[F2] Ik heb nu ook m'n Greenline

Ericpeeke

Actief lid
Vanmiddag bij Auto Noordhoek mijn nieuwe Fabia Greenline opgehaald. Eerste indruk: prachtige kleur dat arctic green. Bij het rijden: een heel fijn karretje, maar je moet wel op je versnelling letten bij het accelereren, want onder de 2000 toeren gebeurt er weinig. Erg stil trouwens (maar heb nog geen snelweg gehad). Het verschil in vermogen met mijn Octavia FSI is wel behoorlijk, maar de kostenbesparingen en lagere eco-voetafdruk maken veel goed. Verbruik lag met 5,9 l/100 km nog wel tamelijk hoog, maar dat was hoofdzakelijk in druk stads/dorpsverkeer, met de airco volop aan, en zonder veel te letten op zuinig rijden.
Ik heb bij aflevering meteen nagevraagd hoeveel het kost om een brillehouder na te bestellen, want die zit er inderdaad niet in, helaas. Wel make-up spiegeltjes in de zonnekleppen!
Foto's staan in mijn album.

Ericpeeke

Actief lid
Over de kosten kon de verkoper niets zeggen, want dit was zijn eerste Fabia zonder brillehouder. Hij moest het gaan opzoeken, en komt hierop terug, en ik dan ook natuurlijk op het forum ;)

NielsW

Lid
Als je dus zonder zwarte dakrails besteld is het dus ook helemaal zonder dakrails?
Ik dacht dat je dan die soort zilver rails kreeg die je op veel plaatjes ziet.

Maar idd een mooi karretje :D

@amplifier:
Het is een leasebak (mijn eerste).
Van ING Carlease doorgekregen dat 15-10-2010 de verwachte afleverdatum wordt.
Hetzelfde heeft een collega ook vernomen.
NB Een andere collega kreeg bij de dealer te horen dat als hij er een nu zou bestellen de auto ongeveer half september geleverd zal worden.

Oh ja, wat er is besteld:
Zwarte Fabia II Combi GL. Van de opties uit de folder alleen sunset en rokersset niet besteld.

Het blijft wel een raar mistery dat make-spiegeltje. Afwachten maar of er geen andere dingen anders kunnen zijn.

@Ericpeeke,
Artic green, oi joi joi joi joi, wat mooi! . Ik weet nu wel zeker dat ik de (voor mij) mooiste kleur besteld heb, prachtig! Met deze foto's gaat me het wachten nog veel langer duren.

Veel plezier met je uiterst smaakvol exemplaar.

pierre27

Actief lid
mijn kleur is het ook, welke ik 16 april 2010 besteld heb.
wat zijn de drie middelste letters van je kenteken ???
MMM

Ericpeeke

Actief lid
Dank jullie wel voor de complimentjes! :blush:

@ NielsW: Ja, geen dakreling als optie betekent inderdaad een kaal dak ;)

@frieteboer: Ik was zelf ook positief verrast over de kleur, en ben blij dat mijn eega een goede smaak heeft ;). Ik had natuurlijk wel plaatjes gezien, en het monster bij de dealer, maar het is altijd een gokje hoe het in het echt is. Ook de dealer overweegt nu zelfs om een demo in die kleur te bestellen :)

@ripper: Besteld tijdens de paasshow (5 april), dus 11 (lange) weken moeten wachten.

@pierre27: LSV

@amplifier:
NB Een andere collega kreeg bij de dealer te horen dat als hij er een nu zou bestellen de auto ongeveer half september geleverd zal worden.

vind het erg vaag met de levertijden, ik heb mijn greenline besteld 10-5 en zou hem half augustus krijgen, van de week bij de dealer geweest en die wist te vertellen dat mijn wagen pas in productie gaat in week 36 ik verwacht de wagen dus op zijn vroegst half september.

er stonden mensen in de showroom die met een verkoper stonden te praten over de greenline en de verkoper zij tegen hun dat als ze er nu 1 zouden bestellen ze de wagen half september zouden krijgen???

Wasmachineman

Forumguru
Dealers halen vaak truken uit om nieuwe en bestaande klanten tevreden te houden. Dus zal er wel eens wat geschoven worden met bestellingen.

Echter gebeurt het ook vaak dat de dealers bijvoorbeeld 10 x F2 GL tegelijk bestellen en dan kan het dus kloppen dat mensen die nog nog rondkijken en volgende week bestellen, de auto in dezelfde week geleverd krijgen als jij die hem al eerder hebt besteld. Er worden 10 x F2 GL besteld in een populaire uitvoering met wat opties. De dealer kan tot 3 weken voor de productieweek van alles wijzigen aan de auto, kleur, bekleding en opties als airco of navi.

@Wasmachineman:
Vergeet dan ook niet dat leasemaatschappijen soms ook een aantal auto's op voorhand bestellen. Van Ing Car Lease vernomen dat ik een Polo Blue Motion met een bepaalde uitrusting sneller kon krijgen omdat ze er een aantal hadden besteld.
Ze hebben niet de F2 GL zoals ik 'm wil hebben. :407:

Bovenaan Onderaan