[F1] Welke kit voor afstandsbediende cv??

Even een oud(er) topic omhoog halen.

Ook ik heb een equipe plus met alleen een normale sleutel.
Graag wil ik een klapsleutel met AB.

De opties die ik nu in gedachten had:

Optie 1:
Setje van spy : http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/CV004
Losse sleutelbaard laten slijpen, 15 euro voor 1 stuk
losse transponder laten programmeren, als het mogelijk is, ongeveer 50 euro per stuk
Totaal ongeveer 100 euro

Optie 2:
Comfort module kopen nummer 6q0959433e (gebruikt via internet) Ongeveer 60 euro
Deze module moet worden ingeleerd, kost 60 euro bij VAGtechniek
1 losse handzender kopen, die wordt dan geprogrammeerd en geslepen voor 110 euro
Totaal ongeveer 220 euro

Optie 3:
Ik ga naar vagtechniek,
Daar bouwen ze een gebruikte 6q0959433e module in voor 200 euro totaal
koop ik daarbij een losse handzender incl slijpen programmeren voor 179 euro
Totaal 379 euro

De setjes van Spy heb ik wel ervaring mee, ze werken goed, alleen moet je erg voorzichtig zijn met de sleutel. Ik heb ze altijd binnen 1 jaar kapot (en ben zeker geen lompe boer qua materialen)
Ik hoor graag reacties.
 

Huub_

Nieuw lid
Ik heb zelf ruim twee jaar geleden het Spy-setje ingebouwd in mijn Fabia.
Gebruik mijn Fabia (en dus de sleutel) elke dag. Tot op heden geen enkel probleem gehad, en ik ben ook niet extreem voorzichtig met mijn sleutel. Ga er gewoon normaal mee om, sleutel valt ook af en toe uit mijn handen.
Gaat vooralsnog prima.

Voor de transponder heb ik gewoon een van de twee originele sleutels open gemaakt, hier de transponder uit gehaald en verplaatst naar de nieuwe klapsleutel. Ook dit werkt prima.
 
Hallo Huub,

De spy setjes zijn over het algemeen wel goed, alleen wil ik niet mijn sleutel uit elkaar gaan halen voor de transponder.

Ik twijfel tussen origineel en de aftermarket set. Bij origineel zal het totaal ongeveer 250 euro kosten verwacht ik.
Heb jij nog enige beschrijving qua montage en de juiste kabels?
 

Huub_

Nieuw lid
Ja, ik heb 1 sleutel uit elkaar gehaald voor de transponder, de tweede originele sleutel heb ik gewoon intact gehouden.

Voor wat betreft de documentatie voor de montage / bekabeling e.d. moet ik thuis even op mijn laptop kijken.
Volgens mij had ik wat werkplaatshandboeken met de elektrische schema's gevonden. Waar precies weet ik niet meer.
 
Dan wacht ik nog even af met het zoeken naar een originele module :thumbsup:

Er zijn ook bedrijven die de originele transponder kunnen kopieren, dan hoef je de sleutel niet open te maken.
 
Hallo Allemaal,

Ik schop even een oud draadje omhoog, en naar mijn mening met een goede reden.

Enkele maanden (bijna een jaar) terug had ik mijn Fabia 1 gekocht met 2 originele normale sleutels.
Graag wilde ik er klapsleutels voor in de plaats.

Destijds heb ik 2 gebruikte originele vag klapsleutels gekocht via marktplaats.
1 van hem heb ik bij een lokale sleutelboer een transponder in laten zetten en programmeren op de auto.

Het draadloze deel werkte op dit moment nog niet.

Van de week heb ik de vag module: 6q0959433e /T03 gekocht
Ik heb de module zelf omgewisseld met de originele module.

Gister ben ik naar vag techniek toe geweest en aldaar hebben zij de 2 klapsleutels ingeleerd op deze module.
Omdat ik toch al 2 originele sleutels had, heb ik besloten 1 sleutel te openen, en daarvan de transponder in de klapsleutel te zetten. Op die manier had ik dus 2 werkende originele klapsleutels en 1 normale reserve.
Helaas moest ik, om sleutel te kunnen openen aardig wat kracht gebruiken. Dat is de 'looks' van de sleutel niet ten goede gekomen.

Vraag:
Bij mijn ene (HLO 1j0 959 753 DA)sleutel werken alle 3 de knoppen. Dus wanneer ik de kofferbak knop ingedrukt houd gaat alleen die open. Bij mijn andere (HLO 1k0 959 753 G) sleutel niet.

Vraag 2:
Als ik met de sleutel in het slot ga, en ik houd het slot op de stand open of gesloten vast, dan gaan beide ramen open of dicht. Met beide losse sleutels lukt mij dit niet.

Vraag 3:
Als ik voor de tweede sleutel een nieuwe behuizing wil, waar moet ik op letten en waar haal ik die vandaan. (en hoe doe ik dat)

Alvast bedankt !
 

Cordoba

Forumguru
Misschien vraag 1 en 2 even bij Vagtechniek zelf stellen, mogelijk dat er nog iets aan de settings veranderd moet worden, om dit op de andere sleutel ook werkend te krijgen, de andere mogelijkheid is dat de beperking in de comfortmodule van je auto zit. (misschien alleen deze extra mogelijkheden voor de eerst ingeleerde sleutel)

Voor nieuwe sleutel kun je of via internet een goedkoop adres vinden (hierbij ga ik ervan uit, dat er geen transponder over gezet of ingeleerd hoeft te worden) en ben je met pakweg 10 euro klaar.
 
Heb heen en weer lopen mailen met vagtechniek.

Het komt erop neer, dat mijn auto de optie niet heeft om met de afstandbediening de ramen open/dicht te doen. Volgends de medewerker hoefde ik het ook niet te proberen want het ging toch niet lukken.

Voor wat betreft de kofferbak deksel komt dit volgens hen omdat ik 2 verschillende sleutels heb.
Als ik bijvoorbeeld 1 goede sleutel weer bij koop, dan moet deze via vcds ook weer worden aangeleerd.

Ik denk, dat ik alles voor alsnog nu maar even laat zoals het is. Eigenlijk had ik ook rekening gehouden met slechts 1 klapsleutel. En nu heb ik er al 2.
 
Bovenaan Onderaan