Fabia 3 diesel en egr-klep?

Wik

Lid
Hoi.
Heeft de EGR-klep van de Fabia 3 (diesel uitvoering) ook hetzelfde probleem als de EGR-klep van de Fabia 2 Greenline diesel?

Of is hier al een verbetering voor vanuit Skoda?

Dank alvast voor de info.

WIk
 

Racebluetje

Senior Member
Ik denk dat ze het wel verbeterd hebben omdat ze daar veel klachten over gehad hebben ook van mij die van mij was bij 45.000 km al naar de mallemoeren .( had een Seat Ibiza ecomotive 2010 zelfde motor als de Fabia greenline en de VW Polo bluemotion)
ik moest een totaal van 900 euro afrekenen bij de garage:sterretjes:
Door dat de Seat nog geen 3 jaar oud was maar wel uit de garantie en mij toch tegemoet wilden komen moest ik 645 euro betalen.
Wat ik ook bij de dealer zei dat het een jonge auto was en voor een diesel weinig km's ze bleven bij hun standpunt dat ik toch echt dat geld moest betalen.
Ik naar Pon gemaild van dat dit absoluut geen reclame was voor de V.A.G groep en dat ik het er niet bij liet zitten.
Naar een paar dagen belde Pon mij al op met de mededeling dat ik gelijk had en dat ze met mijn dealer zouden overleggen van hoe of wat ,een dag later werd ik Door mijn dealer terug gebeld dat ik maar 99 euro hoefde te betalen dus dat is wel ff wat anders als 645 euro .

Ze hadden dit probleem met de EGR-klep als fabriek garantie moeten behandelen .

Dus ik denk dat ze dezelfde fout niet weer maken .
 

ElScorpione

Forumguru
Ik heb het idee dat ze onderschat hebben hoe snel deze dingen vervuild raken bij geknepen diesels. En zeker bij de Fabia etc. waar weinig kilometers mee gereden werden door de gunstige wegenbelasting. Bij de zwaardere diesels (2.0) zijn de problemen volgens mij veel minder. Toch?
 

Testedoene

Forumguru
Klopt als een bus. Korte afstanden en het mindere gebruik van de kleine dieseltjes zorgen voor een hogere afzetting van vuil op de EGR-klep. Een mooie tussenkomst van de invoerder allesinds. Ooit in België heeft er iemand de krant gehaald met een Audi diesel die heel weinig km's maakte en een verstopte EGR had na 10.000 km's ofzo...

@topic-starter: softwarematig laten dichtzetten?
 

Kogamyata

Senior Member
Kan toch nog niet @Testedone? Hier is juist te uit en te na over gediscussieerd. Zie EGR problemen Fabia 2, 1,2 tdgl.
 
Bovenaan Onderaan