[F2] Continental of Michelin

henm

Lid
Om een goede beslissing te maken voor 4 nieuwe zomerbanden zit ik te twijfelen tussen 2 soorten banden voor mijn skoda fabia met 185/60 R15 88H: of de Michelin Energysaver plus of de Continental Ecocontact 5.
Ik zou graag jullie mening horen!
 
Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Volgens mij heb je dit ook elders al gepost, lijkt me niet nodig! Ik zal vragen het andere bericht te verwijderen.
 

LT83

Forumguru
Haha, wat denk je zelf Corne.....precies natuurlijk niet ;)
Maar heb op andere auto's wel ervaring met 'Groene banden'en de Michelins hebben prima rij eigenschappen en zijn bovendien zijn erg slijtvast en stil!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Gerke

Forumguru
Ik ben erg content met de Michelins, niet zo zuinig als de Dunlops die oorspronkelijk onder de Greenline zaten, maar wel een veel betere wegligging met de Michelins
 

Greenliner

Senior Member
Recent 4 nieuwe Continental Premium Contact 5 erop laten zetten. 100.000 km gereden met de eerste banden, ook Continental Premium Contact. De nieuwe zijn veel stiller. Voordeel van Continental vind ik dat je ze harder mag oppompen dan Michelins, daardoor een laag verbruik en een zeer lange levensduur.
 

henm

Lid
dankjewel, duidelijke antwoorden.. 100.000 is wel veel hoor!! wij zitten nu nog niet aan de 80.000 en dan ook nog winterbanden :cry:. dus hoe harder hoe zuiniger?? Het is nu al zo'n stugge auto door het sportonderstel :mad:
Nu liggen er vanaf fabriek Continental prem. contact 2 onder, maar die zijn schijnbaar niet zo zuinig. Vandaar ons lager gemiddelde via spritmotor :D
 
Laatst bewerkt:

Greenliner

Senior Member
@henm,

Ze waren dan ook aardig op hoor en ze zijn een keer gewisseld van voor naar achter. Ze mogen tot 3,5 bar en dan rij je opvallend zuinig maar het comfort is dan wel beroerd. Met de caravan erachter doe ik 3.5 bar achter en 2.9 bar voor. Solo 3.1 bar achter en 2.9 bar voor.
 

emilio3333

Forumguru
Ik doe normaal gesproken altijd 40000 km met een set voorbanden.
Nu had ik af levering de genoemde Conti's erop en deze waren na 20000 km totaal versleten. Ik rijd 90% snelweg of provinciale wegen en houdt me netjes aan de snelheid.
Ik zou niet twijfelen en lekker voor Michelin gaan.
 

henm

Lid
Het wordt helder, tot nu ttoe een meerderheid die zou kiezen vor Michelin.
Aansluitend dan de volgende vraag: er zitten nu banden op 185 / 60 R15
Wat een soorten en maten zijn er...
Is er een goede reden om deze maat te blijven rijden, of een goede reden om naar een andere maat over te stappen op dezelfde velg?
We hebben 'e'en uitgesproken klacht: de faab is z'o verschrikkelijk stug door het sportonderstel. Is daar met bandenkeuze nog invloed op?
 

Noord26

Forumguru
De TS praat specifiek over Energy Saver Plus van Michelin.

Als ik even bij de ANWB de test van 2013 erbij pak in de maat 195/65R15 (wat dus vrijwel gelijk is aan de gewenste 185/60R151 van de TS) dan komt die Michelin op plaats 11 terrecht uit een deelnemersveld van 17. Dat lijkt mij niet bepaald de beste keuze dan?

http://www.anwb.nl/auto/tests/bandentests/zomerbandentest/195-65-R15V

Conti's Premium Contact 5 staan zelfs nog een plaatsje lager op nr. 12.. ;)
 

emilio3333

Forumguru
Je kan wel een 'hogere' band erop leggen. Bijvoorbeeld 65 hoog.
Dit zal het comfort iets verhogen. Echter is de band afwijkend tov de maat band toen de auto de fabriek uit rolde.
Een kleine tellerafwijking is dan het gevolg door de grotere rolomtrek.
 

laagvlieger

Forumguru
Is de Fulda Ecocontrol geen optie? Komt bij verschillende tests als betere uit de bus alsook de beste prijs/kwaliteit verhouding. Kortom een echte Skoda-band.
 

emilio3333

Forumguru
Platte banden hebben minder comfort dan hogere banden.
Echter 65 of 60 zal een miniem verschil zijn.
Zoek gewoon naar een band die van zichzelf al minder stug is.
 

andrehj

Forumguru
Beide mogelijkheden zijn goed. Belangrijkste verschillen volgens diverse tests:
De Michelin gaat ongeveer 2x zo lang mee en is vaak wat zuiniger. Conti heeft in natte omstandigheden vaak (hangt van de test af) iets meer grip.
 
Bovenaan Onderaan