[F2] wintercover....

Weet iemand of onderstaande "wintercover" ook past op de Fabia Combi Greenline 1.2?

http://www.superskoda.com/Skoda/FABIA-II/Fabia-II-07-10-winter-grille-cover

Reden: (voordat iedereen zich afvraagt waarom nu dit weer....)

Bij kleine stukjes rijden wordt de motor te langzaam warm (na 11 minuten rijden is de olie nog maar 61 graden Celsius).
Wij rijden wel lange afstanden, maar het komt ook wel voor dat er een poosje alleen korte stukjes worden gereden.
Het zou m.i. dan niet alleen prettiger maar ook beter zijn om dan een wintercover te plaatsen mits dit eenvoudig te monteren en demonteren is.)

Vroeger had je van die flexibele hoesjes, dus dat is ook een optie.
Alle info m.b.t. dit punt is welkom.
Ik hoor het graag...

Polvo

Actief lid
Het zal wel passen, maar de vraag is moet hij er bij elke lange rit weer af?
Ik rij 13km tot mijn werk, met name 's winters, zomers fiets ik meestal.
Ik heb al gemerkt dat bij temperaturen van 0 graden of lager de motor op bestemming nog niet op temperatuur is.
Dus zo'n scherm kan best handig zijn.
Maar als ik tussendoor wel verder weg moet, dan moet hij er zo af te pakken zijn.

Moet het echt er af als je motor is opgewarmd?
Volgens mij mag het blijven zitten zolang het temperatuur onder 10 graden blijft (althans dat was het toen met de Volvo, benzine motor, 20 jaar terug)

Polvo

Actief lid
Ik heb de fronten nog even vergeleken, deze cover past dus niet op mijn nieuwe greenline.
Met het laatste model is toch een en ander gewijzigd.
Als je de vouwlijn bekijkt loopt die bij het voorbeeld tussen de grille en lamp door.
Bij mijn auto loopt hij tot de grille, die is kennelijk iets breder geworden.

Heb laatst de front van Polo en Seat gezien.. Skoda heeft verruit de grootste opening.. heb me hier ook al over verbaast! Polo en seat hebben hem bijna helemaal dicht!

Constant

Erelid
Ik heb deze vraag een keer aan de dealer gesteld, die zei dat de thermostaat ervoor zorgt dat (bij koude buitentemperatuur) het water minder snel wordt rondgepompt tijdens het opwarmen van de motor. Overigens staat het cover op mijn verlanglijstje, het lijkt me toch wel nuttig.

@Supercows: die verbazing heb ik ook, met zo'n vrijwel geheel afgesloten front zou ik in hartje zomer geen berg op durven rijden! Of tijdens een hittegolf langdurig stilstaan met de auto......het schijnt wel heel goed te zijn voor de stroomlijn, dat weer wel.....dan lijkt dat cover van Superskoda een beter alternatief.

Zolang je het onderste intercooler gedeelte niet af plakt kan het weinig kwaad denk ik. De airco condensor dekt de radiator ook al helemaal af. En zodra je de airco aanzet gaat de ventilator draaien achter de radiator.

Zodra hij beschikbaar is wordt die van mij dicht. Aan de boven kant.

Bovenaan Onderaan