Fabia & Citigo Monte Carlo

Skoda Ramon 83

Forumguru
Klinkt goed, ik heb m'n Fabia de montecarlo 'upgrade' gegeven, zo'n uitlaat zou ook super vet zijn.
Ik ben benieuwd, waar laat je zo'n uitlaat maken? Ik wil er wel 1 met links en rechts een uitlaat.

Eentje links en recht is wat lastiger want dan moet het sleep oog weg en er is weinig ruimte.

Ik koos voor het midden en een dubbele.
Bumper is vrij diep en hol van binnen waar de uitlaat in kan lopen.
Deze word natuurlijk met hitte band geïsoleerd. dat er niks kan gebeuren met de bumper.

Uitlaat ga ik zelf met een goede vriend maken.
Ik heb zelf een brug thuis en een lasapparaat.

Ik houd jullie zeker op de hoogte.
En hoop eind volgende maand de uitlaat af te hebben want er staat nu een andere wagen op de brug die er nog niet vanaf kan :cry:

Ik zal van de week wel al pics poste van de parts
 

fireben

Forumguru
Eentje links en recht is wat lastiger want dan moet het sleep oog weg en er is weinig ruimte.

Ik koos voor het midden en een dubbele.
Bumper is vrij diep en hol van binnen waar de uitlaat in kan lopen.
Deze word natuurlijk met hitte band geïsoleerd. dat er niks kan gebeuren met de bumper.

Uitlaat ga ik zelf met een goede vriend maken.
Ik heb zelf een brug thuis en een lasapparaat.

Ik houd jullie zeker op de hoogte.
En hoop eind volgende maand de uitlaat af te hebben want er staat nu een andere wagen op de brug die er nog niet vanaf kan :cry:

Ik zal van de week wel al pics poste van de parts
kijk dat is beter en goedkoper hahahaha :dankje::bloos::bloos::rockon:
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Vorige week begonnen met de uitlaat van de Skoda Fabia.

Weet wel dat de originele uitlaat door midden heb moeten slijpen om deze er uberhaubt er onder uit te halen :banghead:
Kreeg deze niet er onderuit door de starre achteras was geen ruimte.
Om de complete uitlaat er onderuit te halen.
Nieuwe Uitlaat in het midden geprobeerd en gemeten maar daar is dus echt helaas geen ruimte.

Dus hij komt dan nu gewoon van achteren gezien Links een dubbele.
En dan vanaf de Cat 55mm diameter tot achter en daar komt een y stuk met 2 sier stukken van een Ford Fiesta ST.

Aankomende zaterdag zal hij klaar zijn en zal ik foto's plaatsen.:cheer:
 

royb95

Forumguru
Vorige week begonnen met de uitlaat van de Skoda Fabia.

Weet wel dat de originele uitlaat door midden heb moeten slijpen om deze er uberhaubt er onder uit te halen :banghead:
Kreeg deze niet er onderuit door de starre achteras was geen ruimte.
Om de complete uitlaat er onderuit te halen.
Nieuwe Uitlaat in het midden geprobeerd en gemeten maar daar is dus echt helaas geen ruimte.

Dus hij komt dan nu gewoon van achteren gezien Links een dubbele.
En dan vanaf de Cat 55mm diameter tot achter en daar komt een y stuk met 2 sier stukken van een Ford Fiesta ST.

Aankomende zaterdag zal hij klaar zijn en zal ik foto's plaatsen.:cheer:

En? al fotos :)
 

Skoda Ramon 83

Forumguru
Bedankt voor de reacties :thumbsup:


wow netjes ook hoor en wat gaat het kosten voor de rapid ????????:D:D:rockon::yeah:


Het is even werk.
Heb dit gemaakt samen met een kameraad.
En maken voor een anders is altijd trikkie omdat het die dag altijd af moet.
En het is wel even wat werk.
Deze uitlaat koste mij aan materiaal van Achter tot aan de cat plus de sierstukken rond de +/- 150,- euro.
Het is wel geen rvs op de sierstukken na.
Hangt in de originele ophangrubbers en zit vast op de voorpijp zoals hij origineel ook vast zit.
Ik denk als dit zo gemaakt zou moeten worden met uren en en verbruikings materiaal zoals gas en lasdraad zal het wel rond de 300 a 350 totaal kosten.

Ik heb bij mij nu wel de compleet het achterste gedeelte vervangen dus heb nu alleen nog maar een cat er tussen.
Moet eerlijk bekennen dat ik gehoopt had dat hij wat minder kabaal maakte.
Maar maybe na het chippen dat hij wat minder geluid produceert.

de gene die het geluid wilt horen kan me een pb sturen. en dan stuur ik je een filmpje door

Looks nice!
Gave wallpainting zie ik ook deels in beeld, eigen werk?

Wallpainting is een hele grote en heb dit met mijn 30ste verjaardag kado gekregen van mijn vrienden.
Een kennis heeft dit gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan