[F2] Plaats voor een wisselaar/phatbox

acfnews

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Heeft de fabia combi een plek in de kofferbak waar de cd-wisselaar of een ander apparaat netjes gemonteerd kan worden ?

Bij bv. volkswagen is er wel een plek (tussen achterste wielkast en achterlichten), maar moet je vaak een frame bestellen waar deze apparaten netjes in passen.

Ik doel van op de originele (meestal blaupunkt) modellen...

Mvgr,

ron
 

Falcon

Donateur
In de kofferbak zul je dat bij de Fabia Combi ook hebben. Pin mij er niet op vast, maar volgens mij kun je ook een bak onder de bijrijderstoel bestellen. Daarin kun je prima een cdwisselaar of ander apparaat kwijt. En je kunt er makkelijk bij.
 

stradje

Actief lid
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar is een CD-wisselaar niet heel erg 2006 (en daarvoor)? Je kunt nu moeiteloos 300 CD's wisselen met een MP3-speler op je AUX-ingang of een USB-stick of HD op je MDI als je die hebt.
 
ik zie het nut ook niet zo van een wisselaar. Met een MDI kan je er een paar gig aanhangen dan ben je veel flexibeler
 

stradje

Actief lid
Er zijn ook nog mensen die netjes cd's kopen :rolleyes:
Of zoals laatst via de Shell legaal MP3-albums downloaden voor 3,50/album (was geen foute actie overigens) ;) Daarnaast heb je ook nog iTunes aankopen (doe ik zelf vaker voor goedkope verzamelalbums of moeilijk te verkrijgen repertoire).

Hier in het gezin wordt nog aardig wat legaal aangeschaft qua muziek, maar dat wordt dan wel allemaal geript en via computers, MP3-spelers of telefoons "geconsumeerd". Als de eerste aanschaf via CD gaat wordt de schijf direct geript en daarna als relikwie in de kast gezet om daar NOOIT meer uit te komen.

Ik ontdekte bij het leegruimen van mijn vorige wagen dat ik daar nog een map met 30 CD's in een opbergvakje had liggen. Die map was ik compleet vergeten.

Ik verwacht dat de CD-sleuven binnen een jaar of 3 massaal gaan verdwijnen. Het uitfaseren van de cassettespelers heeft in auto's ook erg lang geduurd, maar is uiteindelijk wel gebeurd. Ik verwacht in de nieuwe Fabia nog maximaal 5 CDs af te spelen tijdens de gehele levensduur van de wagen (op weg van de winkel naar huis).
 

corsaar

Senior Member
In de Radio Bolero zit een 6 cd wisselaar mag er wat mij betreft uit.
Ik ga echt niet jojo,en met 6 cd ,s erg lastig in de auto.
Dus zoals hier al beschreven een paar geheugen kaartjes
van 2 bij 3 cm en je hebt voor weken muziek. Het enige nadeel je
moet het er opzetten.
 

Bart_G

Lid
och, die 6 cd's moet je ook in de cd-wisselaar laden. Als je je muziek-collectie op je computer goed beheert kost het laden van die 6 cd's meer moeite dan het kopiëren van je collectie naar een usb-stick ;)
 
Dat is toch helemaal niet relevant?
Hij wilt zo'n ding gebruiken dus hij vraagt ons hoe hij het het beste kan inbouwen.

Mijn vader bijvoorbeeld is niet zo technisch dat hij zijn cd's kan rippen met een programmatje om deze vervolgens op een usb stick te zetten.

Hij wilt het ouderwetse gooi en smijtwerk (ook door de auto heen :D met cdtjes. (die hij dan wel weer zelf kan branden als ik de muziek maar "tot zijn beschikking stel" :grin:
 

stradje

Actief lid
Hij wilt zo'n ding gebruiken dus hij vraagt ons hoe hij het het beste kan inbouwen.
En daar is niets mis mee. Maar wie weet brengen we hem op ideeën om (desnoods met inschakelen van dat beroemde "handige neefje") het toch eens wat moderner te gaan aanpakken in zijn spiksplinternieuwe bolide :680:, waar hij de komende 10 jaar mee vooruit kan.

"Latah" is hij dan misschien wel blij dat hij het niet zoals "vroegah" heeft aangepakt ;) !! Over 4-5 jaar zit je met de ellende dat je CDs moet gaan burnen om überhaupt nog je gedownloade muziek te kunnen afspelen op zo'n CD-wisselaar (als die al geburnde CD's ondersteunt).

Er is een tijd geweest dat het ook verstandig was om mensen erop te wijzen dat de cassette ten dode was opgeschreven, terwijl de conservatieve automobielindustrie nog volop radio-cassettespelers inbouwden in nieuwe wagens. Die tijd is nu voor de CD-wisselaar aangebroken. Voor nieuwe kopers is er alle reden om serieus te kijken naar MDI, omdat die in combinatie met een USB-stick of -schijf echt meer en betere mogelijkheden biedt dan een CD-wisselaar. En het is geen raketwetenschap om je CD-verzameling om te zetten in MP3- of WMA-bestanden. Niet moeilijker dan emailen of Internetten, wat de meeste inmiddels ook onder de knie hebben.

(NAAR MIJN MENING)
 

cvegreen

Forumguru
[MODERATORBREAK]Ik begrijp dat jullie modernere dingen wilt gaan aanpraten , maar onze vriend vroeg hoe hij een cd lader kon gaan inbouwen , gelieve daar dan ook over te reageren a.u.b.[/MODERATORBREAK]
 

acfnews

Nieuw lid
Hoi Allemaal,

Erg bedankt voor de reactie, genoeg creatieve breinen in ieder geval met creatieve oplossingen... Super.

Nog even wat voedsel voor de gemoederen :

- ik wil geen wisselaar inbouwen, maar een Phatbox :24:
- De Phatbox is ook niet echt nieuw, maar speelt in ieder geval diverse (lossless!) formaten af. Geen cd's branden ofzo. Wel originele rippen (en soms een iso van internet).
- Het lossless is voor mij belangrijk, MP3 is voor mij te lage kwaliteit.
- De phatbox is aan te sluiten op de originele cd wisselaar kabel.
- De Phatbox wordt bedient met de cd-funtie toetsen in elke radio, en dat is wel heel handig, en ook wel veilig hahaha (ipv ipod onder het dashboard kastje hihihi)

Affijn, bedankt voor de reactie, ik gaat verder zoeken voor de mogelijke beugels voor montage...


Grtz,

ron



Hallo allemaal,

Heeft de fabia combi een plek in de kofferbak waar de cd-wisselaar of een ander apparaat netjes gemonteerd kan worden ?

Bij bv. volkswagen is er wel een plek (tussen achterste wielkast en achterlichten), maar moet je vaak een frame bestellen waar deze apparaten netjes in passen.

Ik doel van op de originele (meestal blaupunkt) modellen...

Mvgr,

ron
 

Rallye

Forumguru
....en zo zijn mensen soms moderner dan je denkt..... Hij schrijft ook "een cd-wisselaar of een ander apparaat".
 

Bart_G

Lid
het verschil horen tussen 320kbps mp3 en lossless terwijl de motor van je auto draait lijkt me toch niet echt mogelijk...?
Maargoed, de prijs van zo'n ding valt me eigenlijk best mee en lijkt me idd ook minder diefstalgevoelig dan een iPod.
Al eens gekeken of dergelijke info in de handleiding staat trouwens? (hier wel op forum te vinden)
....en zo zijn mensen soms moderner dan je denkt.....
Och, modern... modern... het apparaat wordt volgens phatnoise.com al niet meer gemaakt ;)
 
Bovenaan Onderaan