F2 Dance Radio

WimS

Nieuw lid
Hallo,

Zal me even voor stellen ik ben Wims en heb een skoda fabia 2 combi 1.4 sport bestelt, die hoop ik ergens in mei te ontvangen.
Ben nieuw op skoda forum.

Ik lees al een tijdje door de berichten en haal hier veel informatie uit, waar ik best wat aan heb.

Heb ook de radio dance mee besteld, maar ik heb liever een after market radio .
De dealer kan mij alleen de console leveren waar de beat radio inzit.

Mijn vraag is:
Is het mogelijk om het ombouw van de dance radio te laten monteren zonder de dance radio.
En waar kan ik een radio frame vinden voor een after market radio.
 

fabtdi

Lid
Hallo,

Ik heb gewoon een fabia 2 combi besteld zonder radio. Ik vindt de skoda radio's veel te duur in verhouding tot wat je krijgt. De dealer zet er nu een after market radio cd in met bluetooth handsfree ingebouwd. Voor de after market radio's kan men een ombouw/bakje leveren voor EUR 75.
After market radio is dus geen enkel probleem.

Vraag me overigens wel af wat voor middenconsole ik dan krijg, vermoedellijk die bij de BEAT radio hoort.

groet,
fabtdi
 

LenK

Forumguru
Bij de dealer heb ik een Fabia zonder radio zien staan. Die had inderdaad het dashboard waar alleen een 1 DIN apparaat in kan. De radio inbouw was afgesloten met een vlak paneel. Daaronder het bakje wat er bij de Beat ook onder zit.
Ik weet niet of dit standaard is. Ik vind het zowieso een vreemde gang van zaken. Bij de dealer een Dance of die navigatie Cruise? in laten bouwen kan dus niet meer als je auto zonder besteld ivm bijtelling oid.
 

WimS

Nieuw lid
Hallo,

Bedankt voor de reacties.

Ik heb overlegt met de dealer en laat toch maar de DANCE radio inbouwen.
Tja tis wel even 435 euro, maar hij past wel het beste bij de F2.
Zoals ik het graag wil gaat niet.
Het is alleen mogelijk een after market radio in te bouwen in de kleine console van de BEAT radio.
Dus niet in de dubbel din DANCE console.

Heb bij de dealer wel F2 zien staan met een after market radio ,deze zat in een kleinere console (BEAT) maar mooi vond ik het niet, en die console koste ook nog eens 75 euro.
Trouwens deze is ook wel heel mooi mja kost ook 999 euro, de Eclipse AVN2227p

http://www.eclipse-web.com/eu/avn/AVN2227P_overviews.html

Groetjes W
 

Fabia

† In Memoriam
Dat is grappig, daar hebben we het in het verleden als eens over gehad. Ik denk dat je met een Dance radio en een losse navigatie systeem beter uit bent.
 

WimS

Nieuw lid
Tja tussen mooi en betaalbaar zit een groot verschil ,probeer dan ook de gulden middenweg te zoeken.
Dus net als jij zegt de DANCE en een losse TOMTOM.

Groetjes W
 

Niels79

Nieuw lid
navigatie inbouwen

Hier nog een aanstaande Fabia rijder. Ook die van mij zou ergens in mei klaar moeten staan. Ik heb gekozen voor het Attractive pakket. De radio is dan soort van gratis, dus als ie niet bevalt is ie zo weg. Weet iemand hoe ik ergens een 12v stekker achter het dashboard kan krijgen voor de actieve lader van mn tomtom. Deze is niet voorzien van een plug, enkel een kastje en losse draad. Ik heb hem nu in mijn Fiesta weggewerkt in het middenconsole aan de draad van de sigarettenplug.

Ow... en hallow allemaal :grin:
 

914

Nieuw lid
niet-originele autoradio

De Fabia II van mijn echtgenote is zonder Skoda-radio uitgevoerd omdat ik een Cruise heb gescoord op eBay. De dealer heeft het middenconsole gewijzigd in een console voor af-fabriek radio, maar daar had hij ook een "Set voor achteraf montage van niet-originele autoradio" bijbesteld en dat ligt nu dus werkeloos "stof te vergaren". Dit Skoda ondereel nr. AZO 700 001 bestaat uit een houder (tray) van dubbel-din naar enkel-din (met aflegvakje), fantoomadapter voor antenne (van FAKRA naar DIN), een omlijsting C (die ik zelf natuurlijk nodig heb), maar als je een dubbeldin Skoda-radio hebt, zit die al in je auto), 6 schroeven en twee blikmoeren. Zie de bijgevoegde afbeelding.
Wie het hebben wil mag het voor 10 Euro komen halen.
Post maar een privé-bericht.
 

Bijlagen

  • Tray.jpg
    Tray.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 67
Bovenaan Onderaan