Fabia 1: kan iemand mij helpen met vagcom?

R.Heikamp

Forumguru
Goedenmorgen,

Zou iemand mij misschien kunnen/willen helpen met een paar aanpassingen aan mijn fabia?

wat ik wil is:

• deuren opslot tijdens rijden
  • deuren openen na verwijderen sleutel
  • comfortknippers dus ik keer aantikken 3 keer knipperen
  • na wissen van de ruitenwisser dus bij ruitensproeier gaat die een paar keer maar na een paar seconden gaat die nog een keer voor de laatste druppels
is er iemand in de omgeving van Veenendaal die dit voor mij kan instellen? betreft de auto uit mijn onderschrift.

De dealer kan mij niet helpen hebben de codes niet + ze zeggen dat de modules pas vanaf bj 2003 in de auto's gezet werden wat is hier van waar?

mvg R.Heikamp

ertromp

Forumguru
Je bent altijd welkom om langs te komen en te kijken wat mogelijk is. Ik woon in Apeldoorn.
Doe maar een pb als dat je wat lijkt en het is kosteloos.

Jee13

Forumguru
Volgens mij ondersteund jouw fabia de comfortblinker nog niet, deze zul je zelf moeten inbouwen dmv relais. En teardropfunctie van ruitenwisser is ook niet mogelijk

Auto lock en auto unlock wel

turboturbo

Forumguru
ze zeggen dat de modules pas vanaf bj 2003 in de auto's gezet werden wat is hier van waar?
Het heeft inderdaad te maken met welk stuergerät je auto uitgerust is dacht ik.
Hoe je daar precies achterkomt, weet ik niet meer, maar het staat dacht ik wel ergens op dit forum. Of misschien dat iemand anders die het weet het hier kan aanvullen.

Kippie-style

Forumguru
Deze heb ik besteld voor de comfort knippers.
Komfort-blinker.jpg

Cordoba

Forumguru
TS heeft een 2001 versie, dus geen comfortblinker, maar is via installatie van stukje extra electronica wel te maken. Deuren op slot zodra snelheid na wegrijden boven 15 km/u komt, en weer van slot zodra contact uit, heet 'anti-carjack', en kan volgens mij wel. Overigens betwijfel ik of comfortblinker wel ingesteld kan worden bij 2003 versie, maar is voor de TS niet van belang omdat ie een 2001 Fabia heeft.

Overigens door speciale electronica modules toe te voegen, kun je wel allerlei functies toevoegen, zoals bijvoorbeeld CH/LH (coming home/leaving home).

ertromp

Forumguru
Vandaag @R.Heikamp op bezoek gehad met z'n super exclusieve Fabia I sedan.
Een Aston Martin zie je vaker rijden dan de sedan uitvoering van de Fabia. Hartstikke leuk!
Aanpassingen gedaan zoals auto lock en unlock en de brandstofverbruik indicatie aangepast.

Helaas is het aanpassen van de knipperlichten niet mogelijk omdat er een boordnet regel module type B in zit.

Wel leuk om te zien hoe de electronica een vlucht heeft genomen te zien aan het aantal instellingen te maken in de Fabia I (slechts enkele) tot de 1000 en 1 mogelijkheden in de Octavia 3.
Wel een overeenkomst trouwens: De Skodarijders zijn wel even blij met hun voertuig :D

turboturbo

Forumguru
Haha herkenbaar. Ook die opmerkingen over de sedan. Áls ik ze zie, zijn het wel meestal met 2.0 liter motoren (die ik zie, dus)

Edit: kennelijk heeft mijn Fabia regelmodule C, is dat een opvolger van module (steuergerät) B?

Laatst bewerkt:

R.Heikamp

Forumguru
Ik ben indd zondag bij @ertromp langsgeweest nog bedankt @ertromp.

het enige waar ik achteraf achter ben gekomen is dat als ik hem op afstand open klik en doe de bestuurdersdeur open sprong de rest op slot de volgende dag was het over het zelfde gelde voor als ik de bestuurdersdeur dicht gooide sprong de auto spontaan opslot (gelukkig had ik de sleutel buiten de auto, stond nog in apeldoorn namelijk)

sinds maandag heb ik bovenstaande helemaal niet meer gehad ik bedank @ertromp nu ook hartelijk dat hij de 3 instellingen wilde aanpassen.

R.Heikamp

Forumguru
danku @Antera ik hou het in de gaten sinds zondag avond laat +/- 23u de klacht niet meer gehad hopelijk blijft het zo nu doe ik wel uit voor zorg mijn raam open als ik even snel uit wil stappen niet dat de deur weer op slot springt :tongue:

maar ik hoop dat ik er nu vanaf ben het lijkt er althans wel op

R.Heikamp

Forumguru
Als je nog eens deze klacht hebt dan je deurslot laten nakijken cq vervangen
heb toch maar een afspraak gemaakt bij deurslotreparatie.nl het probleem speelde een paar dagen geleden wederom op.
Zondag 5 Januari even een ritje naar Apeldoorn, maar ja heb het er wel voor over voor ik een keer me zelf buitensluit.

Bovenaan Onderaan