[F2] Oplossing plaats losse navigatie

Heren, dames ook,

Hebben jullie van het F2 genootschap al ervaring met het bevestigen van een los navigatiesysteem?
Zijn er foto's , merken en oplossingen voorhanden?
Ik zoek een handige plek, en moet nog een dergelijk apparaatje aanschaffen.
Ik denk aan een 5 inch schermpje , omdat mijn armen te kort zijn inmiddels.
Kan ook zijn dat ik een draadje gemist heb, maar dan graag een linkje.
Ook mijn telefoon is aan vervanging toe, en ik heb wel een bleutoothvoorbereiding besteld bij de nieuwe Fabia.

Ik heb de Brodit vehicle mount besteld die op de ventilator opening te klikken is aangezien ik daar goede ervaringen mee had in mijn Peugeot 206 en 207. Je kan daar een toestel specifieke houder opzetten. (Brodit heeft die zelf voor vele telefoons en navigatie systemen, maar ik denk dat je veel van de andere houders er ook op kan schroeven).

Voor de Skoda heb ik de mount al binnen, maar ik mis de Fabia nog om hem te testen :)

Mocht je kiezen voor de Brodit houder dan is het verstandig even goed rond te kijken waar die het goedkoopste is. Vaak kan je hem krijgen in combinatie aanbiedingen.

ik had een beanbag met een tomtom one, werkte prima. blijft prima staan op je dashboard en geen rare kring op je raam.

JB fabia

Nieuw lid
Ik plaats mijn Tom Tom one onder mijn radio op het schuine stuk naar de midden tunnel.
Heb daar wel een Mount disk geplakt van Tom TOM blijft prima plakken.

Gr. Jaap

erik2907

Actief lid
Zelf heb ik een iPhone met Navigon Europa en een Tom Tom houder die links in de hoek geplaatst is bij de A stijl. Zit tenminste niet in het zichtveld en ook kan ik prima mijn ogen op de weg houden. De TT houder laadt de telefoon op en het geluid kan over de boxen van de auto via BT of via de speaker van de TT houder. Werkt perfect en Navigon vind ik persoonlijk beter dan TT.

amukar

Lid
Ik heb ook zo'n Brodit houder geklemd / geplakt boven de ventilatie-opening. De TT bevindt zich nu naast het stuur, zonder te hinderen. Op die manier blijf ik met mijn rechterhand toch altijd in de buurt van het stuurwiel als ik de TT bedien. Ik vind de Brodit beugels niet bepaald goedkoop, maar het bevalt me wel en het is duurzaam. Aanrader. /( /-/

Brodit is inderdaad kwaliteit. heb nu een geschroefde in de volvo. Ik begrijp ,Amukar dat jij er een op het linker -middelste ventilatierooster hebt, en erik links op de A -stijl?
ik twijfel tussen beide. Leidt de ventilatie er niet onder?
En Erik, jij hebt dat, als setje bij navigon gekocht?
Zelf geplaatst?

amukar

Lid
Er is behoorlijk wat afstand tussen de ventilator-opening en de achterkant van de houder. Dus de lucht stroomt er makkelijk omheen. En koelt de satnav intussen :cool:

Ik heb een MIO organizer met daarop TomTom geïnstalleerd, kun je met het brodit systeem ook deze organizer op je dashboard vastzetten?

Als je even op http://www.brodit.com/ kijkt dan kun je het zo zien. (Er staan device specifieke houders voor een stuk of 20 mio devices in het systeem).

Ik zou wel even rondshoppen in plaats van direct daar bestellen; dat kan veel geld besparen.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Beetje laat maar topic alsnog verplaatst naar Car Audio, video navigatie en andere gadgets[/MODERATORBREAK]

Overigens blijf ik het vreemd vinden dat je een bekeuring kunt krijgen als hij op je raam zit, want wat is nu eigenlijk het verschil tussen een mio op je raam met een houder die je alle kanten op kunt draaien (zit zo'n slang aan) en de houder in de "blazers" die toch ook (aan de foto te zien) boven je raam uitkomt? Ik heb overigens gelezen dat als je een houder op de "blazer" zet je uit moet kijken voor je climatronic omdat daar ook een sensor zit en die dan beïnvloed kan worden?

Rallye

Forumguru
Je krijgt alleen bekeuring als de TomTom je uitzicht belemmert. Zie http://www.youtube.com/watch?v=O_tFWDeC08Q&feature=youtube_gdata_player. Dan zit hij waarschijnlijk te hoog op je voorruit en kunnen zich er een paar fietsers achter verstoppen. Lager geplaatst, of in een Brodit-houder of in de uitstroomopening, belemmert de TomTom het uitzicht veel minder en krijg je geen bon. In een houder komt hij mogelijk wel iets boven je dashboard uit, maar zit hij niet in je gezichtsveld. Wellicht geeft de foto ook nog enige vertekening.

Bovenaan Onderaan