Fabia 2

rocket

Senior Member
Eenmaal gedaan dan verbind je de LINKER mistlamp (de nieuwe draad) met PIN 9 van de 73 polige WITTE stekker in je BCM

Wat is je BCM

Br3cht

Actief lid
Leuk dat je dit gevonden hebt.
Maar nu je die draad uit de stekker van de mistlamp hebt gehaald, werken de gewone mistlampen dan nog?
Of worden deze dan ook gewoon aangestuurd door de bcm via de 2 nieuwe draden?

MacManiac78

Forumguru
Ga op je rug de auto in. met je hoofd bij de pedalen. achter het dashboard zie je een zwarte kast met 2 stekkers een witte en een zwarte. dat is de BCM.

MacManiac78

Forumguru
Bij VCDS / VAG-COM heb ik hier een draadje voor geopend.
Ik heb geen idee of dit in te stellen is middels de door mij aangedragen mogelijkheid.

rocket

Senior Member
Gevonden, vandaag de bedrading getrokken , nu nog aan gesloten worden moet dat met kabel schoentjes zo welke

Edwin

piair1982

Forumguru
Activeert ie ook de mistlampen als je de achteruit inschakeld?

Dat heb ik namelijk standaard op de mijne....

rocket

Senior Member
Weet iemand wat voor pennen er gaan in de connector van de BCM , kan ze nergens vinden welk type of soort er in moet

Edwin

Canon-Eye

Forumguru
moet je me alleen het nut nog even uitleggen in zijn achterruit terwijl je kijkt waar je naartoe rijd niet voor je
Nee joh, da's het nieuwste kunstje: de mistlampen draaien meteen ook om (voor beter zicht naar achteren)! :grin:

(hadden ze dat maar eerder gehad, dan had ik geen extra achteruitrijlampen hoeven monteren...)

MacManiac78

Forumguru
Als je minder licht aan de voorzijde voert heb je een beter zich naar achter i.v.m. spiegelvorming licht / donker. Lijkt me duidelijk.

rocket

Senior Member
Heb alles klaar wil de stekkertjes er in doe is pinnentje 10 bezet door een blauw/grijzen draad, is iemand die die hier iets van weet of tel ik verkeerd, als ik de stekker voor me hen zoals hij in de BCM gaat is het de linker kant (er staan ook nog cijfers aan de zijkant op )

Cordoba

Forumguru
moet je me alleen het nut nog even uitleggen in zijn achterruit terwijl je kijkt waar je naartoe rijd niet voor je:xyxthumbs:

Ik heb begrepen, dat het idee is dat de mistlampen een bredere lichtbundel hebben, en je daardoor eerder paaltjes e.d. opmerkt bij/naast de voorwielen als je achteruit ergens in draait.

@rocket: ik zou even zoeken op de site van Rick Donkers, die levert heel veel van dit soort stekkertjes.

rocket

Senior Member
De stekkertjes heb ik al en er aan lzitten maar op pin 10 zit al een stekker ??????????????? en nu, (lezen wat er staat)

rocket

Senior Member
Heb alles klaar wil de stekkertjes er in doe is pinnentje 10 bezet door een blauw/grijzen draad, is iemand die die hier iets van weet of tel ik verkeerd, als ik de stekker voor me hen zoals hij in de BCM gaat is het de linker kant (er staan ook nog cijfers aan de zijkant op )

De stekkertjes heb ik al en er aan lzitten maar op pin 10 zit al een stekker ??????????????? en nu, (lezen wat er staat)

Antera

Donateur
op de stekker kijken waar nummer 10 zit. niet zomaar gaan tellen maar op de stekker naar de nummering zoeken. grijs/blauw is normaal gezien dashboard verlichting namelijk

Bovenaan Onderaan