Fabia 2

k.veenstra

Nieuw lid
Ik kan aan een MaxiDot unit komen (nieuw), als dit is overgezet bij de dealer dan kan de huidige software van de teller worden overgezet op de nieuwe unit ?
En wat bedoelt u met online een code opvragen bij de fabriek precies?

piair1982

Forumguru
exact en dat alles werkend wordt. Want zo omklikken werkt niet. Aangezien de startblokkering ook via het instrumentenpaneel plaatsvindt.

MacManiac78

Forumguru
Oud draadje, maar heb het ook geprobeerd.
Al het bovenstaande aangevinkt en krijg dan lampstoring.
Aansturing van cornerlights zou wel moeten kunnen middels aansturing knipperlichten, maar een exacte codering ontbreekt.
Cornerlights met stuuruitslag kan niet i.v.m. ontbrekende sensor.
Helaas!

VW Golf Bleumotion kent ook nog diverse uitvoeringen, van classic tot highline ofzo.
Highline zal meer toeters en bellen bevatten.

Antera

Donateur
klopt niet elke polo heet het maar daar is eht goed te zien want dan zit er naast de mistlampen (drl) nog een extra lampje in zo niet kan het niet

MacManiac78

Forumguru
Fabia kent ook naast de DRL de mistlamp.
Via VCDS is cornerlights middels knipperlicht wel te activeren, maar het werkt niet.
Zelfs de cornerlights zijn te activeren (bij stuuruitslag) maar dan direct lampstoring, na activatie.
Of ze (Fabia en Polo Bluemotion [inderdaad niet Golf]) hebben andere modules, of.... de longcoding van de modules (Fabia en Polo) is anders.

Of.... zijn bij de Polo de mistlampen eveneens DRL en zit er dan NOG een xtra lamp bij?
Bij de Faab zijn DRL's en mistlampen apart.

MacManiac78

Forumguru
De stuurhoeksensor zit gewoon in de Fabia. Anders zou je electronische stabilisatie systeem niet kunnen werken.
De auto moet immers weten naar welke hoek deze draait, om de andere wielen te kunnen remmen.
Het enige wat ontbreekt is de juiste codering voor de lampen. De sensor wordt in VCDS ook herkend. (lenkesensor)
Als je nu de cornerlights activeerd, krijg je een lampstoring, omdat de module geen specifieke lamp kan aansturen. Daar zit de fout. Niet in het ontbreken van de sensor.

Net zoals het Coming home en Leaving home.... Coming home werkt wel, als je voor het verlaten van de auto een seintje met groot licht geeft. Dit zou ook middels het uitrekken van de sleutel moeten kunnen.... maar ook hier ontbreekt de juiste label file in VCDS.
Leaving home.... werkt in het geheel niet... tenminste... ik heb het nog niet voor elkaar gekregen op de Fabia GL.
De labelfiles voor de GL zijn ook nog niet geheel in kaart gebracht. Ross-Tech heeft nog wat te doen voor ons.

MacManiac78

Forumguru
Op dit en andere fora lees ik met regelmaat dat de Fabia II GL geen (fabrieks)alarm heeft. Dat heeft het echter WEL, maar het wordt niet standaard geactiveerd. Onlangs had ik het op mijn GL geactiveerd en na een beurt was het uitgezet. Ik ben daarop teruggegaan naar de dealer. Deze gaf aan dat er geen alarm op de GL zit. Ik terug naar huis, alarm middels VCDS weer geactiveerd en de dealer laten zien dat dit er wel opzit. Dealer sloot de Fabia aan op de VAS kast en het alarm werd ontdekt. Het is dus jammer dat de dealers de VAS kasten en mogelijkheden ervan niet goed kennen/beheersen. De software wordt, indien er een afwijking aan de 'standaard' gevonden word, naar fabrieksinstellingen teruggezet. Enkele instellingen kun je zelf dus weer activeren. :(

Chatslet

Forumguru
Dit is verzekeringstechnisch heel interessant. In bepaalde postcode gebieden kan dit aanzienlijk in de premie schelen. Wat heb je precies moeten aanpassen in VCDS om dit voor elkaar te krijgen? En wat doet het alarm? Claxoneren? Sirene?

MacManiac78

Forumguru
Claxoneren en knipperlichten zodra de deur geopend wordt of keuze als het slot wordt geopend. ik heb het getest door de deur van binnenuit te openen nadat het alarm geactiveerd was. Led gaat na continu branden weer knipperen. (Ik had voor een vertraagde inschakeling gekozen.)
Alarmklasse? Klasse I is alleen startblokering, toch? Zo ja, dan zal dit klasse II zijn. Let wel, er zit verder geen anders op, geen hellingshoeksensor, geen ruitbreeksensor, etc, alleen geforceerd openen of openen van de motorruimte, achterklep en deuren.
Waar het allemaal precies zit weet ik zo snel even niet, volgens mij 17 instruments. Ik wil er wel een walktrough voor maken. Natuurlijk geen sirene, dat is pas als er extra componenten worden aangesloten.

Hetzer

Forumguru
heb ook wel interesse, als het op de Gl kan moet het ook op de ambition kunnen
(heb de discussie ook verplaatst)

Chatslet

Forumguru
Ter info:

Klasse 1 - automatische inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 2 - autoalarm met sirene, ultrasoon sensoren en automatische inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 3 - alarm met noodstroomsirene, ultrasoon sensoren, hellingshoekdetector en automatisch inschakelende dubbele startonderbreking.
Klasse 4 en Klasse 5 - autoalarm gecombineerd met een voertuigvolgsyteem.

Als er ultrasoon sensoren in zitten dan zou het klasse 2 kunnen zijn. Ik heb zo het idee dat het gewoon een kwestie is van verschillende sensoren en opties aan te sluiten op de module die de startblokkering regelt. Als die ultrasoon sensoren er niet in zitten is dat vast ergens op aan te sluiten dan heb je dus zeker klasse 2. Hellingshoek detector heb je waarschijnlijk ook al als je hill hold control hebt dus een noodstroomsirene er bij en je hebt klasse 3.
Een hoog plug and play gehalte dus als je weet wat je nodig hebt. Misschien dat dit ergens uit een werkplaatshandboek te halen is?

MacManiac78

Forumguru
Als die omschreven klasses de standaards zijn, dan moet dit een klasse anderhalf zijn.
Liever houd ik het gewoon op dit topic, zodat niet alles door elkaar lopen gaat.

Chatslet

Forumguru
Kun je eens kijken of de hellingshoekdetector ook werkt? Ik verwacht dat dan via de sensor van de hill hold control moet werken. Als je de auto op krikt zal het alarm dan af moeten gaan. Ben wel erg benieuwd, kan niet wachten totdat mijn Fabia geleverd wordt. De VCDS kabel ligt al klaar op het postkantoor!

MacManiac78

Forumguru
Helingshoek wil ik wel eens testen, eerst even zien hoe ik een walktrough maken moet, want op mijn Mac (Win-Dooz via Bootcamp & Parallels Desktop) heb ik verder geen tools staan dan Wordpad.

Bovenaan Onderaan