Fabia ][ 2010 facelift

Captain Hook

Forumguru
Ik ben zaterdag ook ff langs geweest. Afspraak gemaakt voor een proefrit met de 1.2TSI; ben gewoon heel benieuwd hoe zo'n motor rijdt (in vergelijking met m'n oude getrouwe 2.0 TDI)
 

Captain Hook

Forumguru
We willen graag wat goedkoper gaan rijden dus ik zit serieus te kijken naar de nieuwe Fabia Combi.
Volgens de cijfertjes in de documentatie is de kofferbak wel wat kleiner dan die van de O2 Combi, maar nog altijd zeer ruim voor z'n klasse.

Ik heb zaterdag de Fabia Combi ff in het echt 'van achteren' bekeken, maar dan lijkt het wel veel kleiner dan de O2 Combi. :(.
Iemand anders al eens zo'n overstap gemaakt? Ervaringen (negatief/positief?)
 

van_der_P

Senior Member
Wij ( mijn vrouw en ik ) zijn in 2004 overgestapt van een O1 TDI naar een F1 combi.
We hebben dat als positief ervaren, we reden minder km, dan zijn de maandelijkse kosten lager. Door het wat kleinere formaat is de auto beter handelbaar, dat maakt dat mijn vrouw daar graag in reed, en er eigenlijk spijt van had dat we hem inruilde voor de Roomster.
We zijn maar met zijn tweeën dus de achterbank hadden we eigenlijk niet nodig. En voorin is plaats genoeg. De bagageruimte is ook beter te gebruiken t.o.v. een HB Octavia. De hoedenplank/afdekzeil weg en je kunt je gang gaan, er kan echt heel veel in zeker als je de bank neerklapt. Het rijdt ook fijn doet niet onder voor de Octavia, maar dat kun je met een proefrit zelf ervaren.
Alleen zo'n Fabia oogt wat smal t.o.v. de Octavia, en op het gebied van comfort lever je misschien wat in. Het ligt er helemaal aan welke concessie je wil doen.
 

LenK

Forumguru
Het rijcomfort van een Fabia en een Octavia is toch wel een pak verschil zoals de Vlamingen het zouden zeggen.
Kleinere auto's zijn in de loop van de tijd beter geworden maar grotere natuurlijk ook.
In de stad zou ik best een auto van klein formaat willen gebruiken, maar daar buiten toch echt liever niet.
 
Bovenaan Onderaan