[F2] Dakdragers / dakkoffers

stradje

Actief lid
TIP voor al die nieuwe Combi GL-bezitters: deze week aluminium dakdragers in de aanbieding bij de Lidl voor 34,99. Ze zijn 120cm breed. Zou dat onhandig zijn en/of tot extra windgeruis leiden?

Zijn er mensen met ervaring met de Hapro Carver 4.5 dakkoffer (o.a. via ANWB) qua windgeruis, beladen en extra verbruik?
 

stradje

Actief lid
Ik heb ze zojuist aangeschaft. Ze zien er netjes uit. TUV gekeurd, Aluminium, 3kg, afsluitbaar en de Fabia Combi wordt expliciet genoemd als geschikt model. De klemmen worden met een meegeleverde inbussleutel stevig rond de dakrails geklemd.

Duurder dan deze 35 euro hoeft het dus volgens mij niet te zijn. Website producent: http://www.flli-menabo.it/inglese/barredatetto_1.htm
 
Ik heb een setje bij de Aldi gehaald (€ 40) en toen maar een kantelbare fietsendrager voor op de trekhaak (afgeprijsd van € 90 naar € 50).
Bij de Aldi hadden ze ook nog fietsendragers voor op de dakdragers (€ 25) en een grote dakkoffer voor iets van € 140 (weet deze prijs niet zeker).
Bij Halfords zou de dakkoffer minstens € 100 duurder zijn. Ze hebben bij Halfords wel fraaie systemen om je dakkoffer thuis op te slaan.
 

mmarechal

Actief lid
:ot::shocked: een kantelbare fietsendrager voor 50,-?! dit was ook nieuw bij de Aldi? .... dan ga ik hier ook maar eens kijken. Ik zoek er nog een voor op de trekhaak.
 
Dit was bij de Aldi in Amsterdam Noord. Ze hadden er nog een aantal over en toen hebben ze 'm afgeprijsd.
TIP: soms wil een filiaalhouder naar een ander filiaal bellen of ze daar nog iets hebben. De Aldi filialen zijn voor klanten niet te bellen.
 

Porettuhcs

Senior Member
Ze hebben bij Halfords wel fraaie systemen om je dakkoffer thuis op te slaan.

Je bedoelt een daklift.... kosten 15,00 euro geloof ik. Heb hem zelf ook. Is een zeer makkelijke eenvoudige constructie.

@ stradje... Ik heb zelf daar een Hapro Carver 8.5 in hangen. Hoe de Hapro bevalt hoor je over 8 weken :grin:
 
Net gespot bij de Aldi in Amsterdam Noord.
Trekhaak fietsendragers voor € 50 per stuk.

Je kan daar 2 fietsen op vervoeren.
Ze hadden er nog 6 stuks staan.
 
MIsschien wel een beetje verouderd, maar ik ben ook op zoek naar een stel dakdragers.

Dakrailing heb ik al
Het zal gaan om het meenemen van een dakkoffer of fietsen

Ik kom diverse merken tegen:
THule
Bosal
Lidl/aldi
Mont Blanc
Skoda merk
etc.

Wat kan ik nu het beste nemen en wat zijn de beste ervaringen waar mee?
En prijs ook niet onbelangrijk natuurlijk!
:aangenaam:

edit: Ik zie nu deze week bij de lidl een aanbieding voor 35 euro maar is dit ook wat? en passen alle bevestigingssets hierop?
 
Hallo Stradje, heb jij ze al geprobeerd? Ik heb ze ook bij Lidl gekocht (120 cm breed)zien er prima uit en de kwaliteit lijkt in orde. Als ik ze vastdraai tot het maximale kan ik ze wel nog wat bewegen op de rails, herken jij dat of doe ik iets niet goed?
 
Hoi Piet B,

Ik had ze ook bij de lidl gekocht. Tijdje geleden al (herfstvakantie), bij mij bleven ze ook glijden. Ze sloten ook niet mooi aan zoals op de montage handleiding. Eigenlijk precies zoals op het plaatje met het grote kruis erdoorheen. Niet goed dus.
Ik heb ze terug gebracht.
Ik heb nog geen andere gekocht. Als iemand een goed passende set weet hoor ik het graag, anders wordt het denk ik gewoon origineel.
 
Heb nu een koffer op het oog van 1,75m is dit een probleem voor de F2?
Met overhangen etc?

Heeft er iemand een box van 1,75?
 
Bovenaan Onderaan