Faab ingeruild voor Citigo!

bobbie

Senior Member
Beste Skoda-rijders,

Na 3 jaar trouwe dienst en 90.000 plezierige kilometers ga ik mijn huidige Faab inruilen voor een Citigo!

Vorige week woensdag heb ik de knoop doorgehakt en gekozen voor een Citigo 1.0 44 kw Elegance! Hij of zij (moet nog bepaald worden) heeft de volgende opties:

- Travel pakket
- All-season pakket
- Move & Fun
- Panoramisch glazen schuif-/kanteldak
- RVS dorpellijsten met Citigo indruk
- RAD slotbouten
- Luxe kentekenplaten

Het is een voorraad-model dus hopelijk kan ik hem of haar volgende week al ophalen!

De dag na de koop leek de Faab aan te voelen dat hij zal worden afgelost en ging direct in protest.... lekke band...

Zou hij het echt kunnen voelen?! Ik denk het haast wel....

Tot snel!

2012-11-07 15.05.29.jpg 2012-11-07 15.06.00.jpg

darkprojectx

Forumguru
leuk autotje! Goede keus om achter ook deuren te nemen.
Persoonlijk als ik hem nieuw zou kopen zou ik er 1000 euro bij leggen en de 55 kw elegance kiezen.
60 pk of 75 pk in zo'n autotje kan net het verschil zijn tussen leuk en saai.
Hopelijk heb je er wel veel zuinig plezier van! Panorama dak in zo'n autotje is wel echt mooi!

Ik heb zelf een 60pk versie, maar ook in de 75pk gereden. Het verschil vind ik maar beperkt! De 60pk is geen raceauto maar voelt absoluut niet traag. Flink schakelen is dan wel weer een must, zeker op de snelweg - maar dan kom je wel prima mee.

Edit: Ik bedenk me wel weer - mijn verbruik komt niet van eco-rijgedrag natuurlijk.

bobbie

Senior Member
Bedankt voor jullie leuke reacties! Het panorama dak lijkt mij ook heel gaaf! Na 90.000 km en drie jaar gaat het toch weer kriebellen... wel doen? Niet doen? Maar ik rij best veel kilometers dus qua kosten ga ik er op vooruit en ja het is natuurlijk ook eigenlijk gewoon de heb weer een nieuwe! Ik heb een stukje gereden met de 60 pk uitvoering en die gaat al sneller dan me huidige vanwege het verschil in gewicht denk ik...

Fabia

† In Memoriam
Ik heb in beide versies gereden en het verschil is minder groot dan het lijkt. Mooie en complete uitvoering heb je genomen.

Jasper02

Banned
Bedankt voor jullie leuke reacties! Het panorama dak lijkt mij ook heel gaaf! Na 90.000 km en drie jaar gaat het toch weer kriebellen... wel doen? Niet doen? Maar ik rij best veel kilometers dus qua kosten ga ik er op vooruit en ja het is natuurlijk ook eigenlijk gewoon de heb weer een nieuwe! Ik heb een stukje gereden met de 60 pk uitvoering en die gaat al sneller dan me huidige vanwege het verschil in gewicht denk ik...

Hey Bobbie.

Staat deze in de showroom in Lelystad?

The bone collector

Senior Member
Mooie wagen, inderdaad. Ik wist eerlijk gezegd niet dat ze ook in 5-deurs waren, maar dat is wel altijd heel wat gemakkelijker. Veel plezier ermee.

bobbie

Senior Member
JIPPIE!

Vandaag de Citigo gekregen! Erg leuk dat de auto was afgedekt en ik hem mocht onthullen!

De eerste 200km vandaag zijn zeer goed bevallen! Wat is HIJ (ja het is een jongetje geworden!) stil vergeleken met de Fabia!

Zijn panoramadak heeft vandaag ondanks de 8 graden buiten de hele tijd helemaal opengestaan! Lekker met de stoelverwarming aan....

Groet van een dol gelukkige Skoda-rijder

Bijlagen

• uploadfromtaptalk1353615668707.jpg
    uploadfromtaptalk1353615668707.jpg
    79 KB · Weergaven: 68
  • uploadfromtaptalk1353615696176.jpg
    uploadfromtaptalk1353615696176.jpg
    55,4 KB · Weergaven: 67
  • uploadfromtaptalk1353615713442.jpg
    uploadfromtaptalk1353615713442.jpg
    62,5 KB · Weergaven: 68
Wow, mooie auto! Ziet er echt supergoed uit. Gefeliciteerd! Kreeg je bloemen of wijn ;) ?

Edit: Je moet trouwens wel eventjes je profiel updaten hoor! :tongue:

Dag Bobbie,

Gefeliciteerd met HEM :super: , dat jullie vele plezierige km mogen maken met je haren lekker in wind en je wind lekker verwarmd :xyxthumbs:

scheet.jpg

Ik rij met deze temperaturen in de stad vaker met het dak open en de stoelverwarming op tropisch :xyxthumbs: echt wel lekker.

Groet Paco

bobbie

Senior Member
Bedankt voor jullie leuke reacties weer! Heb idd opgehaald bij S-Point gaat elke keer weer goed! Vanochtend het eerste woon-werk ritje gehad en een verbruik van 1 op 23 is wel heel fijn!

Bovenaan Onderaan