Fabia Combi Scout wit/zwart?

Captain Hook

Forumguru
Ik zag in de nieuwste Fabia folder een afbeelding van een Fabia Combi Scout in het wit. Met daarbij de constrasterende zwarte kunststof beplating aan de onderzijde, rondom.
Vind het eigenlijk wel een gedurfde en strakke combinatie, dat wit/zwart. Wat jullie?

Ik heb jarenlang donkere metallic lakken gehad, maar hoe donkerder hoe eerder je allerlei opdroogdruppels, vuil of steenslagschade ziet. Heb nu Sahara Beige, maar ja, weer hetzelfde is ook zo wat. Zilvergrijs is aardig vuil-neutraal, maar wel een beetje saai. Fel blauw, groen of rood vind ik niks.
Meningen, ideeën?
 

nemo

Senior Member
Doen!! Wit is supergaaf op een scout! Poetsen moet je toch wel.
Maar misschien is dat ijsblauw ook wel gaaf!
 

Hetzer

Forumguru
Ik vind die nieuwe Sahara beige ,ook erg mooi, maar wit is ook zeker geslaagd, je moet in iedergval een lichte kleure nemen, dat werk lekker contrasterend met dhet stoere Scout uiterlijk.

zie de foto's van de fabia en de roomster
 

Bijlagen

  • DSC02194.jpg
    DSC02194.jpg
    17,6 KB · Weergaven: 51
  • 0006496139.jpg
    0006496139.jpg
    16,7 KB · Weergaven: 57

cvegreen

Forumguru
Een witte met zwarte stukken op is momenteel erg in de mode . Dus als je daarvoor kiest ben je nog eens hip erbovenop . Ik vind het wit dat skoda gebruikt niet te geel maar mooi wit al mocht het naar mijn idee iets blauwer geweest zijn , ik heb in gans mijn auto leven al 2 witte gehad en had niet het idee dat die meer aandacht nodig hadden dan al mijn andere auto's die ik heb gehad .
 

Captain Hook

Forumguru
Wat ik me afvraag, hoe verkleuringsbestendig is al die zwarte kunststof? Iemand ervaringen met een auto van een paar jaar oud?

Want ik heb nu bijvoorbeeld van die zwarte beschermstrips over de zijkanten van de O2 lopen, maar die moet je toch echt wel af en toe met plastishine (o.i.d.) behandelen willen ze niet een beetje grijzig uitslaan.

Vroegah, (uit de tijd van mijn Citroëns en Peugeots) was het idd veel erger, dat zwarte kunststof sloeg echt helemaal grijzig uit na al 2, 3 jaar.
 

van_der_P

Senior Member
Is wit in autoland niet al op zijn retour ? Ik zie maar weinig nieuwe auto's in het wit.
Dan is dat beige denk veel beter, en die kan je gerust 6 weken niet wassen dan zie je nog niet dat die vuil is. Ik heb eens een Colt gehad in die kleur, echt een heel gemakkelijke kleur.
 

quorumz

Actief lid
nog 4 weken en dan komt mijn witte:) maar voor prive een witte nemen werd afgeraden...(voor de fabia)
 

ronald24e

Actief lid
Er luid in de autohandel een gezegde "met een witte blijf je zitten" over het algemeen krijg je voor een witte auto minder inruil dan voor een andere kleur omdat dectweedehands verkoop moeilijker schijnt te zijn.......
 

Captain Hook

Forumguru
Ach, het is maar net hoe de willekeur is, over een paar jaar.
Nu krijg ik ook te horen dat ze m'n huidige auto eigenlijk niet willen omdat ze er mee blijven zitten... en die is niet eens wit... :icon_smile_dead:
 

quorumz

Actief lid
omdat wit idd een trend kleur is dan kan je beter nu wat geld uitgeven voor metallic, zo terug verdiend later
 

Hetzer

Forumguru
Mijn dealer vertelde mij laats dat het niet zozeer op de witte kleur gaat, maar het gaat vaak om alle mica kleuren, de metallics hebben gewoon een meerwaarde.

Blijft het feit dat wit wel ontzettend lekker staat op een Scout!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

ronald24e

Actief lid
Het staat zeker goed!!

En tja hoeveel zal het uiteindelijk schelen? Persoonlijk zou ik gewoon een witte nemen als je dat graag zou willen, over een x aantal jaren zie je wel weer wat er gebeurt met de inruilprijs.
 

corsaar

Senior Member
Kies gewoon de kleur waar je je lekker bij voelt.
Mijn eerste auto in 1964 was al zwart.
Heb 1 keer een witte gehad een plaatje gewoon.
Het is zeer persoonlijk ik rij al 15 jaar zwart, nu komt er
te veel zwart en koos een andere kleur. Straks denk ik
had ik nou toch maar weer zwart gekozen!
 

ronald24e

Actief lid
Af en toe eens een ander kleurtje is ook wel leuk hoor en dat platin grey is best een mooie kleur dus zal je geen spijt van krijgen denk ik...

Persoonlijk heb ik al veel kleuren gehad ik hou wel van een beetje afwisseling:)

Heb tot nu toe al rood, groen, zwart, aubergine, blauw en zilver gehad.
en nu ga ik dus weer voor een beige kleur....
 

Captain Hook

Forumguru
Wellicht brengt een metallic kleur bij wederverkoop meer op, maar een witte is ook EUR 500 goedkoper in aanschaf (+ renteverlies + een iets hogere verzekeringspremie).
Vraag me af of je die meerprijs ooit terugziet na zoveel jaar voor metallic lak?
 

NielsW

Lid
Je koopt wat je mooi vindt.
Ik neem aan dat je geen kleur kiest voor de economische waarde. Als je geen metallic lak hebt levert de auto zowiezo minder op omdat iedereen dat graag wil hebben.
 

Captain Hook

Forumguru
Neen, ik weet nog niet wat het wordt.
Ik zit nog te wachten op een proefrit in een Roomster waarvoor ik online een aanvraag heb gedaan. (enig idee hoe lang Skoda boys er over doen om daar op te reageren?)

Als ik zo de 360graden kleurenkiezer op de duitse site bekijk dan vind ik b.v. een Fabia Combi Scout in het wit wel fraai, maar een Roomster Scout in cappucino beige weer veel mooier (itt een witte Roomster).
Het lastige van dit soort modellen en kleuren is, is dat het vrijwel onmogelijk is deze vantevoren in het 'wild' te bekijken; er worden er zo weinig van verkocht en in de voorraadkijker zijn het vrijwel altijd die standaard lease-kleurtjes. :smirk:
 

corsaar

Senior Member
Hoelang skoda over een online aanvraag van een proefrit doet
horen we binnenkort van je. Op de aanvraag van Opel wacht ik al 7 maanden.
Toen maar een skoda aangeschaft
 
Bovenaan Onderaan