Fabia Combi II Sport besteld

Roco

Lid
ik val niet over een beetje peut....omdat ik met andere zaken bijzonder veel voordeel heb gekregen. daar kan ik wel een paar keer van tanken.
dus het zit wel goed. dat ding rijdt als een limousine en de cruise control is machtig mooi spul. heerlijk als je je benen even wat kunt bewegen.
ben meer dan tevreden.:xyxthumbs:

Fabia

† In Memoriam
Je moet allen nog ff wachten met het gebruiken van de CC. Dit heeft te maken met het inrijden van je motor. Het is het beste om met verschillende snelheden te rijden en pas na 1.500 km de cc te gebruiken. Staat volgens mij ook in het instructieboekje.

tlpeter

Actief lid
Het maakt niet zo veel uit
Ook met cruisecontrol maakt de auto verschillende momenten mee
Het gaat om de belasting
Viaductje op en af doet dit ook
En in nederland kan je simpelweg niet altijd op cruisecontrol rijden

Roco

Lid
Iemand schreef hier dat er een speciale schroevendraaier bij het reservewiel zat om een defect achterlicht te kunnen vervangen.
Bij mij zit die schroevendraaier er niet bij.
weet iemand welke maat (torq?) dit moet zijn ?

Bijlagen

• 880a.JPG
    880a.JPG
    52,5 KB · Weergaven: 27

Kirsten

Senior Member
Je moet allen nog ff wachten met het gebruiken van de CC. Dit heeft te maken met het inrijden van je motor. Het is het beste om met verschillende snelheden te rijden en pas na 1.500 km de cc te gebruiken. Staat volgens mij ook in het instructieboekje.

Is dat zo? Dat was het snufje wat ik toch als eerste heb uitgetest...
Kan het iets van schade veroorzaken?

Roco

Lid
neu, het gaat erom, dat je de eerste tijd en kilometers de autoot onder verschillende belastingen en met verschillende snelheden inrijdt.
Dus niet constant een tempo op de cruise control, da's all. maar je moet vaak genoeg van die cruise control af, dus lekker spelen ermee.
machtig mooi speelgoed, vooral als je even af moet remmen en je voet weghaalt en op de reset drukt.
Je doet niets en die auto spurt voorwaarts naar de gewenste snelheid. Net knightrider, haha

Kirsten

Senior Member
Helaas heb ik door het leed dat file heet de eerste km's niet echt op verschillende snelheden kunnen testen. Nu weet ik niet of de auto er echt onder heeft geleden, hij is fel zat. Heeft alleen het verbruik van een Hummer.

Roco

Lid
???????? die loopt 1 op 2 als ik me niet vergis....
na de eerste keer tanken na 546 km moest er 36.3 liter bij, da's 1 op......best veel.

beetje erg groot verschil als ik dat zo lees.

Kirsten

Senior Member
???????? die loopt 1 op 2 als ik me niet vergis....
na de eerste keer tanken na 546 km moest er 36.3 liter bij, da's 1 op......best veel.

beetje erg groot verschil als ik dat zo lees.

Het is natuurlijk wat overdreven, maar ik rij echt 1 op 10. Das niet zuinig zeg maar. Korte stukjes is wel in vergelijking met die hummer want dan is het 1 op 5.

Roco

Lid
zucht.......betekent dat je wéér langs de garage moet......
afstelling lijkt compleet verkeerd.
je hebt wel een beetje pech zo te lezen.

of iemand tapt 's nachts je tank stiekem af.

Kirsten

Senior Member
Ik denk dat het laatste het geval is :grin: Kabouters met een paddestoel op gas...
Hij is al een keer terug geweest voor de afstelling, dat zou nu goed moeten zijn. Ik merk wel, hoe minder ik in de file rij, hoe zuiniger hij wordt. Dan is het ongeveer 1 op 12. Volgende week zal het wel weer zo'n week worden, lang leve de herfstvakantie!

i2Paq

Senior Member
Zo, wat vliegt de tijd!

Afgelopen vrijdag gehoord dat de Fabia er in de 3de week van januari 2012 al weer uit gaat :bye:
Dan heeft hij er 150.000Km op zitten ZONDER enig noemenswaardig probleem :worshippy:

Voor de opvolger gingen mijn gedachten uit naar de Fabia Combi Scout met Full Options.
Helaas moet ik zeggen dat deze Fabia mij erg tegenvalt kwa crossover look en feel.
Hij is niet eens hoger op de wielen gezet, wat toch wel iets is wat minimaal hoort bij een crossover. Geen extra grote velgen en wat niet meer zij. Een gemiste kans, dat gevoel heb ik ook bij deze Sport gehad. Het enige wat er Sport aan was, waren de voorstoelen.......

Kijk ik dan naar de CrossPolo dan "smoelt" die toch beter.

En het is de dus ook de CrossPolo geworden, Hot Orange and Full Options, behalve leder (ik houd niet van leren bekleding in de auto).

RichTsi

Nieuw lid
mooi een polo smoelt dan idd beter.. post je wel nog foto's als het zover is ??
ben toch wel benieuwd en ook naar de ervaring in t verschil tussen de skoda en vw..

Succes alvast ermee.. (Y)

RefleCs

Forumguru
Ik vind de huidige CrossPolo minder smoelen dan het vorige model. Daarnaast heb ik de ruimte van de Combi nodig voor het gezin een polo is me echt te klein. En ik moet zeggen dat ik de Fabia Scout toch een mooie wagen en complete wagen vindt. (anders had ik er vast ook geen genomen)

i2Paq

Senior Member
Ik vind de huidige CrossPolo minder smoelen dan het vorige model. Daarnaast heb ik de ruimte van de Combi nodig voor het gezin een polo is me echt te klein. En ik moet zeggen dat ik de Fabia Scout toch een mooie wagen en complete wagen vindt. (anders had ik er vast ook geen genomen)

Ik vind de Scout zeker niet slecht, maar als je ziet wat ik er op/aan moet doen om een idee te krijgen van de CrossPolo.

Ben 3 dagen met Martin Schilder bezig geweest om beide auto's op een rijtje te krijgen maar de CrossPolo won het.

Ging me zeker aan het hart want tot 1 week geleden zou het een Scout worden in groen metalic.

RefleCs

Forumguru
In de race groene kleur?! Of in Artic Green? Als het de eerste was geweest dan was ik heeeeel nieuwsgierig geweest want dat lijkt me een gewaagde combinatie.

Bovenaan Onderaan