Fabia Combi III - Black Magic - 2015

Figaro75

Senior Member
2 dagen geleden de koffiepot bij de dealer geïnstalleerd.
Was een DVD hoesje met boekje met hierin 3 codes waarvan 1 pinnummer.
Dus ik denk dat Smart-Link precies hetzelfde werkt. Gewoon de juiste codes en een pinnummer via de laptop van de dealer.
Maar mijn eigen dealer zou Skoda NL lastig gaan vallen want mij sturen ze gewoon weer terug naar de dealer.

Figaro75

Senior Member
Als je trouwens in Engeland kijkt bij de Fabia is SmartLink standaard bij de duurdere uitvoering.
Blz. 10 van het pdf-bestand.

Ook in de nieuwe nederlandse brochure van de Fabia wordt Smart-Link weergegeven.

Altos

Banned
Ik heb een Fabia 3 met werkende smartlink op een Bolero.
Werkt zowel met apple ios en android goed bij mij.
De crux zit hem in de Amundsen icm smartlink.
Daar schijnt een code voor nodig te zijn.

Figaro75

Senior Member
De crux zit hem in de Amundsen icm smartlink.
Daar schijnt een code voor nodig te zijn.

Ja precies, er is alleen geen artikelnummer om het te bestellen.
En Skoda NL verwijst alleen maar naar de dealer en die kan niet iets bestellen wat niet in het systeem staat.....
Dus een beetje kip-ei verhaal.

Ik hoop dat met de nieuwe modellen Skoda NL eindelijk de codes gaat vrijgeven voor de Amundsen.
Want Mirror-Link, wat het niet zo goed doet, is hierdoor ook vergrendeld.

Beetje vreemd dat een duurder toestel een extra financiële bijdrage voor Skoda moet opleveren terwijl het in het goedkopere toestel gewoon beschikbaar is.

Altos

Banned
Vind ik ook vreemd idd.
Ik heb overigens Mirrorlink ook getest met de Sony Z2, wat een van de weinige compatible telefoons is, en het werkte perfect! Het is echt een "mirror" van je scherm en alles werkt, ook videobeeld enzo...tot ik de auto liet bewegen door weg te rijden, toen alles op zwart en de melding dat dit niet bedoeld is voor onder het rijden...
Nu gebruik ik Smartlink alleen voor navigatie aangezien bellen sowieso al lukt via bluetooth en spotify ook, de rest van de muziek draai ik af via SD en USB.
Als ik een Amundsen had zou ik dus Smartlink niet gebruiken, maar da's persoonlijk.
Ik hoop met je mee voor je dat ze de code's gaan vrijgeven.

Figaro75

Senior Member
Vanochtend bij @Antera geweest met de Fabia.
Ze staat nu een stukje lager......:D:D
En zoals al mijn voorgangers kunnen beamen.....Antera (Mark) weet precies wat hij doet en ook nog eens razend snel.

Wilde ook meteen de mistlampen vervangen en de spatlappen aanbrengen...moest hij uiteindelijk op mijn gerommel wachten (en een beetje helpen:bloos:).
Maar hij was heel geduldig......

Ook de computer is een beetje aangepast, Start en Stop staat nu permanent uit, nog wat verlichting dingen en we hebben eindelijk Needle Sweep.
Op mijn Octavia kon het niet en hij dacht op de Fabia ook niet maar het werkt :maakmegek:.
Gaat natuurlijk nergens om maar wel grappig. De huur Peugeot 208 had het standaard dus ik vind het leuk.

Op de achterwielen worden nog spacers geplaatst maar ik moet nog even wachten op de juiste bouten.
Eigen schuld want ik bedacht het me gisteren pas.....

Vanwege het weer (wat een regen zeg) heb ik geen foto's gemaakt. Antera wel dus misschien plaatst hij die hier wel eventjes.....

Ik kan het (en Mark) iedereen aanraden. Staat beter, geen negatieve invloed op het comfort, en bij extremere lasten wordt het rijgedrag juist beter.

Antera

Donateur
Ik vond het niet erg hoor om te wachten op je. Wist niet dat je het wilde plaatsen wanneer de auto op de brug stond amar je stond me ook niet in de weg dus geen enkel probleem.

Je bouten worden maandag naar je verstuurd @Figaro75 . Ook al geregeld voor je

12509638_971551202915208_2650197641883820149_n.jpg

Figaro75

Senior Member
Vandaag heeft de dealer voor mij de Xenon ingebouwd.

