Fabia Combi besteld!

akyelna

Nieuw lid
@Muffdiver Gefeliciteerd muffdiver. Heb je een datum? En kan je vertellen hoeveel weken het heeft geduurd tussen bestelling en levering? Ik moet nog wat geduld uitoefenen besteld op 31 januari.

Muffdiver

Nieuw lid
PROBLEMEN!

De auto is geleverd, echter ontbreekt er voor mij een belangrijke optie : interieur-verlichting achter..
Staat thans onder de noemer "Opberg module" onder het Ambition Pack.

Ik heb de auto niet aanvaard, de dealer is momenteel aan het uitzoeken wat ze voor me kunnen regelen.

Muffdiver

Nieuw lid
Desperado : uiteraard is het woord "probleem" overroepen voor een situatie zoals deze.

Vervelend is meer toepasselijk.. Neemt echter niet weg dat de auto niet volgens specificatie is geleverd.

Update : de dealer heeft gebeld met 2 oplossingen

1. Nieuwe wagen bestellen, maar dan moet ik ongeveer 4 maanden wachten tenzij ik een stockwagen neem..
2. Nieuwe dakhemel laten plaatsen met interieurverlichting. Hier ben ik zelf niet zo blij mee ivm risico op rateltjes en dergelijke..

Joske

Forumguru
Nieuwe dakhemel laten plaatsen zou ik doen.. en het moet strak zitten of ze mogen het opnieuw doen.. dat is hun probleem niet het jouwe ;)

Desperado

Forumguru
Tja, als het zo belangrijk is dan zou ik optie 2 nemen. Zoveel zal er niet misgaan met hemelbekleding in en uitbouwen mbt rateltjes en rammeltjes.

hpolie

Senior Member
Ik zou als het nog even kan 4 maanden wachten op een nieuwe.
Daar als ze de boel gaan verbouwen het geen nieuw gevoel meer geeft voor die auto.
Of een nieuwe stockwagen nemen.

Joske

Forumguru
@hpolie

ben net als jij ook geen fan van de boel open te halen in een nieuwe auto.. Maar stel, louter hypothetisch, dat 3 maand of 6 maand na aflevering je GPS ontvanger kapot gaat (zit in de antenne).. Dan ga/kan je toch ook geen nieuwe auto gaan vragen? Maar beroep doen op je garantie en het ding laten herstellen.. En daar moet ook een groot stuk van de bekleding (hemel) voor opengelegd worden hoor ;)

hpolie

Senior Member
@Joske wat jij nu schrijft is dan overmacht en dat kan je nooit voorzien. Maar in het geval van een auto aanvaarden waar je het niet mee eens bent, dat heb je zelf in de hand. :D

Laatst bewerkt:

Muffdiver

Nieuw lid
Kleine update : ik heb een financiële tussenkomst gekregen van de invoerder en ik heb de auto dan maar geaccepteerd zonder de binnenverlichting achteraan.

Hier alvast enkele foto's, morgen om 15u ga ik hem afhalen!

K8q8KEd.jpg

7v8HzJ0.jpg

wgizAeW.jpg

Joske

Forumguru
je dealer heeft blijkbaar goed te doen, dat ie geen plek meer heeft op zijn beveiligde parking? ;)

mooie wagen :thumbsup:

Muffdiver

Nieuw lid
@Joske : er werd die dag gewerkt aan de parking, daarom stond hij even langs de straat.

Ondertussen rij ik er al 2 dagen mee rond. Top!! Foto's volgen nog.

Cordoba

Forumguru
Verlichting achter kun je zelf alsnog inbouwen, als je tenminste het lef hebt, om het hemeltje een stuk los te halen, en er het mes in te zetten. Ik heb in mijn Fabia I achteraf boven de achterportieren ook een extra binnenlampje ingebouwd.

Muffdiver

Nieuw lid
het mes zetten in een nieuwe auto ga ik toch maar niet doen Cordoba ;)

De eerste 900 km zitten erop, en ik moet zeggen : tot nu toe zéér tevreden. Na een eerste tankbeurt uitgekomen op een gemiddeld verbruik van 6 liter. (zelf uitgeteld, niet de boordcomputer).

Als ik mijn vespa eens verkocht krijg, kan ik weer wat leuke spulletjes kopen voor de auto.

Muffdiver

Nieuw lid
Ondertussen staan er 17 inch velgen onder en heb ik ook een monte carlo grille gemonteerd. Héél andere auto! Volgende verandering : eibach veren.

Bovenaan Onderaan