevreden over de Fabia, al merk ik wel dat ook de mijne niet probleemloos is in de voorwielophanging.
Inmiddels is er al een reactiestang vervangen, maar hoor ik nog steeds een "klop"
Dit heb ik vooral bij achteruit rijden, dan op de rem trappen, dan hoor je een soort klop in de ophanging.
En af en toe bij slecht wegdek is het net of je iets hoort rammelen in de voortrein.
Maar verder nog helemaal goed, gemiddeld verbruik staat tussen de 6,5 tot 6,7 l per 100 km in de zomer, in de winter tot 6,9l per 100 km. Ook dat vind ik helemaal niet slecht.
IK heb verder geen grote wijzigingen gedaan, er komen nog wel dagrijlichten op, verder is ie al helemaal compleet.

Wel zijn mijn vrouw en ik er over uit, dat de volgende auto een Octavia combi gaat worden. Ook weer eentje met netjes de kop er af, benzine, gas of diesel weet ik nog niet, maar de extra ruimte zouden we wel erg fijn vinden.
Dus mochten wij over een jaar of 2 zover zijn, dan laat ik het wel weten. Wie weet dat er iemand op het forum van zijn Octavia af wil.:D
 

Ronnie

Forumguru
een "klop"
Dit heb ik vooral bij achteruit rijden, dan op de rem trappen, dan hoor je een soort klop in de ophanging.
En af en toe bij slecht wegdek is het net of je iets hoort rammelen in de voortrein.
:D
Zou het misschien kunnen zijn dat er speling zit op de remblokken voor?
Ik bedoel ermee dat de blokken heen en weer kunnen schuiven in de remklauw, ik had dit probleempje bij een Passat van mij, 1mm speling in de klauw en telkens als ik achteruit reed hoorde ik "klak", en rammelen op een klinkerstraat.
 
Bovenaan Onderaan