Fabia besteld

Gisteren heb ik een Fabia 1.2 Comfort besteld,eerst nog een klein eindje proefgereden met een wat oudere Fabia. De kleur is wit, alle metallic kleuren moet je zo veel voor bijbetalen dat me dat gewoon te duuris voor alleen een andere kleur.
Ik kwam er vandaag pas achter dat de motor maar drie cylinders telt, tijdens de proefrit merkte ik niets van te weinig pit of zo. Ik heb nu een Fiat Punto van 2009, ook met een 1200 motor, maar die is volgens mij duidelijk wat minder fel op het gas dan de door mij gereden Fabia.
Nu nog acht weken wachten voor ik hem kan halen.

piair1982

Forumguru
Welkom veel plezier alvast met je nieuwe auto.

Gelukkig kun je hier genoeg zien en lezen om de wachttijd te verzachten. ;)

turboturbo

Forumguru
Maak je over die drie cilinders niet druk; de 1.2 motoren van Skoda zijn oerdegelijk en zoals je zelf al ondervonden hebt - niet van een 4 cilinder te onderscheiden als je het niet weet. Juist door het gebruik van 3 cilinders is de motor lekker zuinig en heeft een mooi koppelverloop.
Ik heb er ook één (een 3 cilinder) en hij bevalt me prima - ik had deze motor juist express gekozen!

Vanmiddag werd ik gebeld door de verkoper dat hij was vergeten om mij te melden dat op auto's die na 30 Juni op kenteken worden gezet de BPM omhoog gaat, in mijn geval zou dat neerkomen op 1000 Euro. Hij gaf direct toe dat het zijn fout was omdat hij gewoon vergeten was om dit bij de verkoop te melden.
Maar alles werd keurig opgelost, de bestelde auto gaat gewoon de showroom in en wij krijgen een al klaarstaande Combi Fresh geleverd, ook een nagelnieuwe auto. Deze wagen is bepaald royaler uitgerust, heeft een 10 PK sterkere motor, een middenarmsteun, in hoogte verstelbare stoelen, een fijnere radio, de Swing, een achterspoiler, zwarte dakrails, beschermstrips op de deuren, en nog wat kleinere zaken.
Daarbij is het natuurlijk gewoon een wat forsere auto.
En dit alles voor exact dezelfde prijs als al was overeengekomen voor de hatchback.
Daarbij hoef ik ook geen twee maanden meer te wachten op aflevering want de auto staat gewoon in de showroom.
Voor mij een dikke tien voor autobedrijf Ab Mulder in Apeldoorn.

turboturbo

Forumguru
Dus dan is die Combi al wel op kenteken gezet? Want de 44kW en 51kW vallen beiden onder label C.
De 1.2 TSI is nu een label zuiniger, B....

Skoody Boo

Actief lid
Dus dan is die Combi al wel op kenteken gezet? Want de 44kW en 51kW vallen beiden onder label C.
De 1.2 TSI is nu een label zuiniger, B....

Ach die labels, kijk gewoon naar de verhouding tussen km en liters, daar heb je meer aan.

@transit: mooie vooruitgang, EN betere motor, EN flink betere uitrustig, EN meer ruimte, EN kortere wachttijd!!! Ben jij ff blij dat de verkoper een foutje heeft gemaakt!

Kensel

Forumguru
Kijk, dat is nou eens netjes van de dealer!

Goede oplossing! Alvast veel plezier.
Weet je al wanneer je hem kan ophalen?

Morgenvroeg mag ik hem gaan halen, eindelijk weer een auto met bagageruimte. Hiervoor had ik een Focus station en die had ook geweldig veel ruimte. Na de Focus hebben we een Fiat Punto Classic gekocht, daar hebben we drie jaar mee gereden, best wel een leuk wagentje maar wel erg weinig ruimte.
Gelukkig kan ik m'n dochter daar blij mee maken zodat ik niets had in te ruilen, zij een mooi jong Fiatje en wij weer een wat ruimere auto.

Cordoba

Forumguru
Labels hebben wel invloed op de wegenbelasting, dus reden genoeg om er toch wat aandacht aan te besteden.

De oplossing van Ab Mulder is gewoon netjes :xyxthumbs:, maar na het bezoek van het forum aan de vestiging in Zutphen, verbaast het me niet van deze service-gerichte dealer. Overigens heb je ook een minnetje: de auto staat al op kenteken, dus zul je formeel de 2e eigenaar zijn, dan kan een negatieve invloed hebben op de inruilprijs. Daar staat weer tegenover dat de combi als occasion net iets meer gewild is dan de hatchback. Kortom, een beetje afhankelijk met hoe lang je de auto rijdt, maar ik denk niet dat je er slechter van wordt.

piair1982

Forumguru
Auto hoeft nog niet tenaamgesteld te zijn. Dus met oud kenteken kan je nog steeds eerste eigenaar zijn.

Ik werk zelf als verkoopadministratie dus weet ik waar ik over praat.

De auto staat alleen op kenteken en pas morgenvroeg wordt hij op naam gezet en ben ik, ook op het kentekenbewijs, de eerste eigenaar per 9-7-2012. Alleen met een kenteken van een paar maanden geleden, met de letters TTH, nu heb je al de beginletter X.

Cordoba

Forumguru
OK, ik dacht eigenlijk dat dit niet kon, dat een auto pas op kenteken kon staan als er een 1e eigenaar was (garagebedrijf, particulier, leasemaatschappij of wat dan ook).

piair1982

Forumguru
Soms moeten voorraad auto's een kenteken krijgen om wat voor reden dan ook. Dan blijven ze onverkocht met kenteken.

Voor de dealer kan het voordelig zijn, dus ook voor een toekomstige eigenaar.

Vaak is het ook om een doelstelling dicht te roeien aangezien de dealer op kenteken aanvragen afgerekend wordt.

On topic.

Nog een paar uurtjes dan is het zover! :)

Veel plezier morgen.

mauricemauzzz

Actief lid
Volgens mij rijdt er op dit moment in de omgeving van Apeldoorn een nieuwe eigenaar van een Fabia Combi rond...:laugh:

Veel rijplezier Transit!

Bovenaan Onderaan