Fabia 2

Witte Yeti

Actief lid
Mooie beschrijving heb je gemaakt van de bochtenverlichting voor de Fabia. Een puike prestatie om dit helemaal uit te zoeken en dan ook de lef te hebben om het uit te proberen.....klasse.

jeffreyt

Nieuw lid
Dank je! Wil de het gewoon hebben en werkend krijgen. Met wat 'externe hulp van de buren' is het uiteindelijk gelukt!

Chatslet

Forumguru
Als ik mijn Faab met de afstandsbediening op slot zet en dan vervolgens de knop nog een keer in druk en vast hou, dan gaan eventuele ramen die nog open staan dicht. Wat ik eigenlijk wil is dat als ik de deuren met de afstandsbediening op slot doe, de ramen gewoon vanzelf dicht gaan. Is dit uberhaubt mogelijk? En zo ja, waar vind ik dat? :ahum:

Canon-Eye

Forumguru
Is dit uberhaubt mogelijk?
Geen idee.
Maar: is het ook handig? Dáár heb ik m'n twijfels bij.
Want: ik heb nog wel eens momenten (op warme dagen) dat er reden is om de auto op slot te zetten met de ruiten op een kiertje, om enig doortochten mogelijk te maken. Dit zou je uitsluiten als je de ruiten altijd automatisch dicht laat gaan. De extra handeling die nu mogelijk is, laat die mogelijkheid wél open. Vind ik nuttig.

Als ik zeker wil weten dat alles dicht is, dan trek ik even aan de 4 schakelaars voordat ik het contact afzet. Kwestie van gewoonte...

Chatslet

Forumguru
Op zich is het nog geen eens zo een probleem dat de ramen niet meteen dicht gaan. Heb probleem is dat ik de knop ingedrukt moet houden om de ramen te laten sluiten en als ik de knop halverwege los laat, de ramen dus ook half open blijven staan. Heb je het gemak van een afstandsbediening, sta je nog een minuut naast je auto te klooien om de ramen dicht te krijgen. Is gewoon niet handig.

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt dus ca. 59 seconden tijd besparen door ze tijdig te sluiten vóór je het contact afzet. Dan lopen ze namelijk wel gewoon door tot ze dicht zijn, toch?
Alle beetjes helpen...:smirk:

Cordoba

Forumguru
Zal toch ook wel kunnen direct nádat je het contact hebt uitgezet? (dat was tenminste één van de positieve verrassingen van mijn F-1). Overigens is er nog een optie die in te stellen is bij auto's met regensensor: het automatisch sluiten van de ramen bij regen, als je de auto met ramen open hebt geparkeerd.

Wat Chatslet wil, kan wel bij bepaalde VAG-auto's, maar is bij mijn weten afhankelijk van het model, en de gemonteerde modules, en dan zal het via Vagcom ingesteld moeten worden.

Canon-Eye

Forumguru
Zal toch ook wel kunnen direct nádat je het contact hebt uitgezet?
Jawel, zolang er nog geen portier open is geweest werkt dat ook enige tijd, maar ik heb niet de moeite genomen om uit te zoeken hoelang dat is. Maar als je binnen die termijn tijdens het dichtgaan van de ruit(en) een portier opent, stopt de boel meteen.

Ook hier kun je natuurlijk rekening mee houden, vooral als je alleen bent. Maar met passagier(s) aan boord - die de neiging hebben om direct uit te stappen zodra je stilstaat - wordt het wel erg ingewikkeld allemaal. Vandaar dat ik als regel eerst even aan de ruitenknopjes trek en pas als ik zeker weet dat alles staat zoals ik het wil (meestal dicht dus, maar niet altijd) gaat de motor af en de sleutel eruit. Als die gewoonte eenmaal is ingeslepen, kost het ook hoegenaamd geen extra tijd meer.

Chatslet

Forumguru
Het is het dus allemaal net niet helemaal. Maar waar moet ik het ergens zoeken in VCDS? Ik heb bij Central Electrics zo snel niets kunnen vinden. Eigenlijk alleen dat van de knop ingedrukt houden of via het deurslot.

motomarz

Senior Member
Dat wordt gewoon zorgen dat je een plantenspuit in de auto hebt,
en na het uitstappen even op de regensensor sproeien :crazy:

Ch als ik me niet vergis ook te activeren zonder nieuwe schakelaar

Gisteren de nieuwe Fabia Combi Tour meteen na aflevering aan de computer laten hangen om wat opties aan te laten zetten.
Alle opties die op het wensenlijstje zijn uitgevoerd en werken, behalve CH via de grootlichtschakelaar.

09 - Cent. Elect.
Byte: 10
Bit: 2 aangevikt

09 - Cent. Elect.
Byte: 13
Bit: 6 zowel aan- als uitgevinkt

Echter bij het seinen met grootlicht blijven er geen lampen branden.
Is er nog een locatie waar iets aangepast moet worden voordat het werkt?

Deur is dicht, motor loopt, lichten zijn aan:

Optie 1) lichtschakelaar naar stand 0 --> auto van contact af --> sleutel eruit --> seinen --> deur open =/= CH
Optie 2) lichtschakelaar naar stand 0 --> auto van contact af --> seinen --> sleutel eruit --> deur open =/= CH
Optie 3) lichtschakelaar naar stand 0 --> seinen --> auto van contact af --> sleutel eruit --> deur open =/= CH

Nu ik dit zo schrijf: moet de lichtschakelaar dan in de dimlicht-stand blijven staan?

jeffreyt

Nieuw lid
Neen. Lichtschakelaar moet op stand 0 staan. Moet echt werken. Werkt bij mij ook gewoon. LH werkt NIET aangezien er geen lichtsensor in de Fabia zit.

Helaas, vandaag weer geprobeerd en precies gedaan zoals omschreven.
Waarschijnlijk zitten er in MY2013 toch weer zaken net iets anders dan MY2012.

Ook het 'alarm' geprobeerd aan te zetten, code word geaccepteerd.
Bij het openen van de deuren nadat het lampje langzaam knippert beginnen de alarmlichten te knipperen, maar de toeter gaat niet af :s

Bovenaan Onderaan