Aangezien ook de Smartgate werd geplaatst heb ik de Xenon meteen ook laten plaatsen.
Het kost wat maar dan weet ik in ieder geval dat het allemaal goed is gedaan en ook meteen de koplampen zijn afgesteld.

Bij de Octavia heb ik het 2x zelf gedaan maar daar kon je de hele lampunit lekker op de keukentafel van Xenon voorzien en konden de ballasten ook er gewoon bij in. Had hier al gelezen dat het allemaal krap was dus daar had ik geen zin in om dat in de kou buiten te gaan doen.

Voorzijde is nu dus mooi wit met Xenon 5000K en LED mistlampen.
Monteur had 6000K nog mooier gevonden in combinatie met de LED's.
Maar ik heb bewust voor 5000 gekozen.

Heb ook meteen 2 zekeringaftakkers laten plaatsen voor de dashcam.
Daar ga ik morgen mee aan de gang en misschien nog een extra 12V puntje erbij plaatsen.

Altos

Banned
Ik wil niet betweterig overkomen maar zit de dashcam niet compleet in je lijn van zicht?
Ik kan me herrinneren dat er mensen zijn geweest die een boete hebben gehad omdat ze hun navigatie ook op die plek hadden zitten.
Is rechts naast de spiegel misschien een minder belemmerende plek?
Ik kan me zomaar voorstellen dat er nu zo maar perongeluk een fietser of voetganger achter kan verdwijnen...

Verder ben ik benieuwd naar je ervaringen van je dashcam.

Figaro75

Senior Member
Dat valt van binnen reuze mee. Ik heb meerdere plekjes rond de achteruitkijkspiegel uitgeprobeerd maar dit was de meest praktische. Achterop zit een 3,5" schermpje met o.a. alle menu's en live meekijken en dat kan ik nu ook bedienen. Achter de achteruitrijspiegel was idealer geweest maar dan had ik er eentje zonder schermpje moeten nemen. Tijdens het rijden geeft het schermpje standaard de GPS snelheid, tijd en datum weer.

Heb vandaag er al mee gereden en er geen last van gehad. Als je in de auto zit steekt de dashcam een paar cm onder de spiegel uit.
Zal morgen proberen een foto vanaf de bestuurdersstoel te maken.

Camera staat nu nog te gevoelig ingesteld want tijdens het parkeren reageert hij nog op alles, bewegende beplanting, regen etc.
Ook ga ik nog kijken hoe de kwaliteit op zijn hoogst is, staat nu hoog (gemiddeld) en dan is het beeld wel goed maar misschien kan het nog beter.
En voor de rest nog wat met de instellingen rommelen.

Cordoba

Forumguru
Allereerst toch veel plezier met de nieuwe ride gewenst Figaro. Ik krijg wel de indruk dat degene die de auto besteld heeft, zich niet interesseert in de klant.

Wat de dashcam betreft: als je de kwaliteit (resolutie) iets lager zet, zul je ook moeten merken dat de camera minder licht nodig heeft (dus betere beelden bij weinig licht).

Figaro75

Senior Member
Ik krijg wel de indruk dat degene die de auto besteld heeft, zich niet interesseert in de klant.

Precies, zo kijken wij er ook naar. Wat veel vreemd is want mijn baas heeft hier zelf privé al vaker gekocht, vorig jaar ook een nieuwe bedrijfsbus gekocht (wel een Opel) en potentieel meer bedrijfsauto's tzt nodig zijn. Nu hebben we de 2e bedrijfsbus al weer bij Peugeot zelf gekocht (daar waar de oude Partner ook vandaan kwam). Dus hij loopt zo ook klanten mis. En over 4 jaar krijgt hij de auto weer retour.

Maar in de tussentijd pas ik gewoon hier en daar wat aan om hem helemaal naar mijn wens te krijgen.

Figaro75

Senior Member
Hierbij een foto van de dashcam vanaf ooghoogte bestuurder (ik zei de gek).
Heb wel de Skodapet van het dashboard gehaald wat die reflecteerde een beetje teveel in de voorruit.

2016-02-21 18.03.08.jpg 2016-02-22 16.56.01.jpg

Altos

Banned
Het valt idd mee in verhouding met mijn eerdere aanname.
Wel vind ik het nog teveel in het zicht hangen maar dat is mijn afwijking.
Mijn zicht en daarmee ook mijn dashboard moet vrij zijn van alles.

Figaro75

Senior Member
Na een ongeluk waarbij ik iemand, buiten mijn schuld, aanreed neem ik dat gewoon voor lief.
Maar van alle plekken vond ik dit de minst storende....:bloos:
Nu heb ik in ieder geval een stille getuige mee op pad.

Bovenaan Onderaan