Hallo Allemaal,
Vandaag zijn bij mij alle mogelijke VAGCOM aanpassingen geprobeerd en zal hierbij delen welke gelukt zijn en welke niet (helaas). Dit alles door een zeer behulpzame Peter (p.acardiagnostic@hotmail.com). Peter is tevens bereikbaar voor andere geïnteresseerde op eerder benoemd e-mail adres. Peter woont in de omgeving Utrecht.
Enfin;
Skoda Fabia II Greenline (incl. alle -af fabriek opties volgens optie lijst)
Alarm activeren.
Dit stond niet in de optielijst bij aanschaf, maar gelezen in een topic hier dat het er 'standaard' wel inzit, maar niet geactiveerd is... (Zal toch niet??). En ja hoor. Na de juiste bitjes om te zetten geactiveerd en werkend! (alarm overigens via standaard toeter).
Verbruik naar km/L
Aangepast en werkt.
Staging/Needle sweep.
Aangepast en werkt.
Tear Wiping.
Aangepast en werkt. (na het sproeien van je voorruit zal de wisser na 5 seconden nog 1 x extra wissen)
Deuren sluiten bij 15/km+
Aangepast en werkt.
Deuren open bij openen deur en uithalen sleutel contact.
Aangepast en werkt.
Toeter bij afsluiten/openen deuren.
Aangepast en werkt. (wel op de gewone toeter).
Dashboard verlichting aan bij DRL.
Niet kunnen vinden in de modules. (Helaas).
Achterlichten aan bij DRL.
Niet kunnen vinden in de modules. (helaas). Ook niet bij wijzigen verschillende landencodes waar dit wel is toegestaan.
Bochtenverlichting.
Aangepast en werkt NIET. (opties staan wel in de modules, maar zullen niet werken op de 1 of andere manier).
Coming Home.
Aangepast en werkt. (Wel moet je bij het verlaten van de auto heel even je groot licht aantippen en dan gaat hij werken.) In te stellen op DIM licht, of of mistlampen.
Leaving Home.
Aangepast en werkt NIET. (Hiervoor heb je een lichtsensor nodig, wat geen optie in de greenline is.)
Bluetooth piep uitzetten.
Aangepast en werkt.
Adaptive break lights.
Aangepast en (weet niet of het werkt). Kom ik wel een keer achter bij een noodstop
Rainclose.
Opties aanwezig in module, maar zonder regen sensor zal dit NOOIT werken.
Cruise control in DOT-Matrix.
Aangezet, maar werkt niet. (althans ik zie niets
Wellicht dat anderen de opties wel aan de praat hebben gekregen die wij niet voor elkaar hebben gekregen, dan horen wij dat graag. Wij weten namelijk zeker dat met het aanpassen van de juiste 1/0 (bytes) dat het wel mogelijk moet zijn... Maar ja... gelezen dat elke optie 256 mogelijkheden heeft...