Bjornricardo32
Lid
Hallo Forumleden,
op dit moment ben ik tevreden Fabia rijder maar gezien de leeftijd gaan er de komende tijd een aantal grootte reparatie komen en wat is wijsheid?
Koppeling moet vervangen worden 140.000km , distributieketting zou eigenlijk een levenlang meegaan maar begint bij de TSI nu geluid te maken wat geen goed teken is!, remschijven moeten vervangen worden, dit alles samen gaat flink wat kosten (onderhoud even niet meegerekend).wellicht gaan we nog ander kleine dingen defect.
dus nu mijn vraag de auto inruilen en iets anders leasen/kopen of doorrijden nadat alle reparaties zijn uitgevoerd. bij ANWB kun je berekenen wat een auto kost per maand en dan zie ik bes een hoog bedrag naar voren komen van 368 per maand voor een FABIA.
Op dit moment zit ik te twijfelen of elektrische auto (Kia Eniro, Hyundia Kona E) rond 370 euro per maand te private leasen. OF een 1 a 2 jaar oude hybride auto via Duitsland in te voeren.
Bedankt alles voor het meedenken.
op dit moment ben ik tevreden Fabia rijder maar gezien de leeftijd gaan er de komende tijd een aantal grootte reparatie komen en wat is wijsheid?
Koppeling moet vervangen worden 140.000km , distributieketting zou eigenlijk een levenlang meegaan maar begint bij de TSI nu geluid te maken wat geen goed teken is!, remschijven moeten vervangen worden, dit alles samen gaat flink wat kosten (onderhoud even niet meegerekend).wellicht gaan we nog ander kleine dingen defect.
dus nu mijn vraag de auto inruilen en iets anders leasen/kopen of doorrijden nadat alle reparaties zijn uitgevoerd. bij ANWB kun je berekenen wat een auto kost per maand en dan zie ik bes een hoog bedrag naar voren komen van 368 per maand voor een FABIA.
Op dit moment zit ik te twijfelen of elektrische auto (Kia Eniro, Hyundia Kona E) rond 370 euro per maand te private leasen. OF een 1 a 2 jaar oude hybride auto via Duitsland in te voeren.
Bedankt alles voor het meedenken.