Die 130/135 is piekvermogen in hoogste toeren, heb je geen moer aan.
Dat extra koppel over breed toerenbereik is bruikbaarder en aangenamer om mee te rijden.
chiptuning bij vagetechniek :
Bij Vagtechniek kennen we meerdere methodes om de motor optimaal af te stellen:
Stage1 chiptuning
Stage1 chiptuning is de voordeligste manier om zonder grote ingrepen en kosten meer trekkracht en vermogen uit uw auto te halen. Dit wordt gedaan door de software van de motorccomputer (ECU) aan te passen. Deze software-aanpassing is zeer specialistisch en vereist veel kennis van de techniek onder de motorkap.
Wat is inbegrepen?
- Controle voor en na chiptuning via testrit en diagnose-apparatuur
- Software ontwikkeld op Superflow vermogenstestbank
- Toename van vermogen en trekkracht naar minimaal de opgegeven waardes voor uw auto
- Garantie op motor en software, meer info
- Kopie originele motorsoftware op CD
- `Powered by Vagtechniek` sticker voor onder de motorkap of achterop de auto
Wat is niet inberepen?
- Vermogensmeting voor en na de tuning. Wilt u dit, kies dan voor Stage1+.
- Afstelling op maat op de rollenbank vanwege motorische aanpassing, kies dan voor Stage1+.
- Aanpassing van de versnellingsbak, dit is optioneel en niet nodig bij iedere auto met automaatbak. Laat u door ons adviseren en kijk ook eens bij DSG-tuning.
Hoe gaat Chiptning in z'n werk?
- Beoordelen van de technische staat van de auto
Omdat een auto pas getuned kan worden als de motor goed presteert, maken wij een testrit met de auto. Hierbij controleren we de auto op foutmeldingen en loggen we belangrijke parameters in de motorsoftware om ervoor te zorgen dat de motor geen problemen heeft.
- Uitlezen van de standaard motorsoftware
Wij lezen altijd de standaard software uit om een chiptuning te maken op basis van het origineel. Wij gebruiken geen standaard programma's. U krijgt dit origineel mee op een CD als backup mocht u in de toekomst ooit terug willen naar de standaard software.
- Schrijven van het chiptuning programma
De getunede versie van de software wordt ingeladen (geflasht) in de motorcomputer. Dit gebeurd allemaal via de diagnosestekker van de auto, er is dus geen fysieke ingreep in de auto nodig.
- Testrit op de weg
We maken een testrit met de chiptuning in de auto waarbij we controleren dat de auto goed rijdt en alle uitleeswaardes in orde zijn. U kan hierbij altijd meekijken en -rijden en vragen stellen over uw auto.
- Stage 1: Originele motormanagement aanpassen
- Stage 1+: Individuele afstelling van motorsoftware op de rollenbank
- Stage 2: Op maat software voor een aangepaste motor
- Fabrieksupdate: Originele update naar hogere fabriekswaardes
chiptuning bij jd : stage 1
Voorafgaand aan de tuning wordt er te allen tijde gestart met een diagnose op de auto. Allereerst wordt het storingsgeheugen van de auto gecontroleerd op fouten. Daarna wordt er een diagnose rit gemaakt, waarbij we gebruik maken van VAG specifieke hardware en software op onze laptops. Tijdens deze diagnose rit controleren we o.a. de turbodrukken/ontstekingswaardes/nokkenastimingen/luchtsmassameter waarden/lambda getallen etc etc. Daarnaast wordt er gekeken of de auto niet al eerder voorzien is van tuning. Blijkt er een probleem aanwezig te zijn na deze diagnose rit, dan kunnen we vaak direct reparatie uitvoeren (denk hierbij aan een lekkende intercooler slang, vervuilde luchtmassameter of een defecte sensor etc).
Vervolgens rijden we de auto in de werkplaats en start de eigenlijke (chip)tuning. We maken allereerst een backup van de originele software van de auto. Hierna wordt de originele software van de auto volledig bewerkt rekening houdend met de diagnose logs die net gemaakt zijn (in tegenstelling tot 95% van andere tuners) en uiteraard gebaseerd op onze referentie tuning die wij voor elke motor ontwikkeld hebben.
Nadat de tuning geplaatst is vindt er een uitgebreide testrit plaats, waarbij weer naar alle verschillende parameters wordt gekeken. Denk hierbij aan een stukje maximale motorbelasting ter controle van werking lambda sonde, mengsel onder vollast, turbodruk, gemeten luchtmassa. Bij eventuele onregelmatigheden wordt de software nogmaals geoptimaliseerd (in tegenstelling tot 95% van andere tuners). Deze totale tuningssessie duurt ongeveer 2 uur.
Uiteraard kunnen de nieuwe resultaten tegen meerprijs worden gemeten op de vermogenstestbank. Meerprijs hiervoor is € 120 incl btw, reserveer dit voorafgaand bij de afspraak
Verloop van de bovenste lijn is koppel Nm
Verloop van de onderste lijn is vermogen Pk
*********Let op !!! dat is hier wel RON 98 gechipt. !!!!! *********