Fabia Combi 1.4 Comfort 2001

Cordoba

Forumguru
Fabia I facelift heeft volgens mij geen andere grill, ik weet niet of de RS-versie afwijkend is. Anders misschien kijken of we gewoon grill kunnen uitwisselen?

insomnia

Actief lid
Fabia I facelift heeft volgens mij geen andere grill, ik weet niet of de RS-versie afwijkend is. Anders misschien kijken of we gewoon grill kunnen uitwisselen?
Kan me niet voorstellen dat het een RS grille is...
Wisselen vind ik prima, zal ik eerst even de grillen op foto zetten en opmeten? Dan rij je niet voor niets (weer niet hoe ver je moet rijden, randstad is dan weer relatief groot;))

Hopelijk ook morgen even tijd voor meer foto's (van bijvoorbeeld het ontbreken van afdekplaatje bij radio:shutup:

Cordoba

Forumguru
Welke regio woon je ook alweer? Ik zit in het groene hart van de randstad, maar wil ff kijken of ik het kan combineren met een ander ritje, anders als je naar een meeting gaat, kijken om op de meeting te wisselen (ga je met andere grill naar huis dan dat je bent gekomen).

Cordoba

Forumguru
Ah, valt wel mee een goede 50 km enkele reis, en heb ook nog familie in die hoek wonen (Dordt & Zwijndrecht). Komende week behoorlijk druk, maar de weken daarna volgens mij iets rustiger. Ik denk komende week even kijken en dan eind van de week ofzo even kijken of we een afspraak kunnen maken.

turboturbo

Forumguru
Zou mij ook zéér verbazen als de grille van een Fabia I en een Fabia I facelift niet uitwisselbaar zouden zijn.
Vanbuiten is er immers geen verschil te zien tussen beide modellen....

Cordoba

Forumguru
Insomnia en ik hebben beiden een pre-facelift (resp 2001 en 2003) dus dat moet uitwisselbaar zijn. Mogelijk is de grill van Insomnia afkomstig van Superskoda of een soortgelijk bedrijf, en is de bevestiging net iets anders dan bij de normale grill.

insomnia

Actief lid
Ik zal straks ff gedetailleerde foto's maken waarbij (hopelijk) het verschil te zien is.

Wat mij ook opviel was dat er in die nieuwe grille geen doorgeefluikje voor het "maak je motorkap open met dit hendeltje" in zit. In die huidige op Mandarijntje dus wel

Wel raar dat als ik een aftermarket grille met een nieuwe wil vervangen dat het niet past....? De huidige heeft geen metalen strookje met popnagels, die ik had gescoord wel (en dat is volgens manuals origineel omdat je bij demonteren van de grille zelf die popnagels moet verwijderen)

Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Trouwens, nog even over de naam....

Nog alternatieven overwogen? Sinaasappel(tje), wortel(tje), paprika(chipje), waterleidingbuis (vanwegen het koperkleurtje)?

:jaja:

insomnia

Actief lid
Ik sta sta open voor betere namen maar Mandarijntje blijt tot ik beter heb.....

Ernie is ook nog een optie hoor maar Mandarijntje klinkt ook vrolijk... (en ik ga met de Fabia is in ons geval nog niet duidelijk genoeg:D)

Joske

Forumguru
De gril monteren is nochtans maar 4 boutjes als ik het zo zie, kijk even mee in bijlage:

Bijlagen

• Elektronisch Service Afvraagsys.pdf
    369,3 KB · Weergaven: 4

dirkkroneman

Forumguru
Ik zal straks ff gedetailleerde foto's maken waarbij (hopelijk) het verschil te zien is.

Wat mij ook opviel was dat er in die nieuwe grille geen doorgeefluikje voor het "maak je motorkap open met dit hendeltje" in zit. In die huidige op Mandarijntje dus wel

Wel raar dat als ik een aftermarket grille met een nieuwe wil vervangen dat het niet past....? De huidige heeft geen metalen strookje met popnagels, die ik had gescoord wel (en dat is volgens manuals origineel omdat je bij demonteren van de grille zelf die popnagels moet verwijderen)
Is dus sowieso geen originele grill ;) Maar dan kun je hem nog vrij makkelijk ontgrendelen door met je hand onder de grill door te gaan.

insomnia

Actief lid
Grille losmaken van de motorklep is 8 schroeven en 1 moertje (en blijven 2 beugeltjes . Demonteren is 6 popnagels en verder delen van elkaar halen

Bijgvoegd fotos waar is te zien dat de grilles echt verschillend zijn

Bijlagen

• 1398079106968.png
    1398079106968.png
    1,7 MB · Weergaven: 37
  • 1398079045141.png
    1398079045141.png
    1,4 MB · Weergaven: 26
  • 1398079132693.png
    1398079132693.png
    1,5 MB · Weergaven: 27

Cordoba

Forumguru
Bij mijn grill gaat het ontgrendelingshendeltje van de motorkap gewoon tussen de lamellen door, dus geen luikje nodig. Mogelijk dat de ruimte tussen de lamellen bij de chromen versie kleiner is?

Overigens moet ik waarschijnlijk óf vrijdagavond of het weekend naar Zwijndrecht voor een verjaardag, dus misschien dan even wat afspreken. Ik zal zo ook even foto's maken hoe het bij mij zit.

Edit: even wat foto's gemaakt, zo te zien een stuk of 8 Torxschroeven en dan nog de bevestiging tussen de in kleur gespoten kunststofframe en de eigenlijke grill.

SAM_1880.jpg

Bijlagen

• SAM_1881.jpg
    SAM_1881.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 26
  • SAM_1882resized.jpg
    SAM_1882resized.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 27
  • SAM_1883resized.jpg
    SAM_1883resized.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:

insomnia

Actief lid
Mischien is het wel slim om even allebei de afmetingen van de grille op te meten. Weten we zeker dat we hetniet voor niets doen

insomnia

Actief lid
Hierbij wat foto's van de vers gewassen auto inclusief die van het dashboard :yeehaa:

Bijlagen

• dashboard.jpg
    dashboard.jpg
    387 KB · Weergaven: 35
  • klein DSC_2341.jpg
    klein DSC_2341.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 32
  • klein Fabia 1.jpg
    klein Fabia 1.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 26
  • klein Fabia 2.jpg
    klein Fabia 2.jpg