Fabia (4) 130 special edition

EdK

Forumguru
Tsja dan word het importeren vanuit Duitsland zoals al vele wagens worden geïmporteerd........ :koffie:

Gaaf ding!
Lees dat ie definitief voorbij gaat voor NL, wel gaaf om te importeren!

Laatst bewerkt door een moderator:

Rallye

Forumguru
Jammer. Geeft het merk toch wat meer uitstraling. Zie de vorige Fab RS’en. Hebben ze eens iets leuk, doet Pon weer niet mee.

Arjan1985

Forumguru
Best raar, of kost het onwijs veel meer geld die 1.5 t.o.v. een 1.0 in een Skoda

Die Fabia 130 is trouwens met 130kW /170 a 180 pk las ik dus meer dan de standaard 150 pk. Echt super gaaf zo’n model Fabia

130kW is inderdaad 177 PK:)

In Nederland wordt helaas gewoon ontzettend veel belasting gerekend.
"De hoogte van de bpm wordt gebaseerd op de fijnstof-uitstoot van de auto. Hoe hoger het uitstootcijfer van je nieuwe auto, hoe hoger de bpm"

Ik hoef je niet uit te leggen dat de verbruikscijfers van een 1.0 in een Fabia gunstiger uitvallen dan een 1.5.
Gezien de verwachte belangstelling voor zo'n motor neemt PON deze dan niet op in het leveringsprogramma, wat erg jammer is.

Captain Hook

Forumguru
Dat kan dan wel jammer zijn dat PON die auto niet wil gaan leveren in NL.
Maar als puntje bij paaltje komt, zou 'ie, naar verhouding zo duur worden (i.v.m. die Nederlandse BPM toeslag), dat vrijwel niemand 'm koopt. Dus tja, wat dat betreft snap ik PON wel (dit keer dan, hè. ;) )

EdK

Forumguru
Ik ben benieuwd of de Belgen hem wel gaan krijgen ?
Duitsland zal hij zonder meer in de winkel komen te staan...

leon-cupra

Forumguru
Waarom mij erin betrekken , @EdK ?? Zijn hier genoeg andere leden die een dure wagen rijden. :tongue:

Weet niet wat deze auto gaat kosten , maar voor mij is “value for money”-ratio toch nog steeds belangrijk. Denk dat ik zo een Fabia toch vriendelijk zou afslaan.

• Haha
Waarderingen: EdK

Rallye

Forumguru
In de commentaren bij de Autoweek wordt er ook over gefilosofeerd…..https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/skoda-fabia-130-is-snelste-fabia-ooit/

Ook wel jammer dat het een DSG is.

Bovenaan Onderaan