Fabia Combi 1.2TDi Greenline Businessline besteld

BlueFlag

Nieuw lid
Begin januari 2012 Fabia Combi 1.2TDi Greenline Businessline besteld in Platin Grey.

Initieel afgegeven leverdatum: week van 21 maart 2012.

Toen ik mijn twijfels uitte over de haalbaarheid van die datum, op internet werd er een levertijd van een dag of 98 aangegeven, gaf de verkoper echter aan dat dat makkelijk gehaald zou kunnen worden. Echter, tot op dit moment is nog niet eens een productiedatum bekend :(

Iemand ervaring met levertijden?

vinshi

Lid
Ja hoor ik heb met vele anderen hier op het forum wel ervaring met levertijden. ik heb 6 maanden mogen wachten op mijn greenline.en dit was geen uitzondering.Maar alvast gefeliciteerd met je goede aankoop.

djmshell

Senior Member
Welkom op het gezellige forum.

Onze faab begin febr 2011 besteld en afgeleverd eind augustus 2011 dus net geen 7 maanden.
en dat komt wel vaker voor.

gefeliciteerd met je aankoop en succes met wachten

SkodaRoomster

Nieuw lid
Welkom op dit forum BlueFlag. Volgens de garage wordt mijn Fabia Combi RS gemaakt in week 15. Ik heb hem 21 januari besteld. Ik ben blij verrast, dat de RS toch vlot geleverd wordt. Wellicht dat het afhangt van de vraag naar een bepaald type.

Richard

djmshell

Senior Member
op het forum is hier al eens een en ander over gepost. is vaak ook enigzins afhankelijk welke opties/ uitvoering je kiest.

ik meen me te herinneren dat er lange levertijden waren met de DSG fabia's vandaar dat de DSG uitvoering ook niet meer voor de fabia leverbaar is dit om de octavia en Superb wel in redelijk tempo met DSG te kunnen afleveren.
en zou zijn ern nog meer opties die er in het verleden voor zorgde dat levertijden langer waren ( maar die weet ik even niet zo uit mijn hoofd.

Ik zou ff de zoekfuncite gebruiken dan vind je vast meer.

BlueFlag

Nieuw lid
Welkom op dit forum BlueFlag. Volgens de garage wordt mijn Fabia Combi RS gemaakt in week 15. Ik heb hem 21 januari besteld.
Richard
Bedankt. De mijne is op 5 januari besteld. Inmiddels bericht van de dealer: ook in week 15 geproduceerd; aflevering volgt in week 16 of 17 :xyxthumbs:

Chatslet

Forumguru
@Blueflag:
Heb je al een concrete afleverdatum door gekregen? Ik heb de mijne 19 maart besteld. Aflevering zou rond eind mei zijn maar begin me nu toch wel af te vragen of dat wel haalbaar is.

SkodaRoomster

Nieuw lid
Nee, nog niets concreets. Ik weet niet eens of hij echt in week 15 is gemaakt. Geduld is een schone zaak, maar wordt wel op de proef gesteld.

Wellicht heb ik geluk gehad.

Op 17 maart heb ik via de Skoda-site een proefrit aangevraagd voor een Fabia Combi Greenline. Op 19 maart uitnodiging ontvangen van de gekozen dealer. Op 24 maart proefrit gemaakt. Beviel op zich goed, maar Vervolgens enigszins bekoeld door het matige inruilvoorstel. Bovendien kon de dealer niet toezeggen dat de auto in de gewenste kleur en gekozen opties vóór 1 juli leverbaar zou zijn (ivm groenpremie en prijsverhoging).
Vervolgens heb ik de importeur benaderd of er ergens in het land nog een Greenline (Businessline) in mijn kleur (wit) op voorraad was of in bestelling. Dat bleek het geval te zijn. Op 31 maart naar die dealer gegaan die me twee opties bood: òf de auto in mijn kleur bestellen (met min of meer de 'garantie' dat die vóór 1 juli binnen zou komen) òf een auto (in een andere kleur) nemen die op het punt stond om binnen te komen. Die kleur had overigens mijn oorspronkelijke voorkeur dus daar was gemakkelijk overheen te komen. Mijn overige gewenste opties (sunset, dakreling, maxidot en bluetooth) zaten er toevallig ook bij. Ondertussen ook naar andere auto's gekeken en zelfs al op het punt gestaan om voor een Clio Estate te gaan. Maar toen ik uiteindelijk ook een goede inruilprijs kreeg aangeboden was de deal snel rond en kon het 'lange wachten' beginnen (precies één week!). Sinds vorige week (13 april) rijd ik in mijn nieuwe Fabia Combi GL BL rond!

Dus alles bij elkaar binnen één maand! Ik kan me haast niet voorstellen dat iemand bereid is om maanden op z'n nieuwe auto te wachten. Ik zou het in ieder geval niet kunnen. Dan liever maar wat concessies doen t.a.v. kleur, opties, dealer etc.
:bye:

BlueFlag

Nieuw lid
@Chatslet: Das een goeie; ik zal straks eens bellen, en dan laat ik het nog wel even weten...

@JaSkoda: Als je er eentje uit voorraad neemt, dan kan het inderdaad heel snel.

Ach, een paar maandjes wachten, het is voor mij weer een vers zakelijk vervoersmiddel. Heb wel eens een levertijd van 11 maanden meegemaakt met een Renault Mégane Coupé die ik net besteld had voordat ze toen de fabriek in Vilvoorde ineens dicht gooiden...

Als het om een privé auto zou gaan, dan zou ik er wel anders in staan...

BlueFlag

Nieuw lid
Inmiddels ruim 450 kilometertjes op de teller, nog lekker aan het inrijden, continue korte sprintjes tot zo'n 3500 toeren :rockon:
Kreeg het advies om na ruim 2000 km, en als de motor door en door warm is (minstens een half uur in bedrijf), eens een keer de motor 5 a 6 maal achter elkaar vol in de toerenbegrenzer te jagen, opdat de souplesse bewaard blijft...

Gefeliciteerd met je nieuwe auto man! De mijne is met 2 weken uitgesteld, wordt pas half juni.

Schijnen momenteel inderdaad weer lange levertijden te hebben. Bij mijn dealer stonden de laatst bestelde Fabia's gepland voor week 28. Dus voor mij helaas geen nieuwe voor 1 juli... Hopelijk half juli trotse bezitter van mijn eerste nieuwe auto.

Bovenaan Onderaan