Fabia 2

Maarten

Forumguru
Ik neem aan dat ze er mee overweg kunnen.
Waarom dat in de Europese instellingen niet zo is, dat weet ik niet.

Wel redelijk dom van Skoda, maar zo, het is maar een lampje :) De auto zelf is ook al zeer uitgebreidt getest en voorlopig niets dan goeds over de auto ;)
[MODERATORBREAK]Niet het hele voorgaande bericht quoten a.u.b.[/MODERATORBREAK]

Br3cht

Actief lid
@Tomskii: kijk eerst even of je dat al niet hebt
op mijn F2 staat het al daarmee

btw met zulke gevallen kan je beter direct naar VW Ceulemans gaan (tegenover Skoda Ceulemans, Herent) want bij Skoda is het carrosserie en bij VW techniek

Ja ik dacht het al,

Ivm die gordel piep en het lampje, hebben we bij het contact aan te zetten gekeken, geen lampje nog piep en als we de gordel uitlaten krijgen we ook niks dus dat zal even dan bij VW moeten gepiept worden (haha de ironie: gepiept :yeah:)

Mvg,

Tom

PS: Welke uitvoering is je Fabia2?

Mss is het gewoon niet aangesloten, maar ik kijk morgenochtend wel eens of ik dat kabeltje onder de zetel zie zitten :)

Thanks,

Tom

pierre27

Actief lid
Goede middag,
het is nog niet zo ver, omdat eerst de garantietermijn verstreken moet zijn van mijn Skoda-Fabia-Combi 1.2TDI-GL,:xyxthumbs: .... welke ik over een paar weken pas hoop te kunnen rijden, MAAR .....
dan heb ik een paar jaar de tijd om mij in deze materie te verdiepen, omdat in mijn huidige Mercedes 190 2.5D uit 1987 geen enkel Vag-com-aansluitblok daaromtrent te vinden is.
Ik heb in deze discussie rondgekeken en heb daarom een paar vragen::1819:
1=aanschaf (chinese) kabel, wat voor soort kabel ??
2=software, welke ik via dit forum gevonden heb, maar is dat de goede ??
3=is het wel mogelijk om zelf mijn aanstaande auto te manupileren. ??
(dat moet wel, want er is een vag-com aansluiting)
Natuurlijk verandert misschien de software het komende jaar nog wel, maar dat hou ik dan wel in de gaten op dit forum.
Het is wel een beetje voorbarig, maar .... zo zit ik nu eenmaal in elkaar!!:blush:
met vriendelijke groeten,
Pierre:yeah:

Hoi Piere,

Welkom in de electronica wereld van auto computers. dat is ff weer heel wat anders dan gewone pc's en schakelingen kan ik je melden hihi.

1) Een namaak kabel is goedkoop, werkt meestal prima maar heeft niet gelijk een licentie voor ross-tech VCDS-lite (programma mag zins kort geen vagcom meer heten).
ik heb zelf een namaak kabel gekocht bij pagershop: http://www.pagershop.nl/product_info.php?products_id=535 Werkt prima met Vagcom 7 en VCDS-lite 1.0.
2) Wil je puur data uitlezen dan kan je prima met de freeware programma's werken. Wil je data aanpassen dan moet je een licentie "kopen". Vragen stellen over al dan niet downloaden is niet gewenst op dit forum.
3) Je kan geen TUNING doen met vagcom, je kan veel instellingen die te maken hebben met comfort of instellingen van lampen,ruitenwissers etc wel aanpassen. Maar het motormanagement dus niet.

Lees eens heel goed deze site door: http://www.gerritspeek.nl/vag-com/index.html
Daar staat echt veel informatie, en bovendien de menu's waar je wat kan vinden.

Of je moet wachten tot je garantie afgelopen is? ik vindt van niet zolang je maar weet wat je aanpast en wegblijft van instellingen die te maken hebben met de motor of regelsystemen daarvan. Ik heb in mijn huidige Fabia I best wat comfort instellingen gemaakt en dat kan de dealer zelf ook zonder trucjes..

pierre27

Actief lid
Nightcrawler,
dat is snel !!!!:530:
Dank voor je reaktie, las dat je een Fabia satin grey GL in bestelling hebt vanaf 13-5-2010, dus je bent evenals ik ook in blijde verwachting, :cheer:... mijn bestelling stamt van 16-4-2010.http://images.forum-auto.com/mesimag...ic%20green.jpg
Ik wist niet dat het zonder licentie niet mogelijk was om data te veranderen, omdat ik na de garantieperiode het onderhoud zelf uit wil voeren, ...wat ik al sedert 1965 doe, eerst vanaf 1965 een DKW-Junior de luxe (benzine driepitter), daarna vanaf 1977 een VW-Golf Diesel en vanaf 1987 een Mercedes-190 2.5-D, ... ik wil de mededelingen op de display van mijn nieuwe GL, bv. dat de onderhoudsperiode voorbij is of iets dergelijks, zelf veranderen, dat het onderhoud weer gedaan is, zodat alles weer blank/uptodate is,....of kun je die data wel veranderen ???
Verder ook om te voorkomen dat er iedere keer € 12,00 op de rekening staat voor het gebruik VAG-Com uitrusting van de dealer, als het alleen een simpele verandering voor een mededeling van de uitlezing is, ... in het algemeen betalen wij al genoeg voor werkzaamheden, welke op de rekening staan, welke niet of nauwelijks goed zijn uitgevoerd, ....helaas !!!
Ik heb geen flauw idee, wat wel en niet kan, ... zal eerst de GerritSpeek maar eens doorspitten, per slot van rekening heb ik nog wel even tijd.
Verder zal ik op het forum jou in de gaten houden, als je gaat spelen met de nieuwe GL, jij hebt reeds ervaring opgedaan met de Fabia I, al was dat geen diesel.
Wat de garantieperiode betreft, ik ben daar altijd voorzichtig in, als er iets gebeurt en de dealer ziet veranderingen, welke hij niet aangebracht heeft, dan draait hij zich eronderuit, ook al staat het euvel daar ver buiten.
Prettige dag verder,
Pierre:yeah:

nomad

Senior Member
Wie heeft er zin om zijn MY2010 Fabia II even ter beschikking te stellen om een keer uit te laten lezen zodat RossTech een map kan maken van de ECU's ?
Liefst in regio Eindhoven.

Ron467

Actief lid
Als je geinterreseerde leken wil bereiken is het wel handig als je uitlegt wat je met MY2010 bedoeld.
Wat voor uitvoering, motorisering, de GL, de TSI of een van de andere uitvoeringen?

:confused:

nomad

Senior Member
MY staat voor model Year ook wel modeljaar 2010 genoemd.

Uitvoering is niet zo belangrijk. Alles is welkom. Heb inmiddels al een aanbod van iemand uit de buurt met een Greenline. Mochten we dan nog dingen missen, dan melden we ons wel weer.

adjego

Actief lid
My2010 staat voor Modeljaar 2010. Dus auto's die voor Mei 2010 geproduceerd zijn. Een MY2011 (Modeljaar 2011) model is ook welkom natuurlijk...;)

piair1982

Forumguru
Om hier op in te haken, dat kan je aan je chassisnummer zien.
tmbzzz5j3ad123456 dan is de a modeljaar 2010
tmbzzz5j3bd123456 dan is de b modeljaar 2011.

Bij mij is het modeljaar 2011 sowieso...

Bovenaan Onderaan